Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Δώσαμε το ΟΚ σε διάταξη, που επιτρέπει την παράλληλη διδασκαλία

Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Δώσαμε το ΟΚ σε διάταξη, που επιτρέπει την παράλληλη διδασκαλία Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Πλήθος αντιδράσεων μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας, των συλλόγων γονέων και των μαθητών, έχει προκαλέσει η πρόσφατη τροπολογία για την τοποθέτηση καμερών στις αίθουσες διδασκαλίας.

«Δώσαμε το ΟΚ σε μια συγκεκριμένη διάταξη, που επιτρέπει δηλαδή την παράλληλη διδασκαλία» τόνισε επί του θέματος ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Κώστας Μενουδάκος, συμπληρώνοντας: «Κάποια παιδιά στην τάξη, κάποια στο σπίτι τους. Εκδώσαμε και δελτίο Τύπου για να το αποσαφηνίσουμε. Πρέπει να βγει υπουργική απόφαση. Να πει πώς θα γίνεται. Με ήχο, με εικόνα, ποιον ήχο, ποια εικόνα. Τότε θα είναι συμβατό με την διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Θεωρήσαμε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος γιατί εξ ορισμού δεν αποτελεί κίνδυνο για τα προσωπικά δεδομένα.

Καταρχήν δεν υπάρχει καταγραφή. Δεύτερον για να εκδοθεί η νομοθετική απόφαση θα πρέπει να γίνει η νομοθετική μελέτη για τους κινδύνους. Θα πρέπει να γίνει η μελέτη εκτίμησης αντικτύπου. Να γίνει δηλαδή η καταγραφή κινδύνων και τα μέσα που οι κίνδυνοι αυτοί μπορεί να αρθούν. Δεν ξέρω αν υπάρχουν αποτελεσματικοί τρόποι για να γίνει η διδασκαλία συμβατή με την διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Εμείς δεν θα βάλουμε προϋποθέσεις, το υπουργείο τις βάζει. Εμείς θα επανεξετάσουμε εάν υπάρξει προσφυγή».

Όπως δήλωσε, μιλώντας στο δελτίο του ΑΝΤ1, «η Αρχή προς το παρόν έχει υπ' οψη της μόνο ένα νόμο και αυτός δίνει την δυνατότητα αυτής της παράλληλης εκπαίδευσης, τηλεκπαίδευσης και για κάποιους άλλους στη φυσική τάξη. Αυτό η Αρχή θεωρεί πως δεν αντίκειται στην προστασία των Δεδομένων. Αυτό που έχουμε είναι νόμιμο. Περιμένουμε όμως και το υπόλοιπο».

 

«Το υπόλοιπο είναι μία Υπουργική Απόφαση που θα καθορίσει τα Μέσα παροχής της τηλεδιδασκαλίας, της παράλληλης με την διδασκαλία στην τάξη. Αυτή η Υπουργική Απόφαση θα εκδοθεί μετά από μία μελέτη αντικτύπου, δηλαδή μία επιστημονική μελέτη που θα μελετώνται τα μέτρα για την αποτροπή ή την μείωση των κινδύνων στον ελάχιστο βαθμό».

«Είναι διαφορετικό να υπάρχει μια κάμερα και να παρακολουθεί τι γίνεται σε ζωντανό χρόνο από το να μην φαίνονται τα παιδιά. Ένα σενάριο θα μπορούσε να είναι να μεταδίδεται μόνο η διδασκαλία και όχι η εξέταση των μαθητών».

«Η δυνατότητα προσφυγής στο ΣΤΕ βεβαίως υπάρχει καθώς και το ένδικο βοήθημα της αναστολής. Μπορεί να ζητηθεί αναστολή από το ΣΤΕ. Θα πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις να πιθανολογείται είτε μεγάλος κίνδυνος είτε ότι η απόφαση είναι μη νόμιμη.»

«Καμία κάμερα, κανένα οπτικοακουστικό μέσο σε καμία τάξη, σε κανένα σχολείο» 

«Καμία κάμερα, κανένα οπτικοακουστικό μέσο σε καμία τάξη, σε κανένα σχολείο. Αρχισε ήδη τις κωλοτούμπες το υπουργείο με τον όρο οπτικοακουστικό μέσο. Δεν μπορεί να υποκατασταθεί από κανένα οπτικοακουστικό υλικό η διδασκαλία στην τάξη. Ούτε μπορούμε να ξέρουμε αν αυτό το ντοκουμέντο το παρακολουθεί ο μαθητής από το σπίτι του και πόσοι επίσης ακόμα» σημείωσε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ Α. Καργόπουλο.

Ο ίδιος, αναφερόμενους στους κινδύνους που εγκυμονει το δρομολογούμενο μέτρο, πρόσθεσε πως «ένας μαθητής μπορεί να πει μια απάντηση που μπορεί να ακουστεί 'ανόητη' στον έξω, αλλά στην τάξη και για τον καθηγητή δεν είναι. Μπορεί να πάθει μια κρίση πανικού. Μπορεί να υπάρχει ένα σκηνικό εκφοβισμού μέσα στην τάξη. Οταν αυτό συμβεί στην τάξη, μένει στην τάξη και το διευθετεί ο εκπαιδευτικός. Απαγορεύεται ρητά δια νόμου η βιντεοσκόπηση και ηχογράφηση εντός του σχολείου. Οταν θέλαμε ακόμα και σε γιορτές να βγάλουμε βίντεο παίρναμε άδειες από γονείς κτλ.

Οταν λοιπόν όλα αυτά μπορεί μέσα σε λίγα λεπτά να γίνουν viral κι ένας ανήλικός μαθητής μπορεί να δεχθεί bullying και να δεχθεί βία χάνεται ο έλεγχος. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, οι μαθητές και οι γονείς είναι απέναντι. Δεν έχω βρει ούτε έναν συνάδελφο που να είναι σύμφωνος με όλο αυτό. Αποδείξαμε στην πράξη ότι δεν αφήσαμε κανέναν μαθητή. Εγώ προχθές μέσω της ασύγχρονης εκπαίδευσης παρέδωσα το μάθημα στους μαθητές μου. Κάναμε τεράστια προσπάθεια και δώσαμε εξετάσεις σε ένα σύστημα που έπεφτε και είχε πολλά προβλήματα. Η αντιπρότασή μας είναι η ασύγχρονη εκπαίδευση. Ανεβάζουμε το μάθημα στο e-class, μπορεί να σταλεί με μέιλ, έχουμε το powerpoint. Οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι με τις κάμερες και τα μικρόφωνα» κατέληξε.

Με πληροφορίες από ethnos.gr/ANT1

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM