Μετά από αναμονή μηνών, η πλατεία Ομονοίας παραδόθηκε απόψε ξανά στους Αθηναίους και τους επισκέπτες της πόλης.
Λίγο πριν τη δύση του ήλιου, αρκετοί βρέθηκαν στο διαχρονικό τοπόσημο της πρωτεύουσας, κάνοντας τις πρώτες βόλτες γύρω από το σιντριβάνι και τον χώρο πρασίνου.
Το παρών έδωσε και ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, που συνομίλησε με πολίτες, με φόντο τους φωτισμένους πίδακες νερού. Το σιντριβάνι έχει διάμετρο 30 μέτρων και ο κεντρικός του πίδακας τινάζει το νερό σε ύψος έως και 20 μέτρων ενώ συνολικά διαθέτει 188 δέσμες νερού και 177 υποβρύχιους προβολείς που προσφέρουν ένα δυναμικό οπτικό αποτέλεσμα με ρυθμικές εναλλαγές χρωμάτων.
Γύρω από το σιντριβάνι έχει φυτευτεί ένα δακτυλίδι γκαζόν και η υπόλοιπη πλατεία, συνολικού εμβαδού 4,5 στρεμμάτων, έχει καλυφθεί με φιλικά στο περιβάλλον υλικά που κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών θα βοηθούν στην διατήρηση σχετικά χαμηλότερης θερμοκρασίας.
H πλατεία Ομονοίας είχε αρχικά σχήμα έλλειψης, αλλά τροποποιήθηκε με την ενοποίηση τμημάτων της και την απομάκρυνση του τραμ που διερχόταν από την οδό Αθηνάς. Πολλά από τα παραδοσιακά κτήρια της πλατείας έχουν χαθεί, επιβιώνουν όμως το «Μπάγκειον Μέγαρο» και το «Μέγας Αλέξανδρος», που οικοδομήθηκαν τη δεκαετία του 1880 και λειτούργησαν αρχικά ως ξενοδοχεία.
View this post on Instagram#athens#omonoia#omonoiasquare #reclamethesquare#citycenter#plateiaomonoias
Η πλατεία προβλεπόταν στο πρώτο πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας που έγινε κατόπιν παραγγελίας του Όθωνα το 1834. Τα σχέδια έγιναν από τους αρχιτέκτονες Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ. Αρχικά ονομάστηκε πλατεία Ανακτόρων, καθώς εκεί επρόκειτο να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα, όταν όμως τα σχέδια άλλαξαν, η περιοχή καθιερώθηκε ως το τέρμα του εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά το 1862 σε πλατεία Ομονοίας λόγω των Πεδινών και των Ορεινών των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί.
Στο παρελθόν, ανασκάφηκε δύο φορές για να δημιουργηθούν σιδηροδρομικοί σταθμοί, το 1930 για τα έργα του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και τη δεκαετία του 1990 για την κατασκευή της γραμμής 2 του μετρό, ενώ σημαντική υπήρξε η κατάργηση του χαρακτηριστικού κυκλικού σχήματός της ενόψει της αναμόρφωσής της κατά την Ολυμπιάδα του 2004. Από τον Οκτώβριο του 2019 ξεκίνησε και πάλι η ανάπλαση της πλατείας που αποκαλύφθηκε απόψε στο κοινό.
σχόλια