ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η γκάφα του Τζέιμι Όλιβερ με συνταγή παέγια που συσπέιρωσε όλους τους Ισπανούς. Εναντίον του!

Η γκάφα του Τζέιμι Όλιβερ με συνταγή παέγια που συσπέιρωσε όλους τους Ισπανούς. Εναντίον του! Facebook Twitter
5

Μία γκάφα του δημοφιλούς τηλεοπτικού σεφ, Τζέιμι Όλιβερ ήταν αρκετή για να βάλει – έστω και για λίγο τέλος – στο κλίμα εθνικού διχασμού και έντονων πολιτικών αντιπαραθέσεων που βιώνει τους τελευταίους μήνες η Ισπανία, και για λίγο να ενώσει τους Ισπανούς, όχι μπροστά από τις κάλπες, αλλά εναντίον του…

Ο λόγος; Ένα φαινομενικά αθώο tweet του σεφ για μία ανορθόδοξη συνταγή για παέγια, η οποία συνδύαζε μπούτι κοτόπουλου με τσορίθο. Ο Όλιβερ τουίταρε τη δική του εκδοχή αυτής της συνταγής, παραπέμποντας για την εκτέλεση της στην ιστοσελίδα του, χωρίς να φαντάζεται ότι είχε καταφέρει να εξοργίσει χιλιάδες Ισπανούς. Για την ακρίβεια, ήταν η προσθήκη του λουκάνικου που τους εξόργισε.

«Έλα στη Βαλένθια να δοκιμάσεις πραγματική παέγια και σταμάτα να φτιάχνεις ρύζι με οτιδήποτε», του έγραψε εξοργισμένος ο ισπανός δημοσιογράφος Vincent Marco και αυτή ήταν μόνο μία από τις οργισμένες, ειρωνικές, πικρόχολες αντιδράσεις που προκάλεσε το tweet του σεφ.

«Η παέγια που προτείνεις είναι απλώς ένα σίχαμα. Μια προσβολή όχι μόνο για τη γαστρονομία, αλλά και για τον πολιτισμό μας», του έγραψε ένας άλλος ισπανός και σε πολύ λίγο ο Όλιβερ είχε προκαλέσει κάτι που έμοιαζε με διπλωματικό επεισόδιο και ενώ τόσο στο σάιτ, όσο και στους λογαριασμούς του στα social media, κατέφθαναν μηνύματα τύπου "όχι το στομάχι, η ψυχή μου πονάει μ' αυτό που βλέπω", "αίσχος", "ντροπή της γαστρονομίας".

Βασικά, το μεγαλύτερο πρόβλημα στη συνταγή ήταν η προσθήκη του τσορίθο, ενός τεράστιου «μη» για την καθαρόαιμη ισπανική κουζίνα.  Οι Ισπανοί παίρνουν το θέμα της παέγιας τους πολύ σοβαρά και ειδικά οι γνώστες της παραδοσιακής κουζίνας δεν θέλουν και πολύ για να καταφερθούν εναντίον οποιουδήποτε επιχειρήσει να αλλάξει ή να βελτιώσει τις συνταγές τους.

Από την άλλη, δεν είναι η πρώτη φορά που ο Όλιβερ κάνει μία τέτοιου είδους γκάφα. Πριν από δύο χρόνια, με ένα παρόμοιο tweet είχε καταφέρει να εξοργίσει τους Δυτικο-αφρικανούς, «πειράζοντας» μία δική τους συνταγή με ρύζι, ενώ κατά καιρούς οι παρεμβάσεις του (μέσω των social media) για τη ζάχαρη και τον θηλασμό, έχουν καταφέρει να εξοργίσουν ακόμη και συμπατριώτες του.  

Πάντως, ο σταρ του “Naked Chef” δεν είναι ο μόνος, στον οποίο επιτέθηκαν οι αυστηροί θεματοφύλακες της ισπανικής κουζίνας. Νωρίτερα φέτος, η κορυφαία ισπανική εφημερίδα “El Pais” εξαπέλυε μύδρους εναντίον του άλλου σταρ της κουζίνας, του Γκόρντον Ράμζι. Ο λόγος ήταν και πάλι μία «πειραγμένη» συνταγή για παέγια, στην οποία ο σεφ είχε τη φαεινή ιδέα να προσθέσει τσίλι.

«Ποτέ δεν είναι αργά για να μπερδέψεις την Ισπανία με το Μεξικό, να πνίξεις το ρύζι στο κρασί και να βάλεις τόση πάπρικα που σταματάει και τρένο», του είχε γράψει τότε ειρωνικά ο συντάκτης του άρθρου, αποδεικνύοντας ότι κανείς δεν παίζει με την παέγια κι ας είναι και ο πιο διάσημος σεφ του κόσμου.  

Με στοιχεία από Guardian, Telegraph

Πολιτισμός
5

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM