Ο μέσος Έλληνας περνά στο διαδίκτυο ένα μεγάλο τμήμα της ημέρας του, κάτι που πιστοποιούν και τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας.
Τουλάχιστον 3,5 ώρες την ημέρα είναι online ο μέσος Έλληνας, ενώ ακόμη περισσότερες ώρες- όπως αναμενόταν- περνούν στο διαδίκτυο οι νεαρότερες ηλικίες. Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τα άτομα 15-24 ετών, αφιερώνουν πάνω από 5 ώρες την ημέρα στο ίντερνετ κατά μέσο όρο.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σχεδόν 8 στους 10 χρήστες ηλικίας 18-34 (78%) ετών έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Ποσοστό που φθίνει στις μεγαλύτερες ηλικίες και είναι 29% στην ηλικιακή ομάδα άνω των 65 ετών. Η συνήθεια πάντως ξεκινά από τα... θρανία. Τέσσερα στα πέντε παιδιά ηλικίας 5-12 ετών ασχολείται με το ίντερνετ.
Οι Έλληνες και τα social media
Καθημερινή ασχολία αποτελούν τα social media για περίπου 6 στους 10 Έλληνες. Τα ποσοστά για τους νέους δεν αποτελούν έκπληξη. Το 83% των ηλικιών 13-17 ετών και το 91% των ηλικιών 18-24 ετών ασχολούνται καθημερινά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών συνδέονται καθημερινά σε ποσοστό 78%, ενώ η τάση αυτή μειώνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες. Το 66% των χρηστών στις ηλικίες 35-44 ετών συνδέονται καθημερινά στα social media, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις ηλικίες 45-54 ετών διαμορφώνεται στο 55%.
Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari για το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2019, 1 στους 4 Έλληνες χρήστες αφιερώνει στα social media πάνω από μία ώρα ημερησίως.
Στο σύνολο, το 90% των Ελλήνων χρηστών συνδέεται στο Διαδίκτυο με οποιαδήποτε συχνότητα, ενώ το 84% βρίσκεται online καθημερινά. Επιπλέον, 9 στα 10 νοικοκυριά (87%) έχει μια σύνδεση στο διαδίκτυο. Οι Έλληνες προτιμούν να συνδέονται από τις φορητές συσκευές τους. Η κατοχή smartphone φτάνει στη χώρα μας το 85%, οπότε η χρήση Mobile Internet κυμαίνεται στο 81%. Επιπλέον, το 45% των νοικοκυριών έχει συνδρομητική τηλεόραση.