Τα μυστικά του «χρυσού αγοριού»-Νέα στοιχεία για τη μούμια μέσω αξονικής τομογραφίας

Τα μυστικά του «χρυσού αγοριού»-Νέα στοιχεία για την μούμια μέσω αξονικής τομογραφίας Facebook Twitter
Φωτ.: SN Saleem, SA Seddik, M el-Halwagy
0

Η αρχαία αιγυπτιακή μούμια του «χρυσού αγοριού» αρχίζει να ξετυλίγεται ψηφιακά για πρώτη φορά.

Τα λείψανα του αγοριού, που εκτιμάται ότι ήταν 14 ή 15 ετών όταν πέθανε, εξετάστηκαν μέσω αξονικών τομογράφων, αποκαλύπτοντας τα μέτρα που έλαβε η οικογένειά του στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει το ασφαλές πέρασμά του στη μεταθανάτια ζωή.

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι όταν οι άνθρωποι πέθαιναν, το πνεύμα τους ξεκινούσε ένα επικίνδυνο ταξίδι στον Κάτω Κόσμο, όπου θα κρινόταν ο χαρακτήρας τους.

Για να εξασφαλιστεί μια θετική έκβαση, δηλαδή μια θέση στη μετά θάνατον ζωή, ο συγκεκριμένος έφηβος θάφτηκε με 49 φυλαχτά , μεταξύ των οποίων ένας χρυσός σκαραβαίος στη θέση της καρδιάς του και μια χρυσή γλώσσα στο εσωτερικό του στόματος.

Η μούμια χρονολογείται από την περίοδο των Πτολεμαίων, όταν η Αίγυπτος κυβερνιόταν από την ομώνυμη δυναστεία. Βρέθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, σε ένα νεκροταφείο που χρησιμοποιήθηκε μεταξύ περίπου του 332 και 30 π.Χ. στο Nag el-Hassay στη νότια Αίγυπτο, αλλά έμεινε ανεξερεύνητη στο υπόγειο του Αιγυπτιακού Μουσείου του Καΐρου μέχρι τώρα.

Χάρη στα ευρήματα της νέας μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Medicine, η μούμια μεταφέρθηκε στην κύρια αίθουσα της έκθεσης με το προσωνύμιο «Golden boy».

Πώς θάφτηκε το αγόρι;

Η μούμια δεν ήταν μόνο διακοσμημένη με 49 φυλαχτά, που αντανακλούν την υψηλή ταξική του θέση, αλλά φορούσε επίσης μια επιχρυσωμένη μάσκα, ένα θωρακικό κάλυμμα στον κορμό του και ένα ζευγάρι σανδάλια.

«Τα σανδάλια προορίζονταν πιθανότατα για να μπορέσει το αγόρι να βγει από το φέρετρο», δήλωσε ο δρ Σαχάρ Σαλίμ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Καΐρου και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. «Σύμφωνα με το τελετουργικό στο Βιβλίο των Νεκρών των αρχαίων Αιγυπτίων, ο νεκρός έπρεπε να φοράει λευκά σανδάλια για να είναι ευσεβής και καθαρός πριν απαγγείλει τους στίχους του», είπε ο καθηγητής.

Η μούμια είχε τοποθετηθεί μέσα σε δύο φέρετρα.  Το εσωτερικό ήταν κατασκευασμένο από ξύλο, ενώ το εξωτερικό έφερε ελληνική επιγραφή.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ