Αυξήσεις που θα αγγίζουν το 60% στο αντίτιμο των διοδίων θα επέλθουν με την κύρωση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων για την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων.
Η κύρωσή τους από τη Βουλή, όπου κατατέθηκαν σήμερα, θα επιφέρει αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Για παράδειγμα, στα διόδια Αφιδνών το αντίτιμο θα αυξηθεί για τα επιβατικά οχήματα κατά 60%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 3,35 ευρώ από 2,10 ευρώ που είναι σήμερα.
Στους συχνούς χρήστες που πραγματοποιούν διελεύσεις ηλεκτρονικά, στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων θα παρέχονται εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων.
Μεγάλες αυξήσεις, θα ισχύσουν και στους σταθμούς διοδίων των υπόλοιπων οδικών αξόνων, όπως στον σταθμό της Πελασγίας, όπου από την 1η Ιανουαρίου του 2014 το αντίτιμο θα αυξηθεί στα 2,4 ευρώ από 1,9 ευρώ που είναι σήμερα.
Στον σταθμό Μοσχοχωρίου τα διόδια θα πάνε στα 4 ευρώ από 3,1 ευρώ που ισχύει σήμερα. Για τους οδηγούς που πληρώνουν ηλεκτρονικά, η τιμή θα παραμείνει αμετάβλητη. Εκπτώσεις, ωστόσο, έως και 80% θα προβλέπονται για τους συχνούς χρήστες μετωπικών σταθμών.
Στην Ολυμπία Οδό, θα αυξηθεί κατά 30% το αντίτιμο των διοδίων στον σταθμό της Ελευσίνας. Τα διόδια θα μειωθούν στους μετωπικούς σταθμούς στο Ζευγολατιό, το Ρίο και τη Νέα Πέραμο, από 20% έως και 50%.
Σύμφωνα με το Μιχάλη Χρυσοχοίδη, τα νέα έργα στους αυτοκινητόδρομους θα δημιουργήσουν πάνω από 20 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι τα έργα στους αυτοκινητόδρομους οδηγήθηκαν το 2010 σε τέλμα λόγω της μειωμένης κίνησης-και επομένως των εσόδων, -που έφερε η οικονομική κρίση. Παρόλα αυτά, ενώ η οικονομική κρίση είναι παρούσα, τα διόδια αυξάνονται κατά πολύ.