Mια καλή εξεταστική περίοδο είχε η πλειονότητα των μαθητών με επιδόσεις που εντυπωσιάζουν ακόμη και τους βαθμολογητές. «Χρόνια είχα να βάλω τόσους πολλούς καλούς βαθμούς στη Νεοελληνική Γλώσσα» είναι η χαρακτηριστική περιγραφή βαθμολογητή για την εικόνα που παρουσιάζουν τα γραπτά των περισσότερων υποψήφιων μαθητών.
Όπως διαβάζουμε στο protothema.gr, δεν έχουν αυξηθεί τόσο τα άριστα στη Νεοελληνική Γλώσσα, αλλά ο μέσος όρος του συνόλου των γραπτών, δηλαδή, όπως συμφωνούν οι βαθμολογητές, οι υποψήφιοι όχι μόνο κατανόησαν το προς εξέταση θέμα, αλλά απάντησαν και σωστά. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι λιγότεροι δεν τα πήγαν καλά σε ένα μάθημα που εξακολουθεί να θεωρείται αστάθμητος παράγοντας για τους υποψηφίους.
Εκτός από τη Νεοελληνική Γλώσσα, σύμφωνα με στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα, οι υποψήφιοι έχουν καλύτερες επιδόσεις από πέρυσι στα Μαθηματικά και στα Στοιχεία Στατιστικής γενικής παιδείας, στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά κατεύθυνσης.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αγαπημένες σχολές των υποψηφίων παραμένουν οι ιατρικές και οι νομικές σχολές, ενώ ακολουθούν τα τμήματα Ψυχολογίας, οι σχολές του Πολυτεχνείου, αλλά και οι στρατιωτικές σχολές.
O γενικός γραμματέας της ΟΕΦΕ, κ. Γιάννης Βαφειαδάκης, εκτιμά ότι αναμένεται ανοδική τάση των βάσεων, κυρίως στο 1ο επιστημονικό πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών, στο 2ο των θετικών και στο 4ο επιστημονικό πεδίο των τεχνολογικών σπουδών.
Ο εκπαιδευτικός εκτιμά ότι τα καλά γραπτά των Μαθηματικών θα αυξήσουν τις βάσεις εισαγωγής κατά 500 με 700 μόρια, ενώ αναμένονται και οι εξετάσεις στη Χημεία, για να βγει ακριβές συμπέρασμα για τις ιατρικές σχολές. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, αν η βαθμολογία και στη Φυσική είναι καλή, είναι ενδεχόμενο η αύξηση σε κάποιες σχολές να ξεπεράσει τα 1.000 μόρια.
1. Στο 1ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται άνοδος των βάσεων, καθώς οι προσφερόμενες θέσεις μειώθηκαν, αφού το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι επιχειρεί στροφή στις θετικές σπουδές, που οδηγούν ευκολότερα στην αγορά εργασίας. Παράλληλα, σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων, παρατηρείται αύξηση στην επιλογή του 1ου επιστημονικού πεδίου που αγγίζει το 40%, περισσότερο ως αρνητική ψήφος για να αποφύγουν τα Μαθηματικά οι μαθητές που τα θεωρούν δύσκολα.
Ως αποτέλεσμα, αναμένεται να σημειωθεί αύξηση των βάσεων σε νομικές, φιλολογικές και ψυχολογικές σχολές, καθώς και σε σχολές που οδηγούν στα παραϊατρικά επαγγέλματα. Στην περίπτωση αυτή, εκτιμάται δυσαρμονία με την πρόθεση του υπουργείου για στροφή στα θετικά επαγγέλματα, καθώς φαίνεται ότι μεγάλη μερίδα μαθητών αποφεύγει τα Μαθηματικά.
Τα γραπτά των Αρχαίων Ελληνικών που έχουν βαθμολογηθεί έως τώρα δεν έχουν προβληματίσει καθόλου τους εκπαιδευτικούς, καθώς η σαφήνεια των ερωτήσεων, αλλά και η δυσκολία, που ήταν κλιμακωτή, επιτρέπει σε μεγάλη μερίδα υποψηφίων να βαθμολογηθούν δίκαια, ανάλογα πάντα με το διάβασμα που είχαν κάνει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
2. Δεν έχει καθοριστεί ακόμα η εικόνα για τα οικονομικά τμήματα, καθώς, παρά το γεγονός ότι οι θέσεις για τους υποψηφίους της γενικής σειράς αυξήθηκαν, δεν έχουν εξεταστεί ακόμα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Ενα ακόμα στοιχείο που θα καθορίσει την πορεία των βάσεων σε αυτό το επιστημονικό πεδίο, είναι ότι το έχουν δηλώσει λιγότεροι υποψήφιοι σε σχέση με πέρυσι.
3. Η πλειονότητα των φοιτητών αναμένεται να εισαχθεί φέτος σε πολυτεχνικές και μαθηματικές σχολές του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου, καθώς, όπως εκτιμάται από το υπουργείο Παιδείας, είναι απαραίτητη η στροφή στις θετικές επιστήμες που ανοίγουν τις πόρτες στην αγορά εργασίας ευκολότερα. Η πορεία των βάσεων στις σχολές αυτές, εφόσον βέβαια διατηρηθεί παρόμοιος βαθμός δυσκολίας με τα μέχρι στιγμής εξεταζόμενα μαθήματα, αναμένεται ανοδική, ενώ έχει αυξηθεί ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων σε πολυτεχνεία, μαθηματικές, φυσικές και χημικές σχολές.
Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις συνεχίζονται την Τρίτη, με τους υποψηφίους να εξετάζονται σε Ιστορία και Φυσική, ανάλογα με την κατεύθυνση που ακολουθούν, ενώ η αυλαία των φετινών εξετάσεων πέφτει την Πέμπτη, με την εξέταση στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, επιλογής όλων των κατευθύνσεων.