Μια κρυμμένη τοιχογραφία με την αρπαγή της Ευρώπης αποκαλύφθηκε μετά από 500 χρόνια στο παλάτι του Μονακό

Μια κρυμμένη τοιχογραφία με την αρπαγή της Ευρώπης αποκαλύφθηκε μετά από 500 χρόνια στο παλάτι του Μονακό Facebook Twitter
© Photo Conservation-restauration Fresques - Palais princier de Monaco.
0

Οι επισκευές ρουτίνας στο ιστορικό Παλάτι του Πρίγκιπα του Μονακό το 2015, έφεραν τους συντηρητές μπροστά σε μια εκπληκτική ανακάλυψη: μια σειρά από κρυμμένες τοιχογραφίες που απεικονίζουν τους 12 άθλους του Ηρακλή και αλληγορικές μορφές που είχαν καλυφθεί με χρώμα για αιώνες ήρθαν στο φως.

Μετά από χρόνια προσεκτικής συντήρησης από μια ομάδα περίπου 40 ειδικών, οι τοιχογραφίες είναι επιτέλους έτοιμες να παρουσιαστούν στο κοινό. Οι αρμόδιοι είχαν προγραμματίσει να αποκαλύψουν τους πίνακες το 2020, αλλά καθυστέρησαν λόγω της πανδημίας Covid-19. Τώρα οι τοιχογραφίες εκτίθενται στο πλαίσιο της θερινής επαναλειτουργίας του παλατιού και είναι προσβάσιμες στο κοινό έως τις 15 Οκτωβρίου.

Το παλάτι του Μονακό αρχικά σχεδιάστηκε ως μέρος ενός γενοβέζικου φρουρίου το 1191 και χρησίμευσε ως κατοικία της οικογένειας Γκριμάλντι από το 1297. Σήμερα, είναι η κατοικία του Αλβέρτου ΙΙ, ο οποίος έγινε ο 32ος κυβερνήτης του μικρού, πριγκιπάτου που βρίσκεται κατά μήκος της Μεσογείου το 2005.

Μια κρυμμένη τοιχογραφία με την αρπαγή της Ευρώπης αποκαλύφθηκε μετά από 500 χρόνια στο παλάτι του Μονακό Facebook Twitter
© Photo Conservation-restauration Fresques - Palais princier de Monaco.

Δεν είναι σαφές ποιος κάλυψε τις τοιχογραφίες εξαρχής -ή γιατί- αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι πιθανότατα χρονολογούνται από τον 16ο αιώνα, κατά τη διάρκεια της ιταλικής Αναγέννησης. Υποψιάζονται ότι Γενοβέζοι καλλιτέχνες δημιούργησαν τις τοιχογραφίες, οι οποίες εκτείνονται σε περίπου 718 τετραγωνικά μέτρα, σύμφωνα με το ύφος της τέχνης και τον τύπο του ασβεστοκονιάματος που χρησιμοποιήθηκε.

Η ανακάλυψη τοποθετεί τόσο την οικογένεια Γκριμάλντι όσο και το ίδιο το κτίριο σε ένα νέο ιστορικό πλαίσιο τέχνης ως αναγεννησιακό παλάτι.

Μια κρυμμένη τοιχογραφία με την αρπαγή της Ευρώπης αποκαλύφθηκε μετά από 500 χρόνια στο παλάτι του Μονακό Facebook Twitter
© Photo Conservation-restauration Fresques - Palais princier de Monaco.

Εκτός από τους άθλους του Ηρακλή, οι συντηρητές ανακάλυψαν επίσης μια μεγάλη τοιχογραφία του Οδυσσέα και μια ζωγραφική σκηνή στην οροφή που απεικονίζει τη μυθολογική απαγωγή της Ευρώπης από τον θεό Δία, ο οποίος εμφανίζεται με τη μορφή ταύρου.

«Πρόκειται για μια σκηνή με  γλυκύτητα και ποίηση. Το χρωματικό εύρος, εξαιρετικά καλά διατηρημένο, θυμίζει τα μεσογειακά ηλιοβασιλέματα στα ρόδινα μάγουλα της νεαρής γυναίκας. Η κίνηση του νερού γύρω από τον ταύρο είναι εξαιρετική σε ζωή και ακρίβεια» έγραψαν οι συντηρητές.

Μια κρυμμένη τοιχογραφία με την αρπαγή της Ευρώπης αποκαλύφθηκε μετά από 500 χρόνια στο παλάτι του Μονακό Facebook Twitter
© Photo Conservation-restauration Fresques - Palais princier de Monaco.

Το Μονακό είναι το δεύτερο μικρότερο ανεξάρτητο κράτος στον κόσμο, μετά το Βατικανό. Τοποθετημένο σε μια βραχώδη προεξοχή μέσα σε ένα φυσικό λιμάνι της Μεσογείου, η τοποθεσία του παλατιού χρησίμευσε ως στρατηγικό φυλάκιο για τη Δημοκρατία της Γένοβας, ξεκινώντας από τα τέλη του 12ου αιώνα. Οι Γκριμάλντι, μια από τις αριστοκρατικές οικογένειες της Γένοβας, κατέλαβαν το φρούριο το 1297. Με την πάροδο των χρόνων η οικογένεια πραγματοποίησε πολλά έργα ανακαίνισης και επέκτασης. Το παλάτι είναι γεμάτο έργα τέχνης, ζωγραφισμένα ταβάνια και περίτεχνα διακοσμημένους χώρους.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ