Την δική της απάντηση σχετικά με την ομαλή λειτουργία του δικτύου του Τραμ δίνει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ μετά τις καταγγελίες για προβλήματα ασφαλείας στο μέσο και σημειώνει πως ο έλεγχος γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό, ενώ εστιάζει στην χαμηλή ταχύτητα με την οποία κινείται το μέσο.
Υπενθυμίζεται πως σε χθεσινή του τηλεοπτική συνέντευξη ο Πρόεδρος εργαζομένων Τραμ ανέφερε μεταξύ άλλων πως δεν λειτουργεί η τηλεματική και δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια.
Το δε Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ με ανακοίνωσή του καταγγέλλει πως η Τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου. «Με συρμούς προβληματικούς με εργαζόμενους εξαντλημένους από τα συνεχόμενα δρομολόγια, προσπαθούμε να βγάλουμε εις πέρας ένα συγκοινωνιακό έργο, με τα ελάχιστα επιτρεπτά όρια ασφάλειας» αναφέρει και καλεί «τους αρμόδιους της κυβέρνησης να δώσουν λύση στα χρονίζοντα προβλήματα της γραμμής ΤΡΑΜ».
Από την πλευρά της, λοιπόν, η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως το Τραμ κινείται με χαμηλή ταχύτητα στο δρόμο, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας και η κίνηση και ο έλεγχος γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό. Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ το Πρωτόκολλο Λειτουργίας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες, «που ακολουθούνται από τους άρτια εκπαιδευμένους και έμπειρους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑΣΥ».
Παράλληλα τονίζει πως δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς και προσθέτει πως ο ρόλος του συστήματος τηλεματικής στο Τραμ είναι να δίνεται προτεραιότητα στα οχήματα, να ενημερώνει το κέντρο λειτουργίας για τη θέση των οχημάτων και να πληροφορεί τους επιβάτες για την ώρα άφιξης των συρμών. Όσον αφορά την ύπαρξη προβλημάτων, η ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει πως «όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας».
Τράμ- Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τις καταγγελίες
«Το Τραμ είναι ένα μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς, που συνυπάρχει στο οδικό δίκτυο των πόλεων με κινούμενα οχήματα και πεζούς. Ως όχημα δρόμου, οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι χαμηλές και κινείται, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας. Η κίνηση και ο έλεγχός του γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό, μέσω της οπτικής επαφής που έχει με το δρόμο. Γι΄αυτό τον λόγο, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς.
Στο δίκτυο του Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα τηλεματικής, συνδεδεμένο με το σύστημα οδικής κυκλοφορίας, που δίνει προτεραιότητα στο Τραμ και ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για την ακριβή θέση των οχημάτων. Το σύστημα παράλληλα ενημερώνει τον επιβάτη κατά την παραμονή του στη στάση για τους χρόνους άφιξης των συρμών και αναμονής. Σε περιπτώσεις τεχνικών δυσλειτουργιών του συστήματος, το Πρωτόκολλο Λειτουργίας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες, που ακολουθούνται από τους άρτια εκπαιδευμένους και έμπειρους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑΣΥ.
Η επικοινωνία των ηλεκτροδηγών με το Κέντρο Ελέγχου είναι συνεχής και αδιάλειπτη καθ' όλη τη διάρκεια του δρομολογίου, μέσω σύγχρονου συστήματος επικοινωνίας (tetra). Στο Κέντρο Ελέγχου Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης όλων των οχημάτων, που κινούνται στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο, με ανανέωση του στίγματος και της θέσης του κάθε οχήματος κάθε 20 δευτερόλεπτα. Όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας.
Με την προμήθεια και κυκλοφορία των 25 σύγχρονων νέων οχημάτων Τραμ από τον Δεκέμβριο του 2021, οι δυσλειτουργίες στο σύστημα της τηλεματικής έχουν ελαχιστοποιηθεί. Υπογραμμίζουμε, πως το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί επικουρικά και δεν αφορά στην ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ