ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

H Μικρή Αμάλ αποχαιρετάει την Ελλάδα από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | 4 και 5 Σεπτεμβρίου

H Μικρή Αμάλ αποχαιρετάει την Ελλάδα από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά | 4 και 5 Σεπτεμβρίου Facebook Twitter
Φωτο: Σωκράτης Μπαλταγιάννης
0

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι ο τελευταίος σταθμός για την Αμάλ, που ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει την Ελλάδα από το μεγαλύτερο λιμάνι της, το Σάββατο 4 και την Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου.

Αφού διέσχισε τη χώρα ψάχνοντας τη μητέρα της, η Μικρή Αμάλ φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά και ένα νέο κεφάλαιο της ζωής της ξεκινάει. Αποχαιρετά την Ελλάδα, τους ανθρώπους της, τους φίλους που έκανε και κρατάει τις αναμνήσεις της ζωντανές.

«Μη μας ξεχνάτε» είναι το μήνυμα που μεταφέρει σ΄ αυτό το γενναίο ταξίδι της η Μικρή Αμάλ, που ξεκίνησε από τη Συρία για να διασχίσει την Ευρώπη, αναζητώντας τη μητέρα της στη γη που απλώνεται μπροστά της. Περπατάει από χώρα σε χώρα, γνωρίζει άλλα παιδιά και ανθρώπους, πάντα με την ελπίδα πως κάπου θα υπάρχει γι’ αυτήν το σπίτι που θα μείνει, θα μεγαλώσει, θα μορφωθεί και θα φτιάξει τον δικό της κόσμο.

Το «Ταξίδι» / «Τhe Walk», είναι ένα διεθνές και χωρίς προηγούμενο Φεστιβάλ πολιτισμού «σε κίνηση» με καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, σινεμά, θέατρο, χορό, μουσική, συναυλίες, πρωτότυπες εικαστικές εγκαταστάσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα και δρώμενα και είναι αφιερωμένο στα παιδιά που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις χώρες τους και να επαναπροσδιορίσουν τον εαυτό τους από την αρχή.

Η μικρή Αμάλ, στη γλώσσα της οποίας η λέξη «Αμάλ» σημαίνει «ελπίδα», είναι στην πραγματικότητα  μια μεγάλη μαριονέτα ύψους 3,5 μέτρων, η οποία αντιπροσωπεύει εκατομμύρια παιδιά-πρόσφυγες, πολλά από αυτά χωρισμένα από τις οικογένειές τους. Το μεγάλο ύψος της προκαλεί την προσοχή μας ακριβώς για να μας αφυπνίσει για το μέγεθος της ανθρωπιστικής κρίσης που βιώνουν οι πρόσφυγες. Το ταξίδι της είναι ένας μακρύς δρόμος 8.000 χιλιομέτρων που ξεκινάει από τη Γκαζιαντέπ, μια πόλη πλάι στα σύνορα της Τουρκίας με τη Συρία, με στάσεις σε πάνω από 70 μεγάλες και μικρές πόλεις στην Τουρκία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελβετία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, με τελικό προορισμό το Μάντσεστερ στην Αγγλία.

Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου

“ Άγρυπνη”: Ξεκινάμε τον περίπατο στις 19:30 από το Πέτρινο Ρολόι στο Πασαλιμάνι με περπάτημα προς το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, μέσω της Γρηγορίου Λαμπράκη και στάση στο Άγαλμα της Μητέρας.

Η Αμάλ  αναζητώντας ένα ασφαλές μέρος να κοιμηθεί, φτάνει στην πλατεία μπροστά από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η πλατεία είναι γεμάτη με κρεβάτια, με παιδιά και τους γονείς τους. Τα παιδιά δεν θέλουν να κοιμηθούν. Παίζουν και χορεύουν με τη μουσική του Γιώργη Χριστοδούλου. Οι γονείς τους δοκιμάζουν τα πάντα, μέχρι που σιγά-σιγά τα παιδιά ετοιμάζονται να κοιμηθούν. Εκτός από την Αμάλ  που αν και κουρασμένη δεν μπορει να κοιμηθεί γιατί αισθάνεται μόνη. Τα παιδιά μαζεύονται γύρω της, κάνοντας τη να αισθανθεί ασφάλεια για να την πάρει ο ύπνος συντροφιά με τα νανουρίσματα της χορωδίας chórεs της Μαρίνας Σάττι.

Όλα αυτά συμβαίνουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ένα από τα πιο φημισμένα θέατρα της Ελλάδας, εκεί όπου μετά την Μικρασιατική Καταστροφή,  εκτοπισμένοι άνθρωποι στην Ελλάδα το χρησιμοποιούσαν ως ασφαλές καταφύγιο για να κοιμηθούν.

Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιάννης Παναγόπουλος, Xορογραφία παιδιών: Μαρία Σταματάκη & οι δασκάλες του Χορολογίου: Μυρτώ Κατσού, Αγγελική Μουζάκη και Χριστίνα Μπίτου Σκηνογραφική και ενδυματολογική επιμέλεια: Δήμος Κλιμενώφ, Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου Ηχοληψία: Γιάννης Δαμιανός Στίχοι στα τραγούδια του Γιώργη Χριστοδούλου: Αριστείδης Μάραντος

Συμμετέχουν σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Πειραΐκού Συνδέσμου.

Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου

"Αποχαιρετώντας την Ελλάδα” – Πειραιάς / Περπατάμε από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά προς το Λιμάνι (ώρα εκκίνησης 11.00 )

Η παρέα με τους φίλους που έκανε η Αμάλ στην Ελλάδα, τη συνοδεύει  από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μέχρι το λιμάνι, με ήχους που της θυμίζουν τη διαδρομή της ως εδώ. Για άλλη μια φορά είναι περικυκλωμένη από αποδημητικά πουλιά, πουλιά που θα την αποχαιρετήσουν με ευχές για το μακρύ της ταξίδι που συνεχίζει προς την Ιταλία.

Μουσική: Κώστας Γάκης, Νατάσσα Κοσμίδου Συντονισμός δημιουργικής δράσης Αναστασία Κουμίδου, Ναντίνα Χριστοπούλου, Φωτεινή Παπαχατζή, Κούλα Πανάγου.

Σε συνεργασία : Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Melissa, Home Project, Δίκτυο Δικαιωμάτων του Παιδιού, Κοινωνικό ΕΚΑΒ, Artifactory, Art vs Xenophobia, Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης.

Υπό την Αιγίδα του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ