Sobekneferu: Η πρώτη γυναίκα Φαραώ της αρχαίας Αιγύπτου

Sobekneferu: Η πρώτη γνωστή γυναίκα Φαραώ της αρχαίας Αιγύπτου Facebook Twitter
Φωτ.: Wikimedia Commons.
0

Οι Φαραώ είναι συνώνυμοι με το μεγαλείο του αρχαίου αιγυπτιακού πολιτισμού. Ο εν λόγω τίτλος, που σημαίνει «μεγάλο σπίτι» στα ιερογλυφικά, δόθηκε στους ηγεμόνες που ηγήθηκαν κατά καιρούς την αρχαία αυτή χώρα, με την πλειονότητά τους να είναι άνδρες.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστορική έρευνα, υπήρξαν και γυναίκες οι οποίες έφτασαν σε τέτοιο βαθμό πολιτικής επιρροής, ώστε τελικά πήραν τον τίτλο του Φαραώ. Η πρώτη καταγεγραμμένη γυναίκα Φαραώ ήταν η Sobekneferu.

Μετά τον θάνατο του Amenemhat IV, ο οποίος εικάζεται ότι ήταν αδελφός και σύζυγός της, η Sobekneferu ανέλαβε τον θρόνο. Αν και η βασιλεία της διήρκεσε μόνο τέσσερα χρόνια, ήταν η πρώτη γνωστή γυναίκα που έλαβε τον τίτλο και μάλιστα καταγράφηκε στον λεγόμενο «Κανόνα του Τορίνο» όπου, μεταξύ άλλων, αναγράφονταν σε πάπυρο οι αρχαίοι Αιγύπτιοι βασιλιάδες.

Η Sobekneferu ήταν η τελευταία της Δωδέκατης Δυναστείας του Μεσαίου Βασιλείου (περίπου 2055 π.Χ. – 1650 π.Χ.). Επίσης, ήταν μια από τις κόρες του Φαραώ Amenemhat III, αν και είναι άγνωστο ποια από τις συζύγους του ήταν η μητέρα της.

Η άνοδός της στο θρόνο είναι επίσης ασαφής, αλλά υποτίθεται ότι μετά τον θάνατο του Amenemhat IV παρουσιάστηκε ως η επόμενος Φαραώ, λόγω της απουσίας άλλου αρσενικού κληρονόμου. Η σχέση συγγένειας με τον Amenenhat III τη βοήθησε να διεκδικήσει την εξουσία και να μην έχει αμφισβητίες. 

Σύμφωνα με τη λίστα του Τορίνο, η Sobekneferu κυβέρνησε συνολικά για 3 χρόνια, 10 μήνες και 24 ημέρες. Δεν έχουν γίνει πολλά γνωστά για τα όσα έκανε κατά τη διακυβέρνησή της, αλλά πιστεύεται ότι η πυραμίδα της Βόρειας Μαζγκούνα, μια ημιτελής κατασκευή, μπορεί να προοριζόταν για εκείνη.

Με πληροφορίες από My Modern Net

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ