Ρεκόρ για τον πίνακα του Ουίνστον Τσόρτσιλ που είχε κάνει δώρο ο Μπραντ Πιτ στην Αντζελίνα Τζολί

Ρεκόρ για τον πίνακα του Ουίνστον Τσόρτσιλ που είχε κάνει δώρο ο Μπραντ Πιτ στην Αντζελίνα Τζολί Facebook Twitter
Ουίνστον Τσόρτσιλ, Tower of the Koutoubia Mosque. Christies
0

Ένας σπάνιος πίνακας που είχε ζωγραφίσει ο Ουίνστον Τσόρτσιλ κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και είχε χαρίσει στον Πρόεδρο των ΗΠΑ Φράνκλιν Ν. Ρούσβελτ, πέρασε το 2011 στα χέρια της Αντζελίνας Τζολί, όταν λίγο πριν παντρευτούν της τον έκανε δώρο ο Μπραντ Πιτ. 

Ο πίνακας τιτλοφορείται «The Tower of Koutoubia Mosque», και πουλήθηκε για 11,5 εκατομμύρια δολάρια καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ για έργα του Ουίνστον Τσόρτσιλ για τα οποία το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και είναι ο μοναδικός που φιλοτέχνησε ο Τσόρτσιλ κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. 

Ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός έκανε μια σειρά έργων με το Μαρόκο και το Μαρακές, έργα με θερμούς τόνους, κτίσματα και ηλιοβασιλέματα. Ο Τσόρτσιλ επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Μαρόκο το 1935 όπου ερωτεύτηκε την ποιότητα του φωτός που είδε εκεί. 

Τον Ιανουάριο του 1943, αφού συμμετείχαν από κοινού στο Συνέδριο της Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο για τη στρατηγική εναντίον της ναζιστικής Γερμανίας, ο Τσόρτσιλ έπεισε τον Ρούσβελτ να τον ξεναγήσει στο κοντινό Μαρακές και να παρακολουθήσουν τον ήλιο να πέφτει πίσω από τα Όρη του Άτλαντα. Η σύντομη παραμονή τους μαζί μνημονεύτηκε από τον πίνακα, τον οποίο ο Τσόρτσιλ δημιούργησε την επόμενη μέρα μετά την αποχώρηση του Ρούσβελτ. Μετά τη διάσκεψη, οι δύο ηγέτες ζήτησαν «άνευ όρων παράδοση» από τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ιαπωνία - μια ιστορική δήλωση που είχε εκτεταμένες επιπτώσεις στον πόλεμο.

Ο Τσόρτσιλ άρχισε να ζωγραφίζει όταν ήταν περίπου 40 ετών, μετά από μια αποτυχημένη ναυτική επίθεση κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που του κόστισε τον τίτλο του Πρώτου Λόρδου του Ναυαρχείου. Ωστόσο, ήταν παραγωγικός, και φιλοτέχνησε πάνω από 500 έργα στη διάρκεια της ζωής του.

Με το ποσό της πώλησης αυτής υπερδιπλασιάστηκε η αξία των έργων του, αφού το προηγούμενο είχε πουληθεί για 2,7 εκατομμύρια δολάρια το 2014 στον οίκο Sotheby's στο Λονδίνο.

Όσο για τον τρόπο που βρέθηκε στην οικογενειακή συλλογή της Τζολί, ο υπεύθυνος του οίκου Christie's ανέφερε ότι ο Μπραντ Πιτ αγόρασε το έργο από έναν έμπορο αντικών τον πίνακα που είχε πουλήσει προηγουμένως ο γιος του Ρούσβελτ σε έναν σκηνοθέτη τη δεκαετία του 1960. Ο πίνακας κατέληξε τελικά στη Νέα Ορλεάνη, όπου φυλάχθηκε στη ντουλάπα μιας οικογένειας για περισσότερες από πέντε δεκαετίες πριν καταλήξει στον αντικέρ.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ