Το νέο άλμπουμ "Τόκιο 1900" από το Taschen Verlag, που εκδόθηκε με την ευκαιρεία των XXXII Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Τόκιο, ζυγίζει 5,8 κιλά με τις 536 σελίδες του.
Συγκεντρώνει 700 vintage φωτογραφίες από τις πρώτες ημέρες της φωτογραφικής τέχνης. Αυτό συμπίπτει με τη βασιλεία του Ιάπωνα αυτοκράτορα Μέιτζι, ο οποίος έδωσε τέλος στην 200ετή απομόνωση της χώρας του το 1868, ήρθε πιο κοντά στη Δύση και εκσυγχρόνισε την Ιαπωνία τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
Κατά την ίδια περίοδο, η Άπω Ανατολή έγινε επίσης ελκυστική για τους ταξιδιώτες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες παρείχαν ταχύτερα ταξίδια. Τα ατμόπλοια της Norddeutscher Lloyd, για παράδειγμα, χρειάζονταν μόνο 40 ημέρες για να ταξιδέψουν από το Bremerhaven στη Yokohama μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Από το 1900, οι ταξιδιώτες μπορούσαν να φτάσουν στην Ιαπωνία σε 17 ημέρες με τρένο από το Παρίσι μέσω της Μόσχας και του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου, και με πλοίο μετά από το Βλαδιβοστόκ.
Η περίοδος αυτή αναφέρεται συχνά ως η "Χρυσή Εποχή των Ταξιδιών". Η φωτογραφία εκείνη την εποχή ήταν ακόμη ασπρόμαυρη. Ο τόμος XXL "Ιαπωνία 1900" παρουσιάζει αποκλειστικά έγχρωμες φωτογραφίες αυτής της εποχής, οι οποίες έχουν τη δική τους ιδιαίτερη γοητεία.
Οι δύο συγγραφείς Sebastian Dobson και Sabine Arqué δεν έχουν συλλέξει μόνο φωτογραφίες από την προβιομηχανική Ιαπωνία, αλλά και παλιές αφίσες, αυτοκόλλητα βαλιτσών και ξενοδοχείων, τα οποία ζωντανεύουν το περιεχόμενο.
Ο θεατής ταξιδεύει με αυτό το βιβλίο στις διάφορες περιοχές της χώρας, από το νησί Κιούσου στο Νότο μέχρι το Χοκάιντο στο Βορρά, μαθαίνει πολλά για τις βασικές δομές της γιαπωνέζικης ζωής, όπως το τσάι, το μετάξι, ο βουδισμός και οι Αϊνού, οι αυτόχθονες της χώρας, και ταξιδεύει επίσης με αυτές τις γνώσεις στις ρίζες του ιαπωνικού πολιτισμού.