Αυτοκίνητο: Γιατί δεν παίρνει μπροστά ο κινητήρας τον χειμώνα- 7 λόγοι και τι να κάνετε

Επτά λόγοι που δεν παίρνει μπροστά ο κινητήρας του αυτοκινήτου το χειμώνα Facebook Twitter
Φωτ: pexels.com
0

Κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αρκετά συνηθισμένο το φαινόμενο να μην παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο. Κυρίως τις πρωινές ώρες, όπου η θερμοκρασία είναι χαμηλή.

Η βασική αιτία της αδυναμίας εκκίνησης του κινητήρα είναι η μπαταρία, αλλά δεν είναι η μοναδική αιτία.

Είναι γνωστό ότι τις πολύ κρύες ημέρες η μπαταρία χάνει μεγάλο μέρος της ενέργειάς της.

Οι χημικές αντιδράσεις που διενεργούνται στην μπαταρία ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα να δίνεται μικρή ηλεκτρική ενέργεια στους πόλους.

Άλλωστε, αυτό αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να χάσουν μέχρι και το 30% της αυτονομίας τους σε θερμοκρασία κοντά στους 0 βαθμούς Κελσίου.

Ακινησία οχήματος

Από την άλλη, η ακινησία του οχήματος για πολλές ημέρες επιβαρύνει την όλη κατάσταση.

Αυτός είναι και ο λόγος που τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα θα πρέπει να βάζουμε σε κίνηση τον κινητήρα.

Αυτό που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να ελέγξει την κατάσταση της μπαταρίας του σε έναν ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων.

Ρευστότητα λαδιού κινητήρα λόγω χαμηλής θερμοκρασίας

Επιπλέον, το λάδι στον κινητήρα λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών είναι πιο παχύρρευστο και χρειάζεται να έχει η μπαταρία περισσότερη ισχύ.

Σε περίπτωση που δεν πάρει μπροστά, μια πρώτη λύση στο πρόβλημα είναι να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα με καλώδια εκκίνησης, με ηλεκτρικό ρεύμα που θα πάρουμε από άλλο αυτοκίνητο.

Εδώ θα πρέπει να υπάρξει καλή συνδεσμολογία, καθώς ο θετικός πόλος του ενός αυτοκινήτου θα πρέπει να συνδεθεί με τον θετικό πόλο του άλλου αυτοκινήτου. Και αντίστοιχα για τον αρνητικό.

Θα πρέπει να απενεργοποιήσουμε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές του αυτοκινήτου (π.χ. ραδιόφωνο, air-condition) και να αφήσουμε για λίγο την φορτισμένη μπαταρία να φορτίσει την αφόρτιστη.

Πολλά αυτοκίνητα έχουν ειδικό κάλυμμα στην μπαταρία που την προστατεύει από τις χαμηλές θερμοκρασίες και τη διατηρεί σε καλή κατάσταση.

Δυσλειτουργία αντλίας καυσίμου

Ένας λόγος που δεν μπορεί να πάρει εμπρός ο κινητήρας είναι να μην λειτουργεί σωστά η αντλία καυσίμου ή να έχει βουλώσει το φίλτρο καυσίμου.

Το φίλτρο βενζίνης θέλει αλλαγή μετά από 15.000 - 20.000 χιλιόμετρα. Για την αντλία καυσίμου χρειάζεται να έχουμε γεμάτο το ρεζερβουάρ μας τουλάχιστο στο μισό της χωρητικότητάς του.

Μίζα

Πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει και η μίζα. Όταν κατά την εκκίνηση ακούς ένα τσακ-τσακ και ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, τότε μάλλον είναι η μίζα.

Αν την ίδια στιγμή λειτουργούν κανονικά τα φώτα και οι συσκευές τότε δεν οφείλεται στην μπαταρία. Η επίσκεψη σε ένα κοντινό συνεργείο είναι απαραίτητη.

Νερό στο ρεζερβουάρ βενζίνης

Κατά τη διάρκεια χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να σχηματιστεί συμπύκνωση ή νερό στο ρεζερβουάρ βενζίνης και να περάσει στις γραμμές καυσίμου.

Εάν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου μπορεί να παγώσει την αντλία καυσίμου ή τις γραμμές καυσίμου.

Αν το αυτοκίνητο είναι παλιό και διαθέτει ακόμη καρμπυρατέρ μπορεί και εκείνο να έχει παγώσει και να εμποδίζει την ροή της βενζίνης.

Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν ειδικά αντιπαγωτικά χημικά που ο οδηγός ρίχνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου όταν γνωρίζει ότι τις επόμενες ημέρες θα κάνει παγωνιά.

Αυτό συμβαίνει κυρίως στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς το πετρέλαιο παγώνει πολύ εύκολα.

Παγωμένο λιπαντικό στον κινητήρα

Υπάρχει και η περίπτωση που το αυτοκίνητο να μην παίρνει μπροστά, λόγω του παγωμένου λιπαντικού. Κάτι τέτοιο συνήθως συμβαίνει τον χειμώνα όταν κάνει πολύ κρύο.

Σε αυτή την περίπτωση, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι έχουμε το σωστό λιπαντικό.

Στις χαμηλές θερμοκρασίες το λιπαντικό κινητήρα γίνεται πιο παχύρρευστο με αποτέλεσμα να μη λιπαίνεται όπως πρέπει ο κινητήρας.

Το κατάλληλο λιπαντικό θα πρέπει να έχει την ένδειξη «W». Αυτό σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για το χειμώνα.

Τα ψηφία που βρίσκονται πριν και μετά το «W» δηλώνουν το πόσο αραιό είναι το λάδι και την κατώτερη θερμοκρασία που μπορεί να λειτουργήσει η αντλία λαδιού χωρίς προβλήματα.

Η καλύτερη λύση είναι να επιλέξει ο οδηγός το λιπαντικό που ορίζει ο κατασκευαστής.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM