Τα άγνωστα σχέδια του Φεντερίκο Φελίνι

Τα άγνωστα σχέδια του Φεντερίκο Φελίνι Facebook Twitter
0

Ο Ιταλός σκηνοθέτης Φεντερίκο Φελίνι (1920-1993) έγινε αθάνατος με ταινίες όπως «La Dolce Vita», «La Strada», «Οι νύχτες της Καμπίρια».

Οι ταινίες του πολυβραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη εξακολουθούν και σήμερα να γοητεύουν με την τεράστια δύναμη, το κέφι για ζωή και τη φαντασία που αποπνέουν. Λίγοι κινηματογραφόφιλοι γνωρίζουν ότι ο Φελίνι δεν ήταν μόνο ένας εξαιρετικά ταλαντούχος σκηνοθέτης, αλλά έγραψε και σενάρια για άλλους σκηνοθέτες και βιβλία. Είναι σχεδόν άγνωστο σήμερα ότι ο Φελίνι ήταν επίσης ένας εξαιρετικά ταλαντούχος σχεδιαστής.

Για τον Φελίνι τα σχέδια ήταν ένα απαραίτητο εργαλείο για να φθάσει από την ιδέα στην τελική μορφή της ταινίας. Τα σχέδια του Φελίνι εξέφραζαν τη φαντασία του και τον βοήθησαν να τα μεταφράσει σε χαρακτήρες, κοστούμια και σκηνικά και τελικά να πραγματοποιήσει όλα αυτά που φανταζόταν.

Τα άγνωστα σχέδια του Φεντερίκο Φελίνι Facebook Twitter
Πηγή: Museum Folkwang, © VG Bild-Kunst

Ξεκίνημα ως πορτρετίστας

Ως νεαρός, ο Φελίνι άνοιξε ένα μικρό στούντιο πορτρέτων για παραθεριστές στην παραλία του Ρίμινι το 1936. Στα τέλη της δεκαετίας του 1930 δημοσίευσε γελοιογραφίες και διηγήματα σε εφημερίδες και περιοδικά. Προς το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αμέσως μετά την κατάληψη της Ρώμης από τους Αμερικανούς, ο Φελίνι και οι φίλοι του άνοιξαν ένα κατάστημα όπου οι Αμερικανοί στρατιώτες μπορούσαν να ακούσουν μουσική και να τους κάνουν τα πορτρέτα τους.

Στο μετέπειτα επάγγελμά του, τον κινηματογράφο, ο Φελίνι επωφελήθηκε από την πολυετή εμπειρία του με το μολύβι και το χαρτί. Έβαζε τις ιδέες του σε σκίτσα και σχέδια. «Ακριβώς όπως το σενάριο αντιπροσωπεύει τη λεκτική φάση στην παραγωγή μιας ταινίας, συμβαίνει συχνά να σχεδιάζω κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας γιατί θέλω να αποτυπώσω μια σκηνή, έναν ρόλο, το κοστούμι ενός συγκεκριμένου χαρακτήρα ή μια διάθεση», είχε δηλώσει ο Φελίνι σε συνέντευξή του το 1973.

Τα άγνωστα σχέδια του Φεντερίκο Φελίνι Facebook Twitter
Πηγή: Museum Folkwang, © VG Bild-Kunst

Μια έκθεση στο Έσσεν 

Για πρώτη φορά μετά από τρεις δεκαετίες, τα έργα του Φελίνι σε χαρτί παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση. Τα σχέδια παρουσιάζονται στο Μουσείο Folkwang στο Έσσεν και χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το επίκεντρο της έκθεσης, με τίτλο «Φεντερίκο Φελίνι. Από το σχέδιο στο φιλμ», είναι τα σχέδιά του για τις ταινίες " Θυμάμαι / Αμαρκόρντ", "Καζανόβα", "Η πόλη των γυναικών”.

Εκτίθενται περίπου 200 σχέδια του σκηνοθέτη, σκηνές ταινιών, αποσπάσματα σεναρίων και σκηνικά. Η έκθεση διαρκεί από τις 12 Νοεμβρίου 2021 έως τις 20 Φεβρουαρίου 2022 στο Μουσείο Folkwang στο Έσσεν. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ