Στα 6 της η Νάστια έχει καταφέρει να γίνει το πιο δημοφιλές παιδί-σταρ του YouTube και να βγάζει εκατομμύρια. Πώς έχτισαν όμως οι γονείς της αυτή την καριέρα;
Η Αναστασία Ραντζίνσκαγια έγινε το κανάλι «Like Nastya» στο YouTube, στο οποίο δημοσιεύει βίντεο με τον πατέρα της, Γιούρι, πολλές φορές σε ρόλο συμπρωταγωνιστή. Συνήθως το κανάλι της είναι στα 3-4 πιο δημοφιλή του YouTube στον κόσμο κάθε μήνα, σύμφωνα με το SocialBlade.
Πέρυσι, η οικογένεια της Νάστια έβγαλε 18 εκατομμύρια δολάρια από το YouTube και σύμφωνα με το Forbes ήταν η τρίτη πιο ακριβοπληρωμένη YouTuber για το 2019. Το μυστικό της φαίνεται όμως πως είναι το δίκτυο των καναλιών της –σε 9 διαφορετικές γλώσσες– στα οποία φτάνει συνολικά περίπου τα 100 εκατομμύρια views την ημέρα.
«Είναι η πρώτη οικογένεια που κατανοεί πραγματικά την ευκαιρία της παγκοσμιοποίησης» δήλωσε ο Έγιαλ Μπάουελ, ο οποίος δίνει συμβουλές στους γονείς της Νάστια για τη στρατηγική τους στο YouTube με αντάλλαγμα ποσοστό από τα διαφημιστικά έσοδα.
Στο παρελθόν, οι περισσότεροι YouTubers δεν ένιωθαν υποχρεωμένοι να δημιουργήσουν βίντεο που θα απευθύνονται σε διαφορετικές αγορές. Αλλά η επιτυχία της Νάστια μπορεί να τους αλλάξει τη γνώμη. «Για κάποιες μορφές περιεχομένου, η τοπική προσαρμογή μπορεί να διπλασιάσει ή να τριπλασιάσει τα έσοδα» εξηγεί ο Μπάουμελ.
Πώς ξεκίνησε η καριέρα της Νάστια
Οι γονείς της 6χρονης, ο Γιούρι και η Άννα Ραντζίσκαγια, λένε ότι δεν ονειρεύονταν διεθνή καριέρα και περιουσία όταν δημοσίευσαν το πρώτο βίντεο της κόρης τους. Ήταν στις 25 Ιανουαρίου 2016, δύο ημέρες πριν από τα δεύτερα γενέθλιά της και στόχος τους, λένε, ήταν να δείξουν πως η κόρη τους δεν ήταν βαριά άρρωστη.
Οι γιατροί στο Κράσνονταρ της Ρωσίας όπου ζούσαν τότε –πλέον έχουν εγκατασταθεί στη Φλόριντα– πίστευαν ότι η Νάστια έχει εγκεφαλική παράλυση και φοβούνταν ότι ίσως να μη μιλούσε ποτέ. Η διάγνωση, λένε οι γονείς της, ήταν εσφαλμένη.
Όταν είδαν πως η κόρη τους έκανε πρόοδο μιλώντας, ενθουσιάστηκαν τόσο που ήθελαν να το καταγράψουν σε βίντεο. Το έστειλαν στους γιατρούς και τους συγγενείς και το δημοσίευσαν στο Διαδίκτυο. «Δεν περιμέναμε ότι θα το έβλεπε κάποιος άλλος» δήλωσε ο Γιούρι.
Τους πρώτους μήνες, πράγματι, αυτό συνέβη. Τελικά, όμως, προέκυψε ότι η κόρη τους ήταν γεννημένη για την οθόνη. Ένα βίντεο στο οποίο η Νάστια έπαιζε το είδαν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι. «Ήταν εξωπραγματικό. Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι συνέβαινε» λέει η μητέρα της.
Καθώς το κοινό μεγάλωνε, οι γονείς της έκαναν αίτηση στο YouTube για μερίδιο στα έσοδα από τις διαφημίσεις που φορτώνει απευθείας το YouTube στα κανάλια του. Τους πρώτους μήνες δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τα 100 δολάρια, το ελάχιστο όριο για να αρχίσουν να πληρώνονται. Αλλά στα μισά του 2017 πήραν την πρώτη πληρωμή. Και από τότε τα έσοδα έχουν εκτιναχθεί.
Έχουν 20 συνεργάτες
Η Άννα Ραντζίνσκαγια, διοργανώτρια εκδηλώσεων, άρχισε να γράφει σενάρια και να συντονίζει το πρόγραμμα των γυρισμάτων. Ο σύζυγός της, Γιούρι, που είχε οικοδομική εταιρεία, άφησε τη δουλειά του και έγινε συμπρωταγωνιστής της Νάστια.
Σε ένα ταξίδι που έκαναν στην ανατολική Ασία το 2017 συνειδητοποίησαν πόσο μακριά είχε φτάσει η φήμη τους. Παιδιά τους αναγνώριζαν και τους σταματήσαν στον δρόμο. Στη Μαλαισία τους ρώτησαν γιατί δεν έκαναν βίντεο στη γλώσσα τους, λέει ο Γιούρι.
Τελικά, αναζήτησαν στο Διαδίκτυο βοήθεια για να διαχειριστούν την κατάσταση κι έτσι άρχισαν να συνεργάζονται με τον Μπάουμελ που ειδικεύεται στο να παίρνει ένα ανερχόμενο κανάλι από μια χώρα και να ξαναφτιάχνει τα βίντεο για να προσελκύσει θεατές από άλλα σημεία του πλανήτη.
Αυτός τους βοήθησε να φτιάξουν τα κανάλια σε άλλες γλώσσες, διπλασιάζοντας τα κέρδη τους μέσα σε τέσσερις μήνες. Τώρα πλέον η οικογένεια έχει 20 συνεργάτες, κάποιοι από τους οποίους ασχολούνται με τη μετάφραση και τη μεταγλώττιση. Μετά το ρωσικό κανάλι, τα πιο επιτυχημένα της Νάστια είναι το αγγλικό, το ισπανικό, το αραβικό και το πορτογαλικό.
«Θα το κάνει όσο θέλει»
Για μια YouTuber η συχνότητα των βίντεο έχει ιδιαίτερη σημασία, «συνταγή» που ακολουθεί και η Νάστια, παρότι έχει ιδιαίτερα φορτωμένο πρόγραμμα.
Η 6χρονη πάει σε ιδιωτικό σχολείο, μαθαίνει κινέζικα και ισπανικά και κάνει μαθήματα τραγουδιού, υποκριτικής και χορού, σύμφωνα με τους γονείς της. Κάθε Σαββατοκύριακο γυρίζει δύο βίντεο, ενώ μέσα στην εβδομάδα γίνονται τα γυρίσματα για ένα ακόμη.
Οι γονείς της, πάντως, λένε ότι δεν θα την αναγκάσουν να δουλέψει περισσότερο απ' όσο θέλει, όπως και ότι μεγάλο ποσοστό των κερδών μπαίνει σε έναν ξεχωριστό τραπεζικό λογαριασμό. «Εξαρτάται από αυτήν, αλήθεια. Αν ξυπνήσει αύριο και δεν θέλει να το κάνει, δεν θα το κάνουμε» δηλώνει ο πατέρας της. Ίσως όμως ο ανταγωνισμός δεν της επιτρέψει να χαλαρώσει. Τις τελευταίες εβδομάδες έχει αποκτήσει αντίπαλο, μια νέα ανερχόμενη 6χρονη σταρ του YouTube από την Ουκρανία.
Με πληροφορίες από Bloomberg
σχόλια