Με τη θρυλική ταινία «Συνοικία το Όνειρο» αναβιώνει ο θερινός κινηματογράφος «Αthenee» ύστερα από 18 χρόνια απουσίας.
Tο νεορεαλιστικό έργο του 1961 με πρωταγωνιστές τον Αλέκο Αλεξανδράκη και την Αλίκη Γεωργούλη, σε σκηνοθεσία Αλέκου Αλεξανδράκη, σενάριο του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη και του συγγραφέα Κώστα Κοτζιά, μουσική επένδυση του Μίκη Θεοδωράκη -στην ταινία ο Μπιθικώτσης πρωτοτραγούδησε το «Βρέχει στη φτωχογειτονιά»- θα προβληθεί με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, από την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου (ώρα 8 μ.μ.).
Για την ταινία, αλλά και την ιστορία του κινηματογράφου «Athenee» θα μιλήσει πριν την προβολή ο κριτικός κινηματογράφου και κάτοικος της περιοχής, Νίνος Φένεκ Μικελίδης.
«Athenee ο νέος κομψός πολυτελέστατος κινηματογράφος. Η τελευταία λέξις ανέσεων και τεχνικής» σημειωνόταν στη διαφήμιση που ανήγγειλε την λειτουργία του στο αθηναϊκό Τύπο το 1965.
Για την ιστορία, οι προβολές ξεκίνησαν στις 18 Ιουνίου της ίδιας χρονιάς με την ταινία «Ανθρώπινες Αδυναμίες», παραγωγής 1964 σε σκηνοθεσία του Χένρι Χάθαγουεϊ, με την Κιμ Νόβακ και τον Λόρενς Χάρβεϊ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Το πρόγραμμα του με επιλεγμένες ταινίες πρώτης προβολής - σπάνιο για αίθουσα που δεν βρισκόταν σε κεντρική λεωφόρο της πόλης - και η θέση του, στη γεμάτη ζωή, τότε, πλατεία, κατέστησαν το Athenee τοπόσημο.
Η κρίση που έπληξε τους κινηματογράφους σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων παραγόντων οδήγησε σταδιακά στον μαρασμό και την αναστολή της λειτουργίας του το 2003. Τέσσερα χρόνια αργότερα κηρύχθηκε διατηρητέος με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.
Η ανακαίνισή του πραγματοποιήθηκε με φροντίδα και σεβασμό στην ιστορία του και σήμερα το «Athenee» μπορεί να φιλοξενήσει 270 θεατές.
Με στόχο να λειτουργήσει ως πόλος που θα συμβάλλει στην επανένταξη της περιοχής στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης, το «Athenee» σχεδιάζει το πρόγραμμα του με ταινίες α' προβολής, κινηματογραφικά αφιερώματα, θεατρικές παραστάσεις για παιδιά, παρουσιάσεις βιβλίων κ.α.
Η «Συνοικία το όνειρο» που έγραψε ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο εκτυλίσσεται σε μια παραγκούπολη της Αθήνας, τον προσφυγικό Ασύρματο, στα Άνω Πετράλωνα.
Η απεικόνιση της ζωής των απόκληρων της εποχής προξένησε το μένος του μετεμφυλιακού κράτους. Την ταινία «πετσόκοψε» η λογοκρισία αλλοιώνοντας σύμφωνα με τον σκηνοθέτη το έργο του και οι αιθουσάρχες που επέλεξαν να την προβάλλουν αντιμετώπισαν προβλήματα από την αστυνομία και την χωροφυλακή.
Η προβολή της ταινίας είναι μία προσφορά της εταιρείας παραγωγής και εκμετάλλευσης κινηματογραφικών ταινιών «Παπανδρέου ΑΕ».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ