Η Ελληνική Αστυνομία είχε άμεση ενημέρωση για το περιστατικό με τη φωτιά στο βυτιοφόρο, τόνισε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής Ιωάννης Αρτοποιός.
Ο ίδιος μίλησε λεπτομερώς για το επιχειρησιακό σχέδιο που ακολουθήθηκε επισημαίνοντας πως «ένα φλεγόμενο βυτιοφόρο με 7,2 τόνους υγροποιημένο αέριο είναι ό,τι πιο εκρηξιγενές υπάρχει. Η απάντηση του τι θα μπορούσε να συμβεί, βρίσκεται στο 1999. Τότε, είχαμε ένα δυστύχημα με τρεις συνάδελφους πυροσβέστες νεκρούς κάπου στο ύψος των Καμένων Βούρλων στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας μετά από τροχαίο ατύχημα. Αμέσως μετά εκδηλώθηκε το πιο επικίνδυνο φαινόμενο στην επαγγελματική ζωή ενός πυροσβέστη: το φαινόμενο Bleve. Ασκήθηκε υπερπίεση στα τοιχώματα του βυτιοφόρου και έγινε πολύ μεγάλη έκρηξη. Το ωστικό κύμα έστειλε συντρίμμια του βυτιοφόρου σε περίπου 1 χιλιόμετρο απόσταση».
Αναφορικά με την ενημέρωση που έλαβε η αστυνομία, ο Ιωάννης Αρτοποιός ανέφερε πως «δεν υπάρχει περίπτωση αστυνομικός υπάλληλος να μη λάβει γνώση του συμβάντος, διότι στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) ταυτόχρονα, όταν ξεσπά συμβάν, έχουμε επιχειρησιακή ενημέρωση άμεσα, σε επίπεδο Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων».
Τόνισε πως «δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνει γνώστης, κοινωνός της πληροφορίας οποιοσδήποτε υπάλληλος βρίσκεται μέσα στο ΕΣΚΕΔΙΚ». Παράλληλα, υπογράμμισε πως «όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενημερώθηκαν άμεσα από τη στιγμή που αντιληφθήκαμε το επικίνδυνο συμβάν».
Σχετικά με την ταλαιπωρία και τις ουρές χιλιομέτρων από οχήματα, ο Ιωάννης Αρτοποιός είπε πως από τη στιγμή που εκδηλώθηκε το συμβάν, αρκετός κόσμος ήταν ήδη στην Εθνική οδό, αρκετοί εκδρομείς οι οποίοι είτε έφευγαν από την Αθήνα ή επέστρεφαν στην Αθήνα. Έκανε λόγο για χιλιάδες κόσμου και τόνισε πως «δεν μπορεί μόλις ξεσπά το συμβάν, την ίδια στιγμή να γίνεται διακοπή της κυκλοφορίας».
Στη συνέχεια, δήλωσε πως σε γενικές γραμμές έγιναν προσπάθειες να προστατευθεί το υπέρτατο αγαθό της υγείας όσων διέρχονταν απ’ το σημείο, ενώ είπε πως έγινε διοχέτευση των οχημάτων σε άλλες οδικές αρτηρίες. Επισήμανε ωστόσο πως κάποιοι από τους οδηγούς πειθάρχησαν ενώ κάποιοι άλλοι δεν άκουσαν τις οδηγίες των αρχών για αναστροφή.
Μπαλάσκας: Δεν έγινε αμέσως γνωστή η πληροφορία στην ΕΛΑΣ για το υλικό του βυτιοφόρου
Από την πλευρά του, ο συνδικαλιστής της Ελληνικής Αστυνομίας Σταύρος Μπαλάσκας δήλωσε πως «πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολλοί πολίτες. Σαφώς και υπήρξε ολιγωρία, και η ολιγωρία προκλήθηκε, διότι δεν έγινε αμέσως γνωστή η πληροφορία στην ΕΛΑΣ, ότι το βυτίο περιείχε αυτό που περιείχε».
Κλείνοντας ανέφερε πως «το ότι δεν έπρεπε από τη στιγμή που υπήρχε η πληροφορία να αφήνουμε τους πολίτες να μπαίνουν μέσα στην εθνική οδό, για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις ουρές, ήταν λάθος. Η πρώτη πληροφορία όμως που πήγε στην ΕΛΑΣ δεν έκανε γνωστό ότι υπήρχε αυτή η "βόμβα" στη μέση της Εθνικής οδού».
Με πληροφορίες από Skai