Ερωτήματα για την ενεργή offshore του Γ. Κύρτσου στην Κύπρο

Ερωτήματα για την ενεργή offshore του Γ. Κύρτσου στην Κύπρο Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κύρτσος παραμένει διευθυντής και γραμματέας της offshore εταιρείας HOLIK TRADING LIMITED.

Εκτός από την εξωχώρια εταιρεία της Μαρέβας Μητσοτάκη στα νησιά Κέιμαν και την offshore του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, η εταιρεία του ευρωβουλευτή της ΝΔ και δημοσιογράφου, Γιώργου Κύρτσου, προκαλεί «πονοκεφάλους» στην αξιωματική αντιπολίτευση. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Εφημερίδα των Συντακτών» πέρα από τις δύο θέσεις στην HOLIK TRADING LIMITED ο κ. Κύρτσος διατηρεί και 1.000 μετοχές της εταιρείας.

Η απαγόρευση

Τον Μάιο του 2016 η Νέα Δημοκρατία είχε πλειοδοτήσει στην αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου, και λίγο αργότερα ήρθε προς ψήφιση στο Κοινοβούλιο η καθολική απαγόρευση της συμμετοχής πολιτικών προσώπων σε οποιαδήποτε εταιρεία του εξωτερικού.

Η απαγόρευση ισχύει για βουλευτές, ευρωβουλευτές, όπως ο Γ. Κύρτσος, υπουργούς, δημάρχους, περιφερειάρχες, γενικούς γραμματείς υπουργείων αλλά και τους συγγενείς πρώτου βαθμού.

Η προθεσμία 

Στα πολιτικά πρόσωπα είχε δοθεί τότε προθεσμία 60 ημερών από τη δημοσίευση του σχετικού νόμου (4396/2016 -ΦΕΚ Α' 111/8.6.2016) για να μεταβιβάσουν όσα περιουσιακά στοιχεία προέβλεπε η επίμαχη διάταξη. 

Όμως σχεδόν τρία χρόνια μετά από την εκπνοή της προθεσμίας, η εν λόγω εταιρεία παραμένει ενεργή, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Επίσημου Παραλήπτη της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλά και της ιστοσελίδας opencorporates.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η Εφημερίδα των Συντακτών, το θέμα αναμένεται να απασχολήσει προσεχώς την Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης της Βουλής, που ελέγχει τα «πόθεν έσχες» του 2016 (έτος χρήσης 2015).

Ο έλεγχος της αρμόδιας επιτροπής συνεχίζεται και για αυτό δεν έχουν ακόμα κληθεί για εξηγήσεις οι αιρετοί των οποίων οι δηλώσεις έχουν σοβαρές παραλείψεις.

«Τα παραπάνω σημαίνουν ότι ο Γ. Κύρτσος έχει συμμετοχή τόσο στη διοίκηση όσο και στο κεφάλαιο της αλλοδαπής εταιρείας, παρά το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας που είχε δοθεί στους ευρωβουλευτές και άλλα πολιτικά πρόσωπα για να μεταβιβάσουν τα σχετικά περιουσιακά στοιχεία», σχολιάζει η εφημερίδα των Συντακτών.

«Ακόμη, αν και στο "πόθεν έσχες" του ευρωβουλευτή αναφέρεται ως συμμετέχουσα κατά 100% στη HOLIK TRADING LIMITED η σύζυγός του, δεν προκύπτει συμμετοχή της στην εν λόγω εταιρεία. Ο ίδιος ο ευρωβουλευτής εξήγησε πως το όνομα της συζύγου ήταν ένα εκ παραδρομής λάθος στο προηγούμενο «πόθεν έσχες» του, πως η εταιρεία είναι ανενεργή και πως οι μετοχές της δεν έχουν καμία δραστηριότητα. Η τελευταία καταχώριση στο κυπριακό μητρώο φαίνεται να έχει γίνει στις 21 Ιουνίου 2017».

Η ίδια εταιρεία ήταν το μέσο συμμετοχής στη χρεοκοπημένη σήμερα εκδοτική επιχείρηση που εξέδιδε τη «δωρεάν» εφημερίδα City Press. Μάλιστα ο φυγόδικος Πέτρος Κυριακίδης είχε εξαγοράσει το 26,66% της ΚΠΜ Εκδοτικής του Γ. Κύρτσου (City Press, City Auto Moto, Sunday Press), που είχε μέτοχο τη HOLIK TRADING LIMITED.

Ωστόσο βασικός μέτοχος της εκδοτικής εταιρείας ήταν ο Δημήτρης Κοντομηνάς που το 2008 κατείχε το 75%, όταν ιδρύθηκε η offshore, στην οποία ο ίδιος δεν εμφανίζεται.

«Επί θητείας του Θοδωρή Ρουσόπουλου, η εκδοτική εταιρεία των Κύρτσου-Κοντομηνά κατάφερε το 2007 να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση της κρατικής διαφήμισης, εξασφαλίζοντας καταχωρίσεις του Δημοσίου, αξίας πάνω από 4.250.000 ευρώ».

Έτσι, από την 11η θέση το 2003 έφτασε στη 2η το 2007 αλλλά αργότερα και αυτή η εταιρεία χρεοκόπησε.

Πριν λίγους μήνες πάντως, ο Γιώργος Κύρτσος είχε ψηφίσει για δεύτερη φορά την άρση της ασυλίας του, στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αναφορικά με τη δίωξη για χρέη προς το Δημόσιο που υπερψηφίστηκε.

Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια