Η Λένα Κιτσοπούλου επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με το νέο της έργο «Και λέγε λέγε» που θα κάνει πρεμιέρα τον Μάιο.
Οι πρόβες θα είναι μια διαρκής, ρευστή διαδικασία αλλαγών, επεξεργασίας των κειμένων και της μουσικής, μια διαρκής μεταμόρφωση των προσώπων, ένα πείραμα σε συνέχειες, σε τεύχη, ένα έργο εποχής για τον έρωτα και μόνο, με ό,τι έχει γραφτεί και θα γραφτεί για τον έρωτα από μια γυναίκα.
«Από μένα για σένα,
με αγάπη Λένα.
Μια επιστημονική διείσδυση στον έρωτα και στη μεγαλειώδη αξία του αρσενικού που πάτε να το μειώσετε καριόλες, πουτάνες γυναίκες. Τι σας ζητήσαμε πια; Ένα πιάτο φαΐ, ένα χάδι, λίγη σεμνότητα, λίγο σεβασμό στον άντρα. Και λίγο πιο κάτω να είστε οικονομικά. Τι έχετε πάθει;».
Μια σκηνή από το νέο έργο της:
ΜΑΣΑ: Ήρθε η άμαξα. Θα πω του Σεργκέι Μπρέγκοβιτς να κατέβει
(Ο Σεργκέι κατεβαίνει τη σκάλα με το βιολί του σπασμένο από την προηγούμενη σκηνή τσακωμού με τον γιατρό)
Α, να’ τος.
ΝΑΤΑΣΑ: Σεργκέι, θα φύγετε τελικά;
ΣΕΡΓΚΕΙ: Ναι, πρέπει να φύγω μικρή μου Νατάσα
ΝΑΤΑΣΑ: Μα το σαμοβάρι βράζει.
ΣΕΡΓΚΕΙ: Σσσσσσστ…….
ΝΑΤΑΣΑ: ……… μα σήμερα στη λίμνη θα γίνει η μεγάλη γιορτή για τη συγκομιδή...
ΣΕΡΓΚΕΙ: Σσσσσσστ........
(Η Νατάσα σωριάζεται στα πόδια του κλαίγοντας)
ΝΑΤΑΣΑ: Πώς φεύγετε έτσι; Πώς;
ΣΕΡΓΚΕΙ: Δεν μπορώ να μείνω μικρή μου και το ξέρεις
(Η Νατάσα τρέμοντας τον κοιτάζει στα μάτια)
ΝΑΤΑΣΑ: Γιατί; Γιατί;
(Ο Σεργκέι αποφεύγει το βλέμμα της)
ΝΑΤΑΣΑ: ......... μα είπατε, είπατε, είπατε, λόγια, λόγια, τόσα λόγιααααα. Γιατί;
ΣΕΡΓΚΕΙ: Αναστάζια Τσεπλάνοβα........
ΝΑΤΑΣΑ: Γιατί είναι τόσο στ’ αρχίδια σας όλα; Γιατίιιιιιιιιιιι;
(Η Νατάσα αρπάζει το βιολί από τα χέρια του Σεργκέι και το κάνει κομμάτια πάνω στο κεφάλι της γιαγιάς που έχει αποκοιμηθεί εδώ και ώρα στην κουνιστή πολυθρόνα).
ΣΕΡΓΚΕΙ: Νατάσααααα.......
ΝΑΤΑΣΑ: (εξακολουθώντας να σπάει το κρανίο της γιαγιάς με το βιολί) Όλααα για τον πούτσοοοοοοοοο;
ΣΕΡΓΚΕΙ: Κάντε κάτι, Μάσααααα
(Η Μάσα δίνει στον Σεργκέι το καπέλο του)
ΜΑΣΑ: Ώρα να πηγαίνετε Σεργκέι Μπρέγκοβιτς. Σας περιμένει η άμαξα.
Απόσπασμα από την 16η πράξη του έργου «Και λέγε λέγε» – εκδ. Ψυχιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Λειψίας, Ιανουάριος 1924
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου
Σκηνικά - Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος
Βοηθοί Σκηνοθέτριας: Μαριλένα Μόσχου, Σαββίνα Τσάφα
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Ηθοποιοί: Λένα Κιτσοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης
Θέατρο Τέχνης - Σκηνή Φρυνίχου
Μάιος 2024
Παραγωγή: Ευάγγελος Κώνστας - Constantly Productions.