Bild: Γιατί δεν πληρώνουν φόρους οι Έλληνες εφοπλιστές;

Bild: Γιατί δεν πληρώνουν φόρους οι Έλληνες εφοπλιστές; Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
20

Στο ζήτημα των φοροαποφυγής της ελληνικής ελίτ αναφέρεται η γερμανική εφημερίδα Bild σημειώνοντας ότι ενώ οι Έλληνες θέλουν «κούρεμα» που θα επιβαρύνει τους Ευρωπαίους με 160 δισεκ., πολλοί πλούσιοι της χώρας δεν έχουν κληθεί ακόμη να βάλουν το χέρι στη τσέπη.

Η εφημερίδα αναφέρεται, σύμφωνα με όσα αναδημοσιεύει η D.W.,  στους Έλληνες εφοπλιστές και τις οικογένειες τους «που έβγαζαν και συνεχίζουν να βγάζουν λεφτά με κρουαζιέρες και φορτηγά πλοία. Και δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους».

Η  Bild αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του ελληνικού Συντάγματος και σημειώνει: «Το άρθρο 107 του ελληνικού συντάγματος εγγυάται: τα κέρδη των εφοπλιστών (που πρόσφατα ανήλθαν στα 17 δις ευρώ), είναι αφορολόγητα. Όπως επίσης και τα κέρδη από την πώληση πλοίων. Ακόμη και τα ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία των εφοπλιστών δεν φορολογούνται. Μίνι φόροι προβλέπονται μόνον για τα φορτηγά πλοία (ανάλογα με τη χωρητικότητα του πλοίου)».

Όλα αυτά, παρατηρεί η Bild, την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται και πάλι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. «Ο νέος έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θέλει να φορολογήσει περισσότερο τους εφοπλιστές. Ωστόσο ο κυβερνητικός εταίρος αντιστέκεται».

Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει ότι οι Γερμανοί Χριστιανοκοινωνιστές πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση ενώ ένας από αυτούς, ο αντιπρόεδρος Μίχαελ Φουξ λέει: «Πριν μπει το χέρι στη τσέπη των Γερμανών, θα ήταν προτιμότερο οι Έλληνες να πιαστούν από τους δικούς τους εκατομμυριούχους».

20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: «Αύριο θα επανεξετάσουμε τη σκοπιμότητα έκδοσης νέας προειδοποίησης» λέει ο Κολυδάς μετά την κατσάδα Ζιακόπουλου

Ελλάδα / Καιρός: «Αύριο θα επανεξετάσουμε τη σκοπιμότητα έκδοσης νέας προειδοποίησης» λέει ο Κολυδάς μετά την κριτική Ζιακόπουλου

«Η αξιοπιστία πρέπει να διαφυλάσσεται, γιατί όταν θα έρθει ένα πραγματικά ακραίο γεγονός, δεν θα μας πιστεύει κανένας» σημείωσε ο Δημήτρης Ζιακόπουλος
LIFO NEWSROOM

σχόλια

9 σχόλια
Γερμανοί Χριστιανοκοινωνιστές..., λοιποί ευρωπαίοι Χριστιανοδημοκράτες..., Χριστιανοδιάφοροι, Χριστιανοσύνθετοι Χριστινοπολιτικοί..., κλπ, κλπ, κλπ... (και σκέψου ότι είναι πολύ καλύτεροι από τους δικούς μας τους... ορθόδοξους...)....Χριστιανικές... πολιτικές παραδόσεις, νόμιμες και... ηθικές.....υποκριτές και Φαρισαίοι.....αηδία μου προκαλούν.....Bild, σιγά τη σοβαρή φυλλάδα!...Πολύ αργά το θυμήθηκαν το Σύνταγμά μας ή... το θυμούνται και το επικαλούνται όποτε τους βολεύει.....να σε κάψω Γιάνη (αυτός με το ένα «ν»...!), να σε αλείψω λάδι.....ποιός ξέρει, όλοι αυτοί οι ψυχρόαιμοι Χριστιανορθολογιστές..., ίσως μπερδεύτηκαν με το σύνθετο όνομα Χριστο-φοράκος ο οποίος χρήζει ιδιαίτερης προστασίας.....κατά τα άλλα ενοχλήθηκαν με τους... απυρόβλητους εφοπλιστές μας...!
"Παράλληλα φαίνεται να μην ενστερνίζεται τις δηλώσεις της κυβέρνησης για αύξηση των εσόδων με πάταξη της φοροδιαφυγής και αύξηση της φορολογίας στους πλούσιους."Αυτό είναι από χθεσινό άρθρο σχετικά με τη Μέρκελ.
Δεν είμαι εφοπλιστής, αλλά αυτή η σπέκουλα με το αφορολόγητο των εφοπλιστών θα πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει, και οι Γερμανοί εκ του πονηρού πετάνε κάτι τέτοιες μπανανόφλουδες για να τις πατάμε εμείς και να χάνουμε το δάσος κοιτάζοντας το δέντρο.Οι εφοπλιστές φορολογούνται, και μάλιστα βαρύτερα από άλλες ανταγωνίστριες χώρες για αυτούς. Υπάρχει ο λεγόμενος tonnage tax, αναλόγως της ολικής χωρητικότητας του πλοίου, και όχι αναλόγως των εισοδημάτων της ναυτιλιακής εταιρείας. Αυτός σε καλή εποχή της ναυτιλίας είναι επουσιώδης, σε μία κακή εποχή μπορεί να είναι ακόμη και δυσβάσταχτος. Αλήθεια, οι Γερμανοί με ποιο τρόπο φορολογούν τη ναυτιλία τους;;;Όντως υπάρχει συνταγματική προστασία στους εφοπλιστές για ένα λόγο: για να μην μπορεί κάθε κυβέρνηση να αλλάζει κατά το δοκούν το φορολογικό τους καθεστώς, διότι οι εφοπλιστές ανταγωνίζονται σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον και όχι εντός εθνικών πλαισίων. Τέλος, το ζητούμενο ποιο είναι; να δοθούν κίνητρα ώστε τα 3/4 των ελληνόκτητων πλοίων που είναι υπό ξένη σημαία να σηκώσουν την ελληνική ή το 1/4 να σηκώσει την ξένη υπακούοντας σε λαϊκίστικες κραυγές;
Αν το 1/4 που έχει Ελληνική δεν μου φέρνει τίποτα τι να το κάνω? Να το έχω καμάρι? Ελεύθερη αγορά έχουμε. Ας κάνουμε τα λιμάνια μας σημαντικούς κόμβους και ας φύγουν αυτοί. Έχει και άλλους που θέλουν να δουλέψουν και είναι πρόθυμοι να πράξουν τα δέοντα εφόσον θα έχουν απόδοση εδώ.
Τι δεν καταλαβαίνεις? Οι εφοπλιστές αυτής της χώρας οφείλουν σε μεγάλο βαθμό την τεράστια επιτυχία τους στις -πάσης φύσεως- πλάτες που τους κάναμε όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες. Αν δεν θέλουν την Ελληνική σημαία μεγεια τους με χαρά τους. Και αν πραγματοποιήσουν την απειλή τους ότι θα εξαφανιστούν από την χώρα σε περίπτωση που τους φορολογήσουμε, ας γίνει κόμβος η Ελλάδα για όλη την Ευρώπη και ας έρχονται ξένα καράβια να καταθέτουν τον οβολό τους εδώ. Και για να σε βοηθήσω περισσότερο, οι οικογένειες των εφοπλιστών και οι επιχειρήσεις τους δεν πληρώνουν φόρο εισοδήματος ενώ επίσης τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν στην αλλοδαπή φορολογούνται ελάχιστα ή καθόλου (σωστά κατ' εμέ). Έγινα κάπως καλύτερα κατανοητός, ή θέλεις και άλλη βοήθεια?
Αγαπητέ Λεόντιε, επειδή έχω σχέση με το χώρο της ναυτιλίας δεν μπορώ να σου αναπτύξω την πολύπλευρη διάσταση την οποία έχει το εν λόγω ζήτημα πέραν της αμιγώς οικονομικής διάστασης. Και το να γίνει η Ελλάδα ένα ''open registry'' δεν είναι το ζητούμενο σε καμία περίπτωση ούτε θα ήταν επωφελές μεσομακροπρόθεσμα για την Ελλάδα αλλά μόνο για τους πλοιοκτήτες που θα το χρησιμοποιούσαν. Και μιας που είναι της ''μόδας'' το ζήτημα της εθνικής υπερηφάνειας, ας δει κάποιος και την ''αξία'' της ελληνικής σημαίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
@ΔιογένηςΠρέπει να παραδεχτώ ότι έχω πολύ μικρή σχέση με τον κλάδο και αναγκαστικά θα δεχτώ τις παρατηρήσεις σου. Καταλαβαίνω επίσης ότι αυτά τα δημοσιεύματα των Γερμανών κρύβουν υστεροβουλία, καθώς θα ήθελαν πολύ να πληγούν οι Έλληνες ανταγωνιστές τους (που τους έχουν πάρει τα σώβρακα στον κλάδο). Αλλά όσες διαστάσεις και αν έχει το θέμα, δεν μπορώ να δεχτώ την μη φορολόγηση, έστω σε επίπεδο ατομικού εισοδήματος (όχι δηλ της επιχείρησης) και θα ήθελα πραγματικά να ακούσω τον αντίλογο πάνω σε αυτό.
Συμφωνώ και επαυξανω .... Ποτε θα δικαστεί ο Χριστοφοράκος; Ποτε θα μάθουμε ποσο περισσότερο χρεωθηκαμε τα καλουδια της Siemens και των λοιπών σε σχέση με αλλες χώρες; Ποτε θα πληρωθούν το κατοχικό δάνειο και οι Γερμανικές πολεμικές αποζημιώσεις; αυτά τα ολίγα και αλλά πολλά.... αργότερα!
Bild: Γιατί δεν πληρώνουν φόρους οι Έλληνες εφοπλιστές; Γιατί οι κυβερνήσεις που διαχειρίζονται την χώρα φροντίζουν να εξαιρούν από την λιτότητα οποιαδήποτε ελιτ με πολιτική δύναμη. Αφού εμείς τα κορόιδα 5 χρόνια τώρα δεν διαμαρτυρόμασταν, όλο το βάρος έπεσε επάνω μας. Αλλά περηφανευόμαστε πως έχουμε τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παρόλο που το όφελος είναι ελάχιστο (χωρίς να πληρώνουν φόρους, γνωρίζω περίπτωση που φέτος είχε επιστροφή φόρου, με ελάχιστες θέσεις εργασίας αφού μόνο οι καπετάνιοι είναι Έλληνες και ελάχιστες admin θέσεις στα γραφεία, τα αναλώσιμα και οι επισκευές γίνονται έξω και ασκούν διαρκείς εκβιασμούς οτι θα φύγουν στο εξωτερικό). Προσωπικά προτιμώ να είμαστε 20οι αλλά με την μέγιστη δυνατή ανταπόδοση (σκεπτόμενοι βεβαίως και τις διεθνείς συνθήκες).Και να πάρουν σειρά και οι υπόλοιποι που δεν έχουν συνεισφέρει τίποτα.
Όταν πλήρωναν €5.000/χρόνο (!!!) για κάθε φορτηγό πλοίο που διέθεταν οι εφοπλιστές, τα "δικά τους παιδιά" στις διάφορες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τους αναγόρευαν ως στυλοβάτες της κοινωνίας και διάφορα τέτοια επίθετα.Όταν έχουν φτάσει όλοι οι εφοπλιστές ελληνικών πλοίων να έχουν πλήρωμα αλλοδαπούς και μόνο καπετάνιο, υποπλοίαρχο και τρίτο Έλληνες, που είναι η βοήθεια που προσφέρουν στην Ελλάδα; Για να βγαίνουν και να υπερηφανεύονται ότι έχουμε από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο; Δεν μας προσφέρει απολύτως τίποτε αυτό.
Κάθε μία ναυτιλιακή που διατηρεί τα γραφεία της στην Ελλάδα δίνει πάρα πολύ καλούς μισθούς σε ελληνικές οικογένειες. Αν αυτό δεν είναι σημαντικό ας κάνουμε ό,τι έκανε ο Ολάντ στους πλούσιους που το 75% φορολογία τους έδιωξε απλά από την χώρα και τελικά πήρε 0% στο χέρι.. Χρειάζεται ψυχραιμία και να μην ψάχνουμε για αποδιοπομπαίους τράγους λες και φταίνε αυτοί που το πολιτικό σύστημα έκανε πάρτυ στην πλάτη μας. Αυτοί τουλάχιστον εργάζονται και είναι σοβαροί επαγγελματίες.
Φοβερή λογική ρε συ! Όχι, λοιπόν, να μην πληρώνουν 75%, ας πληρώνουν 26%, όπως όλος ο κοσμάκης, σου κάνει? Και το ότι 1000 οικογένειες (το φούσκωσα μάλλον) πληρώνονται 40.000 τον χρόνο - ήτοι 40 μύρια - στην Ελλάδα τι θα πρέπει να μας πει μπροστά στα 17.000 μύρια ΚΕΡΔΟΣ???
Ναι να σας πω ομως κατι, επδ μενουμε πολλοι στη Γερμανια, καλο θα ηταν να μην ξεχναμε οτι η δικη μας Espresso μπροστα στην Bild μοιαζει με σοβαρη βαρυα δημοσιογραφια. Οχι οτι εχουν αδικο στο συγκεκριμενο. Αλλα συχνα γραφουν λιβελους μισους κατα της Ελλαδας, διπλα σε φωτογραφιες με κωλους και βυζια.-
Εδω που τα λεμε δεν εχει και πολυ αδικο. Ο πλουτος πρεπει να φορολογηθει περισσοτερο στην Ελλαδα και αν ειναι να ξεκινησουμε απο καπου, οι εφοπλιστες ειναι οι πιο ευνοημενοι
"δεν εχει και πολυ αδικο";Έχει λίγο άδικο δηλαδή;Συζητάμε για το εάν η ελληνική ελίτ θα πρέπει να φορολογηθεί για τον απίστευτο πλούτο που συσσωρεύει τη στιγμή που φορολογούνται άνθρωποι που δεν μπορούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ τους;
Σχημα λογου ειναι φιλε.Ο πλουτος στην ελλαδα φορολογειτε (θεωρητικα)Αυτο που λεμε εδω ειναι να αυξηθουν οι συντελεστες. Και επειτα να εφαρμοζονται οι νομοι και να μην ξεφευγουν τα λαμογια
Το άρθρο αναφέρεται σε μια βιομηχανία για την οποία προφανώς ελάχιστα γνωρίζει. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες εδρεύουν στο σύνολο τους, στο εξωτερικό. Πουθενά δεν φορολογουνται και αυτό γιατί:1) Δεν μπορούν να φορολογηθούν καθότι τα κέρδη τους αποτελούν πλούτο που έχει παραχθεί έξω.2) Οι ναυτιλιακές είναι στην πλειοψηφία τους διαχειριστριες αλλά όχι και πλοιοκτητριες πλοιοκτητριες εταιρείες. Όσον αφορά στην εισφορά σημαίας, αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 25% περίπου του ελληνοκτητου στόλου φέρει σημαία ελληνική. Τα έσοδα τους εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω των Ελλήνων ναυτικών και των βοηθητικων ναυτιλιακών κλάδων όπως η ναυπηγοεπισκευαστικη και οι εταιρίες παροχής προμηθειών και υπηρεσιών. Αυτές σαφώς φορολογουνται. Το πρόβλημα είναι ότι τα τελευταία χρόνια τόσο οι Έλληνες ναυτικοί έχουν αντικατασταθει από ξένους, όσο και οι επισκευές έχουν μεταφερθεί σε γειτονικές χώρες ( Ουκρανία, Τουρκία).
Να φορολογηθούν, αλλά με χαμηλότερους φόρους από ότι στην Μεγάλη Βρετανία η στο Λουξεμβούργο, γιατί αυτοί δεν το έχουν τίποτα να ετοιμάσουν τις βαλίτσες.Και οι καναλάρχες να πληρώσουν όσα χρωστάνε.