«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Δημήτρη Καραντζά

Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Ένα σκηνικό πείραμα παράλληλων αφηγήσεων σ' έναν τόπο που ξεκινάει ως χώρος δεξιώσεων και ακραίας διασκέδασης και που σταδιακά καταλήγει να γίνει ο τάφος αυτής της κοινωνίας αλλά και το μνημείο ενός έρωτα που μπόρεσε να ανθίσει και να ανατρέψει ένα παγιωμένο καθεστώς. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Δεν χρειάζονται συστάσεις για το ζευγάρι που γεννήθηκε από τη σαιξπηρική πένα στην εκπνοή του 16ου αιώνα και μέχρι σήμερα δεν έχει πάψει να ταυτίζεται με τον απόλυτο έρωτα.

Ο Δημήτρης Καραντζάς φέρνει στην κεντρική σκηνή του θεάτρου Τσίλερ το πιο εμβληματικό, ίσως, έργο του Σαίξπηρ«Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μια ιστορία πασίγνωστη, με πολλαπλές πραγματεύσεις που ανιχνεύονται πίσω στον 2ο αιώνα μ.Χ. Με την απαράμιλλη μαεστρία του στη γλώσσα και την ανάπτυξη χαρακτήρων πλάθει έναν συνταρακτικό κόσμο, από τον οποίο δεν είναι εύκολο να εξέλθουμε ακόμη και μετά την αποχώρησή μας από το θέατρο.

Οι δύο ισχυρότερες οικογένειες της Βερόνας βρίσκονται σε μοιραία αντιπαλότητα μεταξύ τους και στην πόλη επικρατούν συνθήκες κοινωνικής αναταραχής. Σε μια δυστοπική κοινωνία, όπου οι άνδρες εκπαιδεύονται να σκοτώνουν και οι γυναίκες να «ξαπλώνουν ανάσκελα», τα δύο κεντρικά πρόσωπα του έργου, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτααντιστέκονται σθεναρά, εξαιρούνται από τον κανόνα και κατασκευάζουν τον δικό τους τόπο –έναν τόπο ποίησης και φαντασίας– και προτάσσουν την αγάπη ως διαφυγή από ένα σύμπαν μίσους που ζει ανά τους αιώνες (και μέχρι σήμερα).

Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Η λυρική τους συνάντηση φτιάχνει ένα καταφύγιο, το οποίο συντηρούν μέχρι τέλους. Ο έρωτας και η πνευματικότητά τους λειτουργούν ως διαφυγή, ως άρνηση να ενταχθούν σε μια σαπισμένη πατριαρχική κοινωνία που διοργανώνει με την ίδια ευκολία γιορτές, όργια και θανάτους. Ο θάνατος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας είναι η ύστατη πράξη αντίστασης και ένωσής τους σε μια κοινωνία που έχει πεθάνει και δεν μπορεί να αποδεχθεί το τέλος της. 

Το Εθνικό Θέατρο υποδέχεται ένα σκηνικό πείραμα παράλληλων αφηγήσεων σ' έναν τόπο που ξεκινάει ως χώρος δεξιώσεων και ακραίας διασκέδασης και που σταδιακά καταλήγει να γίνει ο τάφος αυτής της κοινωνίας αλλά και το μνημείο ενός έρωτα που μπόρεσε να ανθίσει και να ανατρέψει ένα παγιωμένο καθεστώς.

Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ρωμαίος και Ιουλιέττα στο Εθνικό Θέατρο Facebook Twitter
Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Δραματολόγος παράστασης: Έρι Κύργια
Διανομή αλφαβητικά: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιώργος Γιαννακάκος, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Κλίνης, Αντώνης Κολοβός, Θάνος Κόνιαρης, Γιάννης Κόραβος, Έκτορας Λιάτσος, Ρίτα Λυτού, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Άρης Νινίκας, Γιάννης Νταλιάνης, Μάνος Πετράκης, Ρένη Πιττακή, Χάρης Χαραλάμπους- Καζέπης, Γιάννης Χαρκοφτάκης

Έναρξη παραστάσεων: 20 Απριλίου

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» εδώ.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM