Από σήμερα 2 Ιουλίου, η είσοδος σε όλα τα λεωφορεία και στα τρόλεϊ υποτίθεται πως θα επιτρέπεται μόνο από τη μπροστινή πόρτα, αλλά οι οδηγοί έχουν αντιδράσει έντονα.
Το μέτρο, το οποίο αποκάλυψε το LIFO.gr, αποφασίστηκε ώστε οι επιβάτες να υποχρεώνονται να ακυρώνουν το εισιτήριο τους «μπροστά» στους οδηγούς, σύμφωνα με την οδηγία που έχει δοθεί από τον ΟΑΣΑ.
Πηγές του υπουργείου είχαν δηλώσει στο LIFO.gr ότι ο αρμόδιος γενικός γραμματέας, Βούρδας Θάνος, έχει ήδη στείλει το σχετικό έγγραφο στον ΟΑΣΑ για την άμεση εφαρμογή του μέτρου.
Άγνωστο παραμένει ωστόσο αν οι οδηγοί θα έχουν το δικαίωμα να απαγορεύουν την επιβίβαση σε όποιον δεν περνά το εισιτήριο ή την κάρτα του από το ακυρωτικό μηχάνημα, καθώς αρμόδιοι για αυτά τα περιστατικά είναι οι ελεγκτές.
Ωστόσο, αντίθετο στην εφαρμογή του μέτρου για επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα είναι το Συνδικάτο Εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ.
Σε επιστολή τους που έχει αποδέκτες τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ κάνουν λόγω για μία αιφνίδια, δίχως προγραμματισμό και χωρίς συνεννόηση απόφαση που θα έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τους αναφέρουν «Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία , δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε «πολυμηχανήματα» των προχειροτήτων σας» . Ενώ καταλήγει «Σας καλούμε για την άμεση άρση της απόφαση σας».
Σε σχετικό blog που διαθέτουν οι οδηγοί αναφέρουν:
Σύμφωνα με δημοσίευμα του www.lifo.gr από την Δευτέρα 2 Ιουλίου η είσοδος σε όλα τα λεωφορεία και τρόλεϊ θα επιτρέπεται μόνο από τη μπροστινή πόρτα, ούτως ώστε οι επιβάτες να υποχρεώνονται να ακυρώνουν το εισιτήριο τους «μπροστά» στους οδηγούς.
Το δημοσίευμα επικαλείται πηγές του Υπουργείου Μεταφορών όπου ο αρμόδιος γενικός γραμματέας, κ. Βούρδας, έχει ήδη στείλει το σχετικό έγγραφο στον ΟΑΣΑ για την άμεση εφαρμογή του μέτρου.
Όπως αναφέρει, «η ιδέα του «γαλλικού μοντέλου» για είσοδο μόνο από την μπροστινή είσοδο σε λεωφορεία και τρόλεϊ είχε προταθεί και στο παρελθόν αλλά οι οδηγοί είχαν αντιδράσει».
Και εδώ θα σταθούμε λίγο στο «γαλλικό μοντέλο των συγκοινωνιών» μιας και πολύ συχνά ακούμε για διάφορα «μοντέλα» Ευρωπαϊκών κρατών που οι αρμόδιοι φορείς θέλουν να εφαρμόσουν στις συγκοινωνίες και κατά πόσο εφικτό είναι αυτό το μέτρο να εφαρμοστεί στη χώρα μας.
Καταρχάς γίνονται συγκρίσεις σε ανόμοια πράγματα, και θέλουν να εφαρμόσουν ένα κομμάτι από οποιοδήποτε «μοντέλο» και όχι ολόκληρο.
Αψηφούν τις υποδομές των άλλων χωρών τις οποίες εδώ δεν έχουμε και οι μοναδικοί υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι υποδομές στις στάσεις των λεωφορείων που έχουν άμεση σχέση με την εφαρμογή αυτού του μέτρου, όπου οι διαφορές είναι τεράστιες καθώς για να κάνεις είσοδο από την μπροστινή πόρτα ο οδηγός χρειάζεται ελεύθερο χώρο που να καλύπτει όλο το μήκος του λεωφορείου για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση όπως δηλαδή στο «γαλλικό μοντέλο» που στις στάσεις δεν υπάρχουν παράνομα παρκαρισμένα, δεν είναι κλεισμένες με κάγκελα, δεν υπάρχουν κάδοι απορριμάτων, δέντρα, μπάζα κτλ. με λίγα λόγια δεν εμποδίζεται το άνοιγμα των θυρών του λεωφορείου.
Αν οι αρμόδιοι είχαν κάνει μελέτη για το συγκεκριμένο μέτρο, θα καταλάβαιναν ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αν πάρουμε παράδειγμα την οδό Δροσοπούλου ο οδηγός θα πρέπει να πλαισιώσει την μπροστινή πόρτα στο πλήθος του κόσμου που πρέπει να επιβιβαστεί επομένως είναι αδύνατη η αποβίβαση καθώς στην συγκεκριμένη οδό παρόλο που υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες ανοίγουν μόνο δύο πόρτες. Το ίδιο συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των στάσεων οι οποίες είναι γεμάτες εμπόδια, να μην ξεχάσουμε τις στάσεις που είναι δίπλα σε φανάρια και σε διασταυρώσεις, με την εφαρμογή του μέτρου «είσοδος από εμπρός» το λεωφορείο θα πρέπει να σταθμεύσει αρκετά μέτρα πιο πίσω και να προκύψουν ατυχήματα κατά την επιβίβαση/αποβίβαση επιβατών, καθώς όλα αυτά αυτή τη στιγμή ελέγχονται από τον οδηγό που σταθμεύει το λεωφορείο ανάλογα με τα εμπόδια τραβώντας το λεωφορείο όσο εμπρός ή πίσω χρειάζεται για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση.
Επειδή κανένας δεν μπορεί να αναιρέσει τον Κ.Ο.Κ τον οποίο ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει και επειδή κανένας άλλος εκτός του οδηγού δεν είναι υπεύθυνος για τραυματισμούς επιβατών που είναι σίγουρο ότι θα προκύψουν, το μέτρο αυτό δεν θα λειτουργήσει γιατί προέχει η ασφάλεια του επιβατικού κοινού, όλα τα υπόλοιπα έπονται !!!
Ας μην αναφερθούμε ξανά στις λεωφορειολωρίδες που δεν λειτουργούν τις οποίες εδώ μόνο τις βάφουμε και ιδίως τελευταία πάνω σε χαλασμένο οδόστρωμα ...