Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη από σήμερα το απόγευμα, που θα επιτρέπει τη δημιουργία, αποθήκευση και τον έλεγχο γνησιότητας ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στα κινητά τηλέφωνα.
Προς το παρόν η εφαρμογή είναι διαθέσιμη (σ.σ δηλαδή ανταποκρίνεται) μόνο για τους πολίτες που έχουν ΑΦΜ με λήγοντα αριθμό το 1.
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή από το wallet.gov.gr, και να κάνουν login μέσω TaxisNet ή των κωδικών web banking σε συνδυασμό με ένα επιβεβαιωτικό SMS που θα σταλεί στο κινητό τους τηλέφωνο.
Σε περίπτωση ελέγχου επιδεικνύεται το QR code του ψηφιακού εγγράφου, η αρμόδια αρχή σκανάρει το QR, εγκρίνει ο πολίτης τον έλεγχο και αναφέρει ή δείχνει τον 6-ψήφιο κωδικό που εμφανίζεται στον ελεγκτή. Ο ελεγκτής εισάγει τον 6-ψήφιο στην εφαρμογή του και μόνο τότε εμφανίζεται το έγγραφο στη συσκευή του πολίτη.
O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε για τα επόμενα βήματα, κάνοντας λόγο για μεταβατική περίοδο, για επίδειξη και «ψηφιακά αντίγραφα» σε τραπεζικά ιδρύματα και παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.
«Δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου για τις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και για όποιους φορείς χρειάζεται η επίδειξη της ταυτότητας. Θα δημιουργείται ψηφιακό ίχνος αντί για αντίγραφα ταυτότητας κι έτσι πλέον θα μπορεί να γίνει με ψηφιακό τρόπο κάτι που μας έχει ταλαιπωρήσει με το χαρτί σε φυσική μορφή».
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι οι πολίτες κερδίζουν ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, «καθώς έχει διασφαλιστεί η άμεση έκδοση και αποθήκευση, ενσωμάτωση στο ψηφιακό wallet του κινητού, θωράκιση των συναλλαγών με ψηφιακή συγκατάθεση, μείωση της απάτης, δυνατότητα άμεσης ανάκλησης της ισχύoς και γρήγορη επίδειξη και επαλήθευση μέσω κωδικού QR.»
Το «παρών» στην παρουσίαση έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Κράτους δεν είναι ένας επιφανειακός μοντερνισμός, αλλά μία βαθιά τομή, ένας κοινωνικός εκσυγχρονισμός με επίκεντρο τον άνθρωπο και τη ζωή του και μία μετάβαση σε μία δυναμική οικονομία και σε μία δίκαιη κοινωνία», δήλωσε.
Oι ψηφιακές εκδοχές της ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης θα είναι αποδεκτές μόνο εντός των ελληνικών συνόρων και δεν θα μπορούν να αποσταλούν μέσω email ή μέσω κάποιας εφαρμογής επικοινωνίας, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα προσωπικό έγγραφο.
Στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή
Ταυτότητα
- Ο αριθμός ταυτότητας.
- Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
- Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
- Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες.
- Η ημερομηνία γέννησης.
- Ο τόπος γέννησης.
- Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας.
- Η φωτογραφία του κατόχου.
Δίπλωμα οδήγησης
- Ο αριθμός άδειας οδήγησης.
- Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
- Η ημερομηνία γέννησης.
- Ο τόπος γέννησης.
- Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης.
- Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης.
- Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.).
- Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος.
- Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος
- Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος.
- Η φωτογραφία του κατόχου.
Τι θα γίνεται σε περίπτωση απώλειας
Αν χαθεί είτε κάποιο από τα δύο έγγραφα (ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης) ή το κινητό τηλέφωνο:
-μόλις δηλωθεί η απώλεια έγχαρτου πιστοποιητικού, το ψηφιακό θα ακυρώνεται αυτόματα, χωρίς άλλη ενέργεια από τον πολίτη. -ντίστοιχα, θα υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης μόνο του ψηφιακού πιστοποιητικού, αν ο πολίτης χάσει τη συσκευή που το έχει αποθηκευμένο».