Αρνητικό ρεκόρ δωδεκαετίας για τα διδακτορικά στα ελληνικά πανεπιστήμια - Τι αποκαλύπτει το ΕΚΤ

Αρνητικό ρεκόρ δωδεκαετίας για τα διδακτορικά στα ελληνικά πανεπιστήμια - Τι αποκαλύπτει το ΕΚΤ Facebook Twitter
2

Το 2018 1.624 νέοι διδάκτορες αναγορεύθηκαν από ελληνικά ΑΕΙ, οι περισσότεροι (26,7%) από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ οι πιο πολλές διδακτορικές διατριβές (το 31,5%) αφορούσαν την Ιατρική και τις Επιστήμες Υγείας, σύμφωνα με το ΕΚΤ

Τα περυσινά διδακτορικά είναι τα λιγότερα που έχουν εκπονηθεί εδώ και 12 χρόνια και η τάση είναι συνεχώς καθοδική από το 2014 (2.072 νέοι διδάκτορες). Το 2015 είχαν αναγορευθεί 1.831, το 2016 1.733 και το 2017 1.650. Το ρεκόρ της περιόδου 2005-2018 ήταν το 2009 (2.274 νέοι διδάκτορες), ενώ λιγότερα διδακτορικά σε σχέση με το 2018 είχαν να χορηγηθούν από το 2006 (1.529). Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στη νέα έκδοση «Στατιστικά στοιχεία για τους διδάκτορες που αποφοίτησαν από τα ελληνικά ΑΕΙ το 2018» του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ).

Όσον αφορά την κατανομή των νέων διδακτόρων που αναγορεύθηκαν από ελληνικά ΑΕΙ πέρυσι, στο ΕΚΠΑ και στο ΑΠΘ εκπονήθηκαν οι περισσότερες διδακτορικές διατριβές, με ποσοστά 26,7% και 19% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούσαν οι διδάκτορες που υποστήριξαν τη διατριβή τους στο Πανεπιστήμιο Πατρών (8,5%), στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (7,3%) και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (6,8%). Σε ό,τι αφορά την κατανομή ανά φύλο των νέων διδακτόρων, είναι απολύτως ισομοιρασμένη σε άνδρες και γυναίκες, ενώ σε ό,τι αφορά την ηλικία, οι περισσότεροι ήσαν έως 35 ετών (46%) και ακολουθούσε η ηλικιακή ομάδα 36-44 ετών (35%).

Οι περισσότερες διατριβές του 2018 αφορούσαν την Ιατρική και τις Επιστήμες Υγείας (31,5%), ενώ ακολουθούσαν οι Φυσικές Επιστήμες (22,7%), οι Κοινωνικές Επιστήμες (22,0%), οι Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίας (15,7%), οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες (13,5%) και οι Γεωργικές Επιστήμες (2,4%). Στα πεδία των Γεωργικών Επιστημών, των Ανθρωπιστικών Επιστημών, των Κοινωνικών Επιστημών, καθώς και της Ιατρικής και των Επιστημών Υγείας, καταγράφεται υπεροχή των γυναικών (58,6%, 57,8%, 53,8% και 52,1% αντίστοιχα), ενώ οι άνδρες υπερτερούν στα πεδία των Επιστημών Μηχανικού και Τεχνολογίας και στις Φυσικές Επιστήμες (64,6% και 53,4%, αντίστοιχα).

Όσον αφορά τη βασική πηγή χρηματοδότησης των διδακτορικών σπουδών, για το 39,4% βασική πηγή ήταν οι προσωπικές αποταμιεύσεις και η υποστήριξη από την οικογένεια, ενώ για το 25,1% ήταν η λήψη υποτροφίας από ελληνικό ίδρυμα. Αναφορικά με τη διάρκεια εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής, για τους μισούς (51%) ήταν μεταξύ τεσσάρων και έξι ετών. Ακολουθούν όσοι χρειάστηκαν επτά, οκτώ και εννέα έτη για την ολοκλήρωση της διατριβής τους (ποσοστά 12,8%, 10,6% και 6,1% αντίστοιχα). Το 6,1% των διδακτόρων ολοκλήρωσε τη διατριβή του σε διάστημα τριών ετών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΤ για την περίοδο 2015-2018, οι περισσότεροι από τους διδάκτορες ολοκληρώνουν τη διατριβή τους σε τέσσερα έως επτά έτη, ενώ αποτυπώνεται μια σταθερή μείωση της διάρκειας από έτος σε έτος.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Κικίλιας: Αναβαθμίζεται το 112 - Τι είπε για την κακοκαιρία Elena

Ελλάδα / Κακοκαιρία Elena - Κικίλιας: Αναβαθμίζεται το 112, ποιες νέες λειτουργίες θα περιλαμβάνει

«Θα υπάρχει distress code και silent button σε περίπτωση τρομοκρατικής ενέργειες ή της οποιαδήποτε κατάστασης που θέτει σε κίνδυνο έναν συμπολίτη μας και δεν μπορεί να πάρει και να μιλήσει στο τηλέφωνο» τόνισε ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Αφού στην Ελλάδα το διαδακτορικό θεωρείται οτι είναι κάτι σαν το γκολφ: σπορ για πλουσίους. Η μισθοδοσία των υποψήφιων διδακτόρων κρίνεται περίπου σαν σπατάλη, ενώ η χρηματοδότηση της έρευνας είναι απλά μια σουρεαλιστική πρόταση. Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση με το ΕΛΙΔΕΚ (ένα από τα λίγα καλά της προηγούμενης κυβέρνησης), αλλά αν δεν πολλαπλασιαστουν οι πόροι για την έρευνα, η Ελλάδα θα συνεχίσει να εξάγει μυαλά και να εισάγει όλη την απαιτούμενη τεχνογνωσία από το εξωτερικό.
Ο Καποδίστριας κατηγορήθηκε διότι δεν συνέστησε Πανεπιστήμιο. Το ερώτημα είναι ποιοι θα φοιτούσαν αφού δεν υπήρχε εκπαιδευτικό σύστημα.Έτσι σήμερα που πατώνουμε σε όλες τις έρευνες του ΟΟΣΑ αναφορικά με τις σχολικές επιδόσεις (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, κατανόηση κειμένου) εγώ θα πω πάλι καλά που δεν δίνουμε διδακτορικά...