Ιλλιγιώδης τιμή για νεκρή φύση του Σαρντέν σε δημοπρασία: «Έπιασε» 26,8 εκατ. δολάρια - Ποιος ο αγοραστής

Ιλλιγιώδης τιμή για νεκρή φύση του Σαρντέν σε δημοπρασία: «Έπιασε» 26,8 εκατ. δολάρια - Ποιος ο αγοραστής Facebook Twitter
0

Σχεδόν 120 νεκρές φύσεις ζωγράφισε ο Γάλλος ζωγράφος του 18ου αιώνα Jean-Baptiste-Simeon Chardin, ιδιαιτέρως κύπελλα, τσαγιέρες, λαγούς, δαμάσκηνα, πεπόνια και ροδάκινα.

Προσφάτως, σε δημοπρασία το ποσό για το οποίο πωλήθηκε μία απλή νεκρή φύση του σόκαρε τους παρατηρητές της αγοράς. Ο πίνακας «Το Καλάθι με τις Αγριοφράουλες», σε δημοπρασία στο Artcurial, εκτινάχθηκε πολύ πάνω από την εκτιμούμενη τιμή των 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων και «έπιασε» το ιλιγγιώδες ποσό των 26,8 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αγοραστής, σύμφωνα με την Art Newspaper, ήταν ο νεοϋορκέζος έμπορος έργων τέχνης Adam Williams. Η τελική τιμή είναι νέο ρεκόρ σε δημοπρασία για τον καλλιτέχνη, καταρρίπτοντας το προηγούμενο των 8 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε πιάσει το έργο του Chardin «La Fontaine» πριν από λίγους μήνες στου Christie’s στο Παρίσι. Επιπλέον, ο οίκος δημοπρασιών Artcurial είπε ότι το αποτέλεσμα συνιστά ρεκόρ σε δημοπρασία για κάθε έργο από Γάλλο ζωγράφο του 18ου αιώνα.

Πώς εξηγείται αυτό που συνέβη; Ο Harry Smith, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων για θέματα τέχνης Gurr Johns, το αποδίδει στο ότι το έργο είναι «απολύτως εκπληκτικό», εν μέρει λόγω του ότι είναι η μοναδική νεκρή φύση του Chardin με φράουλες.

«Αυτός ο τύπος νεκρής φύσης ήταν ο πατέρας όλων των σπουδαίων νεκρών φύσεων στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα» υπογράμμισε ο Smith, αναφερόμενος σε έργα των Cézanne και Manet. «Όλα αυτά τα όμορφα έργα κοιτούν πίσω στον Chardin. Ήταν μοναδικός στη Γαλλία, με την έννοια ότι δεν είχε ανάγκη να κάνει μεγαλοπρεπή πορτρέτα σε ύφος Ροκοκό, σαν τους Boucher και Fragonard. Αντιθέτως, έκανε απλά και μόνο τα δικά του, πολύ ήσυχα, και τα έργα του έχουν μία φανταστική απλότητα».

Ο Ζαν Σιμεόν Σαρντέν, γιος επιπλοποιού, γεννήθηκε το 1699 στο Παρίσι και σπανίως έφευγε από την πόλη. Έως το 1757 ζούσε στην Αριστερή Όχθη, κοντά στην εκκλησία Saint-Sulpice. Τότε ο Λουδοβίκος ο 15ος του παραχώρησε στούντιο στο Λούβρο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ