Κλόντια Σίφερ και Στέφανι Σέιμουρ στο εξώφυλλο της ιταλικής Vogue

Κλόντια Σίφερ και Στέφανι Σέιμουρ στο εξώφυλλο της ιταλικής Vogue Facebook Twitter
0

H Κλόντια Σίφερ και η Στέφανι Σέιμουρ πόζαραν για την ιταλική Vogue και το περιοδικό μοιράστηκε τις φωτογραφίες τους στο Instagram.

H Κλόντια Σίφερ και η Στέφανι Σέιμουρ, τα δύο σούπερ μόντελ της δεκαετίες του 1990, πόζαραν για τα εξώφυλλα του τεύχους Αυγούστου της ιταλικής Vogue, με τις φωτογραφίσεις να αναφέρονται στην δουλειά του σπουδαίου Χέλμουτ Νιούτον. 


Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

SHE IS BACK ✨ CLAUDIA BY CLAUDIA Our August Issue features @claudiaschiffer in @ysl photographed by @collierschorrstudio styled by @vanessareidofficial. On Newsstands August 6th! “Because of who I am and who they are, I think these shoots are about women’s acknowledgement of their own sexuality, and is very different to the representation of desire, which is always connected to the maker of the picture. I think this was about Claudia, Stephanie’s and my relationships with our sexualities and bodies, and about being seen as older women.” #CollierSchorr See more via link in bio. Full credits: #ClaudiaSchiffer @dmanagementgroup Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Interview @pimcharlottecotton Make-up @hiromi_ueda @artandcommerce Hair @garygillhair @streetersagency Manicure @louimarie_nails @jaqmanagement Set design @tomotattle @streetersagency Executive producer @sylviafarago

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Vogue Italia (@vogueitalia) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

SHE IS BACK ✨ CLAUDIA BY CLAUDIA @claudiaschiffer back on our cover after 25 years! in @ysl photographed by @collierschorrstudio styled by @vanessareidofficial! Check out our August Issue on Newsstands August 6th! “The concept was to take the framework of some of Helmut Newton’s most seminal studio shoots, especially the “auto-portraits”. Theoretically, the women in these photographs by Newton were “making” their own portraits in that very brief moment that they are looking at themselves in mirrors and releasing the camera’s shutter with a cable release. The idea for my story evolved into me stepping into the shoes of Helmut Newton and being shown in the mirrors’ reflections, photographing Claudia and Stephanie.”(...) “When you are photographing women such as Stephanie and Claudia, who are literally like the walking lexicons of fashion gesture in photography, there are things they will and will not do. There’s not one thing that you see in these photographs that Claudia didn’t want to do – if she didn’t want to do it, she changed it.” #CollierSchorr See more via link in bio. Full credits: #ClaudiaSchiffer @dmanagementgroup Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Interview @pimcharlottecotton Make-up @hiromi_ueda @artandcommerce Hair @garygillhair @streetersagency Manicure @louimarie_nails @jaqmanagement Set design @tomotattle @streetersagency Executive producer @sylviafarago

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Vogue Italia (@vogueitalia) στις

«Η ιδέα ήταν να χρησιμοποιήσουμε τη δομή μερικών τεχνητών φωτογραφιών που τράβηξε σε στούντιο ο Νιούτον, ειδικά τα αυτο-πορτρέτα», αναφέρει η ιταλική Vogue στο Instagram. 

«Θεωρητικά οι γυναίκες σε αυτές τις φωτογραφίες έφτιαχναν τα δικά τους πορτρέτα εκείνη τη στιγμή που κοιτούσαν τους εαυτούς τους στους καθρέφτες απελευθερώνοντας το κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής με τη χρήση ενός καλωδίου. Η ιδέα για την ιστορία αυτή εξελίχθηκε και έτσι μπήκα στη θέση του Χέλμουτ Νιούτον, να εμφανίζομαι στους καθρέφτες και να φωτογραφίζω την Κλαούντια και τη Στέφανι», ανέφερε η Νεοϋορκέζα φωτογράφος Collier Schorr.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

SHE IS BACK ✨ STEPHANIE BY STEPHANIE @stephanieseymour in @ysl photographed by @collierschorrstudio styled by @vanessareidofficial! Our August Issue on Newsstands August 6th! “I’m sure that, in some ways, that’s a Helmut Newton thing of wanting to be in a room with a powerful woman but leaving the space for her to walk away and come back. On a really good day, you are dancing with this other person, moving in and out with them. I certainly want the person I am shooting to assume power and assume their agency. You see Stephanie deciding to make a picture, and having an opinion about it and the permission that gives for me to assume a position in front of the camera.” #CollierSchorr See more via link in bio. Full credits: Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Interview @pimcharlottecotton Make-up @dickpageface @statementartists Hair @brentlawler Manicure @lollykoonnails @thewallgroup Set design @andyharman @lalalandartists On set @mpacetx

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Vogue Italia (@vogueitalia) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

SHE IS BACK ✨ STEPHANIE BY STEPHANIE Our August Issue with @stephanieseymour stunning at 51! in @ysl photographed by @collierschorrstudio styled by @vanessareidofficial. On Newsstands August 6th! In the Seventies, sex and power entered fashion photography through the lens of Helmut Newton. With our August Issue we pay homage to the photography master with a story of women empowerment, because this time behind the lens there is a woman, Collier Schorr, a pioneer of the use of fashion photography to subvert gender and identity conventions. Here Stephanie Seymour is no longer the teenage girl of some of the master’s most iconic past images. She is an active subject, she shares the process with the photographer. A process involving women fully aware of their sexuality, and comfortable in their own skin. It is the story of women capable of handling not only the consequences of exposing their body but most of all, the power that Newton was the first to acknowledge them and that, today, they have no intention of relinquishing. “I didn’t want to enact the Helmut Newton role with a much younger and less experienced model and have that much power, even if it’s just a presumed power. By the time I was working with Stephanie on the final shoot, I better understood that the performance for the camera is not all put on for affect - what you see in the photographs is made up of real pieces of us. I truly understand what it is like to be in a certain fashion photography moment where a lot of lines – albeit only representational – can get crossed.” #CollierSchorr See more via link in bio. Full credits: Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Interview @pimcharlottecotton Text @alessiaglaviano Make-up @dickpageface @statementartists Hair @brentlawler Manicure @lollykoonnails @thewallgroup Set design @andyharman @lalalandartists On set @mpacetx

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Vogue Italia (@vogueitalia) στις


Η Collier Schorr είπε μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχει ούτε ένα πράγμα σε αυτές τις φωτογραφίες που η Σίφερ δεν ήθελε να κάνει. «Αν δεν ήθελε να το κάνει, το άλλαζε», υπογράμμισε χαρακτηριστικά. 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ