«Ιερός πόλεμος» για την αφίσα του Αγίου Βαλεντίνου στην Μυτιλήνη - Οργισμένος ο εφημέριος καταγγέλλει το Δήμο

«Ιερός πόλεμος» για την αφίσα του Αγίου Βαλεντίνου στην Μυτιλήνη - Οργισμένος ο εφημέριος καταγγέλλει το Δήμο Facebook Twitter
4
«Ιερός πόλεμος» για την αφίσα του Αγίου Βαλεντίνου στην Μυτιλήνη - Οργισμένος ο εφημέριος καταγγέλλει το Δήμο Facebook Twitter
Η επίμαχη αφίσα που προκάλεσε τις αντιδράσεις και διχάζει


Αντιδράσεις προκαλούν οι εκδηλώσεις προς τιμή του Αγίου Βαλεντίνου, τμήματα λειψάνων του οποίου βρίσκονται στην καθολική εκκλησία της Παναγίας στην πόλη της Μυτιλήνης. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται από το Δήμο Λέσβου με τίτλο «Ο Άγιος Βαλεντίνος... της Μυτιλήνης» ενώ άλλες και από τοπικούς φορείς. Όλες έχουν φυσικά σαν στόχο την προβολή του νησιού μέσω του «διάσημου» Αγίου των ερωτευμένων.


Έτσι διαμαρτυρία εστάλη προς το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου η οποία και κοινοποιήθηκε στη μητρόπολη Μυτιλήνης σχετικά με την αφίσα των εκδηλώσεων.

Σε αυτή εικονίζεται η πόλη της Μυτιλήνης όπου υπάρχει και ο τρούλος του ναού του Αγίου Θεράποντος – σήμα κατατεθέν του ιστορικού κέντρου της πόλης. Ο εφημέριος λοιπόν του ναού πρωτοπρεσβύτερος π. Αθανάσιος Γιουσμάς «διαμαρτύρεται έντονα εκ μέρους του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου και των Ενοριτών» όχι για τις προγραμματισμένες εορταστικές εκδηλώσεις «κι ας διαφωνώ σε πολλά σημεία, όπως λέει, όσο για την απεικόνιση του Ναού του Αγίου Θεράποντα στο σχετικό διαφημιστικό πρόγραμμα».


Σύμφωνα με τον πρωτοπρεσβύτερο «ο ναός μας και ο Άγιος Θεράποντας, δεν έχουν καμία σχέση με τις προγραμματισμένες «Θρησκευτικές» και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που διοργανώνει ο Δήμος». Και ο ιερέας καταλήγει ζητώντας «να μην επαναληφθεί αυτό» για να μην αναγκαστεί να καταφύγει σε άλλες έννομες ενέργειες».


Ο Δήμος στην επιστολή του ιερέα δεν απάντησε και οι εκδηλώσεις συνεχίζοντα κανονικά ενώ στο θέμα δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τη Μητρόπολη Μυτιλήνης.


Αργά το μεσημέρι όμως έδωσε στη δημοσιότητα επιστολή ο π.Λέων Κισκίνης, εφημέριος των Καθολικών Μυτιλήνης.


Σε αυτήν ο καθολικός ιερέας σημειώνει πως «οι Χριστιανοί, όλων των παραδόσεων, είμαστε αδέλφια που "μάλωσαν" στο πέρασμα των αιώνων. Χρέος μας ηθικό και Χριστιανικό είναι να συμφιλιωθούμε, και κάθε ενέργεια αντίθετη προς τον πόθο της ενότητας που ενυπάρχει στην καρδιά του Ιησού είναι αντίθετη προς το θέλημά Του. Αλλά για να συμφιλιωθούμε, πρέπει πρώτα να γνωριστούμε, και για να γνωριστούμε είναι απαραίτητο να μιλήσουμε...».


Αναφερόμενος στις αντιδράσεις λέει πως «τώρα τελευταία έχουμε αντιδράσεις στη Λέσβο από μερικούς στενόμυαλους φονταμενταλιστές που λένε διάφορα για τον Αγιο Ιεομάρτυρα Βαλεντίνο, ενός Αγίου της αδιαιρέτου Εκκλησίας που έχυσε το αίμα του για τον Χριστό, και του οποίου η μνήμη συμπεριλαμβάνεται στο αρχαίο Μαρτυρολόγιο του 4ου αιώνα το ονομαζόμενο "Martyrologium Hieronymianum". Τον οποίο και η Ορθόδοξη Εκκλησία ευλαβείται σε άλλη ημερομηνία, στις 29 Οκτωβρίου: "του αγίου Ουαλεντίνου, ος κατά γης συρόμενος τελειούται". Οι κύκλοι αυτοί λένε διάφορα για του Δήμο και άλλους πολιτισμικούς φορείς του τόπου, οι οποίοι συμμετέχουν με τις εκδηλώσεις τους σε αυτόν τον εορτασμό».


Και ο καθολικός ιερέας καταλήγει διευκρινίζοντας τα παρακάτω:
« 1. Είναι δίκαίωμα της Καθολικής Εκκλησίας, και του Ιερού Καθολικού Ναού Μεταστάσεως της Θεοτόκου, στη Μυτιλήνη, να εορτάζει έναν Άγιο, απότμημα των ιερών λειψάνων του οποίου φυλάσσονται στο ναό της! Δεν χρειάζεται να ζητάμε την άδεια κανενός για να τον εορτάσουμε με το σέβας που του αξίζει!
2. Οι εκδηλώσεις του Δήμου, αλλά και άλλων φορέων, καλό είναι και υπάρχουν, διότι είναι θεσμοί, οργανισμοί και φορείς ανεξάρτητοι από την Καθολική Εκκλησία, και από κάθε θρησκευτική εξουσία. Η πολιτικές και κοσμικές Αρχές έχουν κάθε δικαίωμα να ενεργούν αυτόνομα και να αποφασίζουν αυτές τι είναι χρηστό για τους πολίτες, ανεξαρτήτου επεμβάσεως της Εκκλησίας, Καθολικής ή Ορθοδόξου.
3. Σε μία εποχή που τα διαζύγια είναι περισσότερα από τους Γάμους που τελούνται στις εκκλησίες μας, εύχομαι ο Άγιος Ιερομάρυρας Βαλεντίνος να πρεσβεύει ώστε η θυσιαστική αγάπη ανάμεσα στα ζευγάρια να μην λείπει ποτέ. Το να έχουμε έναν Άγιο, προστάτη του υγιούς έρωτα και της θυσιαστικής αγάπης, είναι επιτακτική ανάγκη!».


Ας σημειωθεί ότι πέρυσι στην πραγματοποίηση των εκδηλώσεων για τον Άγιο Βαλεντίνο που είχαν συνδιοργανώσει ο δήμος Λέσβου, το Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης και η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου μαζί με άλλους κοινωνικούς φορείς είχε αντιδράσει η Ένωση Θεολόγων Νομού Λέσβου ο Πρόεδρος της οποίας ανήκει στο περιβάλλον του ιερέα του ναού του Αγίου Θεράποντα. Τότε οι εκδηλώσεις είχαν χαρακτηρισθεί «μη φιλικές προς την Ορθοδοξία ενέργειες» μάλιστα οι θεολόγοι είχαν προειδοποιήσει πως «δεν επιτρέπεται να συμμετάσχουμε σε εκδηλώσεις που είναι κατάλοιπα της Ειδωλολατρίας, όπως αυτές που διοργανώνει ο δήμος Λέσβου για τη γιορτή του «Αγίου» Βαλεντίνου και, πολύ περισσότερο, δεν επιτρέπεται να συμπροσευχόμαστε με εκκλησιαστικά «ακοινώνητους» αδελφούς».


Πάντως η αφίσα για τις φετινές εκδηλώσεις είναι ίδια με την περσινή ενώ η εικόνα αυτή υπήρχε πέρυσι σε ειδικό φάκελο που είχαν κυκλοφορήσει τα ΕΛΤΑ με γραμματόσημο και ειδική σήμανση για τη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου και τις γιορτές στη Μυτιλήνη.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Καλπάζουν» οι λοιμώξεις του αναπνευστικού - Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

Ελλάδα / Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

«Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίοδος η οποία ξεκινάει στις 15 Δεκεμβρίου και τελειώνει στις αρχές του Μαρτίου όπου φαίνεται ότι ενδημικά υπάρχει έξαρση των λοιμώξεων», τονίζει ο Στέλιος Λουκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM
Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

Ελλάδα / Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

«Δώστε πίσω τα κλεμμένα», «Μ’ αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», είναι, μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους συνταξιούχους
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Οι Χριστιανοί μπορεί να είμαστε αδέρφια, αλλά δεν "μαλώσαμε" ακριβώς, η Ρώμη έστειλε τις επίλεκτες δυνάμεις της να μας σφάξουν, να μην αφήσουν ρουθούνι ελληνικό και ορθόδοξο. Όλη η Νότια Ιταλία από τη Νάπολη και κάτω ήταν ελληνική και ορθόδοξη μέχρι να πέσει λεπίδι από τους Νορμανδούς. Η Άλωση της Πόλης έγινε το 1204, το 1453 απλώς έκλεισε το καπάκι τής κάσας. Αν ο Πάπας της Ρώμης δεν ζητήσει συγγνώμη για τα εγκλήματα των Σταυροφόρων και του Βατικανού, δεν μπορεί να υπάρξει συγχώρεση, ούτε ειρήνη.
Αυτός ο παπάς φέρεται λες και η εκκλησία της φωτογραφίας του ανήκει. Είναι όμως ένα landmark της Μυτιλήνης και ανήκει σε όλους τους κατοίκους, ορθόδοξους ή καθολικούς. Μπορεί να υπάρχει σε όλες τις φωτογραφίες, γι αυτό και οι φορείς εκεί δεν το έχουν πάρει στα σοβαρά και δεν ασχολούνται μαζί του.Όσο για τον Βαλεντίνο, ήταν υπαρκτό πρόσωπο και μάλιστα πριν από το Σχίσμα. Θεολογικά, όλοι οι άγιοι πριν από το Σχίσμα είναι κοινοί και στις δυο εκκλησίες, είτε είναι Αγιος Βαλεντίνος, είτε Αγία Ούρσουλα, είτε Αγιος Οτιδήποτε. Μετά το Σχίσμα, η ορθόδοξη εκκλησία έπαψε να αναγνωρίζει τους αγίους των καθολικών. Αν λοιπόν είναι πραγματικός άγιος - χμ, η ύπαρξη αγίων σηκώνει συζήτηση βέβαια - τότε είναι και άγιος των ορθοδόξων.
Εκτός αυτού η ελληνική εκκλησία είναι δημόσιος οργανισμός που πληρώνεται από ΕΜΑΣ, κατι που ξεχνάει ο εφημέριος του ναού, που δεν του ανήκει. Το πόσο υπήρξαν ως ανθρωπινες παρουσίες οι "άγιοι" των εκκλησιών είναι αμφισβητήσιμο. Συνήθως οι εκκλησιαστικές πηγές ΔΕΝ αποτελούν ιστορικές πηγές, ιδιαίτερα τους πρώτους μΧ αιώνες. Κατα τα άλλα καλά κάνουν οι Μητυλινιοί με τον Βαλεντίνο...εννοείται!
Η ορθόδοξη εκκλησία είναι δημόσιος οργανισμός που πληρώνεται από εμάς, όπως και κάθε άλλη εγνωσμένη θρησκεία στην Ελλάδα. Οι ραβίνοι και οι ιμάμηδες πληρώνονται ΚΑΙ αυτοί από τους φόρους σου. Η διαφορά είναι ότι το κράτος ΔΕΝ δήμευσε ούτε τετραγωνικό εκατοστό της περιουσίας των ρωμαιοκαθολικών, ισραηλιτικών ή μουσουλμανικών κοινοτήτων, μόνο της ορθόδοξης εκκλησίας.