Μια τοιχογραφία με ρατσιστικό περιεχόμενο "ανάβει φωτιές" στην Tate Britain

ΘΕΛΕΙ ΦΩΤΟ Μια τοιχογραφία με ρατσιστικό περιεχόμενο "ανάβει φωτιές" στην Tate Britain Facebook Twitter
Το Rex Whistler. Φωτο: ©Tate Britain
0

Η Tate Britain αντέδρασε στην κριτική του κοινού για μια τοιχογραφία μέσα στο εστιατόριο της, το Rex Whistler, που έχει πάρει το όνομά του από τον Βρετανό ζωγράφο, σχεδιαστή και εικονογράφο, για μια τοιχογραφία που έχει φιλοτεχνήσει το 1926 και περιέχει ρατσιστικές εικόνες.

Παρά το γεγονός ότι το εστιατόριο παραμένει κλειστό η συζήτηση έχει «ανάψει» για το περιεχόμενο της τοιχογραφίας που καταλαμβάνει όλο τον τοίχο του εστιατορίου και τιτλοφορείται The Expedition in Pursuit of Rare Meats, με τους χρήστες στο Instagram να σχολιάζουν το υπότιτλο στην περιγραφή του εστιατορίου ως «το πιο διασκεδαστικό δωμάτιο στην Ευρώπη, λόγω της τοιχογραφίας που έχει μετά από ειδική παραγγελία».

Προφανώς και είναι ένα από τα λίγα εστιατόρια που διαθέτουν ένα έργο τέχνης τέτοιας αξίας και μεγέθους, αλλά μετά τα σχόλια η Tate αναγκάστηκε να αφαιρέσει τη λέξη «διασκεδαστικό» από τον τίτλο της.  

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του μουσείου «[...] Ο Γουίστλερ απεικονίζει την υποδούλωση ενός μαύρου παιδιού και την αγωνία της μητέρας του χρησιμοποιώντας εξαιρετικά στερεότυπα μορφών που ήταν κοινές εκείνη την εποχή. Σε μεταγενέστερες σκηνές, το αγόρι τρέχει πίσω από ένα καλάθι, το οποίο συνδέεται με μια αλυσίδα γύρω από το λαιμό του. Στη σκηνή του Σινικού Τείχους της Κίνας, οι κινεζικές φιγούρες παρουσιάζονται με κοστούμι που δείχνουν σήμερα σαν καρικατούρες. Η μεταχείριση του Γουίστλερ σε μη λευκές μορφές τις μειώνει σε στερεότυπα. Αυτές οι απεικονίσεις δείχνουν στάσεις απέναντι στη φυλετική ταυτότητα που επικρατεί στη Βρετανία τη δεκαετία του 1920. Η αποδυνάμωση της Βρετανικής Αυτοκρατορίας αυτό το διάστημα προκάλεσε παράδοξα πολιτιστικές εκφράσεις της ανωτερότητας της «βρετανικής φυλής».

ΘΕΛΕΙ ΦΩΤΟ Μια τοιχογραφία με ρατσιστικό περιεχόμενο "ανάβει φωτιές" στην Tate Britain Facebook Twitter
Λεπτομέρεια της διάσημης τοιχογραφίας με το ρατσιστικό περιεχόμενο.

Τα σχόλια ήταν σκληρά με την επιμελητική ομάδα White Pube που αποτελείται από τις Gabrielle de la Puente και Zarina Muhammad και έχουν περιγραφεί ως «μία από τις πρώτες πραγματικά νέες φωνές στη βρετανική κριτική τέχνης τον 21ο αιώνα να αναρωτιέται: «Πώς εξακολουθεί να υπάρχει αυτό το εστιατόριο; Τι εσωτερική διακόσμηση είναι αυτή; Πώς αυτοί οι πλούσιοι λευκοί εξακολουθούν να επιλέγουν να πάνε εκεί για να πιουν από τα «καλύτερα κελάρια κρασιού της πρωτεύουσας» με σκηνές δουλείας στο παρασκήνιο»;

Στο βαθμό που η τραπεζαρία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τοιχογραφία, τα πράγματα μοιάζουν δύσκολα σχετικά με την αφαίρεσή της, ενώ ακόμα και βουλευτές του Εργατικού Κόμματος έχουν πάρει θέση λέγοντας ότι δεν είχαν προσέξει ότι η διάσημη τοιχογραφία είχε απωθητικές εικόνες μαύρων σκλάβων και ότι είναι η ώρα η διαχείριση του μουσείου να μετακινήσει το εστιατόριο.

ΘΕΛΕΙ ΦΩΤΟ Μια τοιχογραφία με ρατσιστικό περιεχόμενο "ανάβει φωτιές" στην Tate Britain Facebook Twitter
Άποψη της τοιχογραφίας.

Η Tate απάντησε ότι είναι «ανοιχτή και διαφανές σχετικά με τις βαθιά προβληματικές ρατσιστικές εικόνες στην τοιχογραφία του Ρεξ Γουίστλερ και ότι συνεχίζει να «συζητά ενεργά τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης της τοιχογραφίας, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι υπάρχει η περιγραφή της στην είσοδο της αίθουσας. Πρόσθεσαν ότι είναι πλέον «σημαντικό να αναγνωρίσουμε την παρουσία προσβλητικού και απαράδεκτου περιεχομένου και τη σχέση του με τις ρατσιστικές και ιμπεριαλιστικές συμπεριφορές τη δεκαετία του 1920 και σήμερα».

Το έργο τέχνης, το οποίο η Tate λέει ότι είναι μέρος ενός «ιστορικού εσωτερικού», ανακαινίστηκε το 2013, ως μέρος μιας ανακαίνισης 45 εκατομμυρίων λιρών της Tate Britain.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στα ράφια των ΗΠΑ οι νέες συσκευασίες της Ben's Original - Χωρίς το «Uncle» «για να έχουν όλοι μια θέση στο τραπέζι»

Διεθνή / Στα ράφια των ΗΠΑ οι νέες συσκευασίες της Ben's Original - Χωρίς το «Uncle» «για να έχουν όλοι μια θέση στο τραπέζι»

Ένα ακόμη «σπυρί» στη δημιουργία συνθηκών για ένα τραπέζι που τους χωρά όλους πρόσθεσε η άλλοτε γνωστή ως Uncle Ben's με το rebranding και τις νέες συσκευασίες της.
THE LIFO TEAM
Μια διάσημη, ρατσιστική και παράξενη συλλογή κρανίων επαναπατρίζεται από το Μουσείου Penn

Πολιτισμός / Μια διάσημη, ρατσιστική και παράξενη συλλογή κρανίων επαναπατρίζεται από το Μουσείο Penn

Ο Μόρτον χρησιμοποίησε τα αντικείμενα ως απόδειξη αμφισβητούμενων θεωριών ότι «οι Ευρωπαίοι, ειδικά εκείνοι της γερμανικής και της αγγλικής καταγωγής, ήταν πνευματικά, ηθικά και σωματικά ανώτεροι από όλους τους άλλους».
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ