Ιδιωτικά σχολεία - φροντιστήρια: Πότε καταβάλλονται τα δίδακτρα και πότε όχι, για όσο διαρκεί το «λουκέτο»

Ιδιωτικά σχολεία - φροντιστήρια: Πότε καταβάλλονται τα δίδακτρα και πότε όχι, για όσο διαρκεί το «λουκέτο» Facebook Twitter
0

Με κοινή υπουργική απόφαση, οριοθετήθηκαν οι υποχρεώσεις για τα δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια για όσο παραμένουν κλειστά, εξαιτίας της πανδημίας κορωνοϊού. 

Παράλληλα, αποφασίστηκαν εξειδικευμένα μέτρα στήριξης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων-εργοδοτών όλων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών, σε συνέχεια των μέτρων προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται πως μη παρεχόμενες υπηρεσίες όπως μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους. Στην περίπτωση που δεν γίνεται καθόλου εξ αποστάσεως διδασκαλία -κατάρτιση, δεν υφίσταται καμία υποχρέωση καταβολής διδάκτρων για το ανωτέρω διάστημα.

Τα κυριότερα σημεία της Απόφασης είναι τα εξής:

Ι. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

1. Δεν αναστέλλονται οι συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών που έχουν λάβει διοριστήριο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση) και οι αποδοχές τους καταβάλλονται κανονικά από τους εργοδότες τους. Ως εκ τούτου, δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

2. Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν λάβει διοριστήριο, καθώς και το πάσης φύσεως εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε άλλη περίπτωση εκπαιδευτικών δομών, μπορούν να παρέχουν εργασία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση/τηλεκατάρτιση) και σε αυτήν την περίπτωση οι συμβάσεις εργασίας τους δεν αναστέλλονται και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τους εργοδότες τους. Ομοίως, στην περίπτωση αυτή δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

3. Οι συμβάσεις εργασίας εργαζομένων με εξαρτημένη εργασία που δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω δύο κατηγορίες, τελούν σε αναστολή για το χρονικό διάστημα από 15/3/2020 έως και 30/4/2020 και οι εργαζόμενοι είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας). Για όσους από τους εργαζομένους της παρούσας παραγράφου παρέχουν υπηρεσίες σε διοικητικές λειτουργίες ή εξ αποστάσεως εργασία με σκοπό την υποστήριξη της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης ή των λοιπών λειτουργικών αναγκών της εκπαιδευτικής δομής, οι συμβάσεις εργασίας κατ' επιλογή της επιχείρησης-εργοδότη δεν αναστέλλονται. Στην περίπτωση αυτή οι εργαζόμενοι δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις-εργοδότες τους.

4. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης είναι δικαιούχοι των μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος επαγγελματικής μίσθωσης).

5. Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης, τότε αναστέλλονται οι συμβάσεις του συνόλου του προσωπικού όλων των κατηγοριών, το οποίο δικαιούται την αποζημίωση ειδικού σκοπού, καθώς και τα λοιπά μέτρα στήριξης.

ΙΙ. ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ

 

1. Μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες κ.ά., από τους εργοδότες-επιχειρήσεις δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους.

2. Εναπόκειται στις επιχειρήσεις-εργοδότες και στους υπόχρεους καταβολής διδάκτρων να συμφωνούν ενδεχόμενη αναπροσαρμογή των διδάκτρων που αντιστοιχούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας/κατάρτισης για το χρονικό διάστημα της προηγούμενης παραγράφου κατ' αναλογία της παρεχόμενης υπηρεσίας τηλεκπαίδευσης/τηλεκατάρτισης.

3. Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης, δεν υφίσταται καμία υποχρέωση καταβολής διδάκτρων για το ανωτέρω διάστημα.

ΙΙΙ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

 

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας και σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες από 18/3/2020, ημερομηνία δημοσιοποίησης του μέτρου.

«Μέριμνά μας είναι πρωτίστως η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αλλά και η διατήρηση της στενής επαφής μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Εξίσου σημαντική, η πρόβλεψη στήριξης του προσωπικού και των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και των οικογενειών που καλούνται να καταβάλουν δίδακτρα στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές. Καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχωρά, με την πολύτιμη συνδρομή εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης και μαθητών, εξασφαλίζουμε όρους βιωσιμότητας για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Την επόμενη ημέρα της κρίσης πρέπει να είμαστε όλοι εδώ, πιο δυνατοί και έτοιμοι να συνεχίσουμε το έργο μας. Μαζί θα τα καταφέρουμε να βγούμε και από αυτήν την κρίση, με τις μικρότερες δυνατές απώλειες», δήλωσαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM