Αλλαγές στη νέα γραμμή 4 του Μετρό - Και δεύτερος σταθμός στην Κυψέλη

Αλλαγές στη νέα γραμμή 4 του Μετρό - Και δεύτερος σταθμός στην Κυψέλη Facebook Twitter
EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)
1

Με 15 αντί για 14 σταθμούς θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο η β' φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή).

Σύμφωνα με δημοσίευμα του athenstransport.com, o νέος σταθμός έχει την προσωρινή ονομασία «Ελικώνος» και θα κατασκευαστεί μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι και Κυψέλη.

Εξελίξεις έχουμε και στην Καισαριανή όπου, όπως φαίνεται, γίνεται δεκτό το αίτημα του δήμου για μεταφορά του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο της πόλης σε χώρο πλησίον της Πανεπιστημιούπολης Ζωγράφου.

Οι εξελίξεις σχετικά με τη γραμμή 4 του Μετρό επιβεβαιώθηκαν από το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Θ. Παπαδόπουλο, ο οποίος μίλησε πρόσφατα σε ημερίδα του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας με θέμα τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Η απόφαση για τη δημιουργία δεύτερου σταθμού έρχεται μετά από αίτημα των κατοίκων της Κυψέλης, οι οποίοι εξ αρχής ζητούσαν την κατασκευή του, αφού η απόσταση μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι και Κυψέλη θα είναι μεγαλύτερη του 1,5 χιλιομέτρου, με τη γραμμή να διέρχεται από μία εκ των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας.

Η Αττικό Μετρό, πάντα κατά το Athens Transport, είχε δικαιολογήσει την μεγάλη απόσταση με το επιχείρημα πως δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος μεταξύ των δύο σταθμών. Οι κάτοικοι είχαν υποδείξει ως προτεινόμενη θέση τη διασταύρωση Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας πλησίον του λόφου Ελικώνος. Η Αττικό Μετρό αμφισβήτησε την κατασκευαστική εφικτότητα του σταθμού στο σημείο αυτό, καθώς ο σταθμός θα έπρεπε να κατασκευαστεί σε βάθος 50 μέτρων, λόγω του υπεδάφους της περιοχής (ύψωμα).

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Αττικό Μετρό απάντησε για μία ακόμα φορά πως η κατασκευή του σταθμού δεν είναι δυνατό να εξεταστεί στην παρούσα φάση καθώς είναι αργά και κάτι τέτοιο θα προκαλούσε καθυστέρηση στην εξέλιξη του διαγωνισμού.

Αυτό που μεσολάβησε από τότε είναι η παρέμβαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τον περασμένο Οκτώβριο. Μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη κ. Αναγνωστόπουλου κατά τη διάρκεια συζήτησης για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη Γραμμή 4, το σώμα ζήτησε να εξεταστεί θετικά τόσο το αίτημα των κατοίκων της Κυψέλης για την προσθήκη ενός σταθμού, όσο και το αίτημα του Δήμου Καισαριανής για τη μετακίνηση του σταθμού Νήαρ Ηστ.

Στην Καισαριανή, ο δήμος ζητούσε την απομάκρυνση του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο της πόλης (πλησίον του γηπέδου της Νήαρ Ηστ) ώστε να μην προκληθεί κυκλοφοριακή επιβάρυνση και να μη χαθούν θέσεις στάθμευσης κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Η θέση που προτάθηκε για τη μεταφορά του είναι πλησίον της Πανεπιστημιούπολης σε χώρο που σύμφωνα με την Αττικό Μετρό θα κατασκευαστεί φρέαρ εξαερισμού. Το Δημοτικό Συμβούλιο υπερψήφισε τη μεταφορά του σταθμού, ενώ η αντιπολίτευση του δήμου ζήτησε να γίνει δημοψήφισμα ώστε οι δημότες να αποφασίσουν που θέλουν να κατασκευαστεί ο σταθμός.

Στον παρακάτω χάρτη της γραμμής 4 από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον Και Αειφόρος Ανάπτυξη» απεικονίζονται οι δύο παραπάνω αλλαγές. Ο νέος σταθμός με την προσωρινή ονομασία Ελικώνος (άλλα πιθανά ονόματα «Πάρνηθος», «Αγία Γλυκερία», «Αλεπότρυπα», «Άνω Κυψέλη») φαίνεται πως βρίσκεται στη διασταύρωση Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος ή πλησίον.

Αλλαγές στη νέα γραμμή 4 του Μετρό - Και δεύτερος σταθμός στην Κυψέλη Facebook Twitter

Αντίστοιχα, ο σταθμός Νήαρ Ηστ στην Καισαριανή έχει αντικατασταθεί από έναν άλλο με την ονομασία Πανεπιστημιούπολη (17 γράμματα) ο οποίος βρίσκεται στη θέση του ομώνυμου φρέατος, στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου.

Η τελική επιβεβαίωση για τη θέση όλων των σταθμών της γραμμής θα έρθει με την προκήρυξη της β' φάσης του διαγωνισμού τον επόμενο Φεβρουάριο.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή), με 15 πλέον σταθμούς και μήκος 13 περίπου χιλιομέτρων, αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες. Θα είναι η πρώτη γραμμή του Μετρό της Αθήνας με συρμούς χωρίς οδηγό και θύρες στις αποβάθρες των σταθμών. Η δυνητική χρονοαπόσταση των συρμών θα είναι τα 90 δευτερόλεπτα, ωστόσο τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής, οι συρμοί θα διέρχονται το λιγότερο ανά 4 λεπτά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η γραμμή θα κατασκευαστεί σε 8 χρόνια. Εφόσον δηλαδή δεν υπάρξει καθυστέρηση, θα παραδοθεί το νωρίτερο το 2027.

Πηγή: Athens Transport

Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ελλάδα / Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ο δράστης είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο μετά από καταγγελία της συντρόφου του, η οποία τον θεώρησε επικίνδυνο. Ωστόσο, οι γιατροί έκριναν ότι δεν έχρηζε νοσηλείας και του χορηγήθηκε φαρμακευτική αγωγή, την οποία δεν δέχτηκε
LIFO NEWSROOM
Ηράκλειο: Το τροχαίο δυστύχημα ήταν τελικά δολοφονία - Τον φυγάδευσαν περαστικοί για να μην εξαφανιστεί

Ελλάδα / Κρήτη: Το τροχαίο ήταν τελικά δολοφονία - Περαστικοί εγκλώβισαν τον 33χρονο για να μην εξαφανιστεί

Ο δράστης είχε πιαστεί στο παρελθόν με επικίνδυνα όπλα στην κατοχή του, ενώ είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική μετά από αίτημα της συντρόφου του, αλλά πήρε συνοπτικά εξιτήριο
LIFO NEWSROOM
Στο νοσοκομείο ο Κώστας Αγοραστός - Δέχθηκε επίθεση από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών

Ελλάδα / Στο νοσοκομείο ο Αγοραστός - Δέχθηκε επίθεση από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών

Πανδαιμόνιο πριν το περιφερειακό συμβούλιο Θεσσαλίας - Συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών αποδοκίμασαν τον πρώην περιφερειάρχη - Στο νοσοκομείο με μώλωπες κατέληξε ο Κώστας Αγοραστός
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία Εύβοια: «Είχε ξεσπάσματα, ήταν βρώμικος και δεν αντέχαμε άλλο» λένε οι δράστες

Ελλάδα / Δολοφονία Εύβοια: «Είχε ξεσπάσματα, ήταν βρώμικος, δεν αντέχαμε άλλο» λένε τα αδέλφια που σκότωσαν τον πατέρα τους

Τι υποστήριξαν ο 22χρονος και η 26χρονη που δολοφόνησαν τον πατέρα τους και προσπάθησαν να παραπλανήσουν την ΕΛΑΣ σκηνοθετώντας τη φρικτή πράξη τους
LIFO NEWSROOM
Κρήτη: Bίντεο - ντοκουμέντο από στιγμή φονική παράσυρσης 33χρονης

Ελλάδα / Κρήτη: Βίντεο - ντοκουμέντο ανατρέπει τα δεδομένα και δείχνει απρόκλητη δολοφονία 36χρονης

Ο δράστης περιμένει τη γυναίκα να βγει από το αυτοκίνητό της, επιταχύνει το ΙΧ του και την παρασύρει πεζή προκαλώντας τον θάνατό της - Από την σφοδρότητα της πρόσκρουσης ανατράπηκε το αυτοκίνητο του δράστη
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Ο Δήμος Καισαριανής κάνει ένα μεγάλο σφάλμα λαμβάνοντας υπόψη τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις και μεταφέρει το σταθμό εκτός κέντρου. Θα αντιληφθούν τη μεγάλη ευκαιρία που χάνουν για μετρό στο κέντρο της πόλης τους όταν πια θα λειτουργήσει η γραμμή. Κάτι ανάλογο που είχε συμβεί στην Αγ. Παρασκευή και μετά ζητούσαν να φτιαχτεί ο σταθμός και φυσικά πλέον ήταν αργά να τοποθετηθεί σε σημείο που να εξυπηρετεί επί της ουσίας τους πολίτες. Το περίεργο βέβαια θα ήταν να δούμε μια δημοτική αρχή που να σκέφτεται το μακροπρόθεσμο συμφέρον της πόλης και να μην υποκύπτει στις πιέσεις κάποιων ψηφοφόρων έχοντας ορίζοντα τις εκλογές του 2019.