Ένα ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, το πέμπτο κατά σειρά, πραγματοποιεί δοκιμαστικά δρομολόγια στην γραμμή 2 Παγκράτι- Κυψέλη.
Οι δοκιμαστικές λειτουργίες των ηλεκτρικών οχημάτων εντάσσονται στο πλαίσιο της πρόσκλησης του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών προς τους κατασκευαστές προκειμένου να διαπιστωθούν σε πραγματικές συνθήκες οι δυνατότητες των οχημάτων ενόψει του διαγωνισμού για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.
Το λεωφορείο Irizar ie tram είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο 100%, μηδενικών εκπομπών. Έχει την εμφάνιση ενός τραμ που «συνδυάζει τη μεγάλη χωρητικότητα, την ευκολία πρόσβασης και την εσωτερική διαμόρφωση ενός τραμ με την ευελιξία ενός αστικού λεωφορείου.»
Η τεχνολογία του Irizar ie tram βελτιστοποιεί τη ροή ενέργειας μεταξύ των διαφόρων συστημάτων που εμπλέκονται στην ηλεκτροδότηση, όπως το σύστημα πρόωσης, η αποθήκευση μπαταρίας, το EBS και ο βοηθητικός εξοπλισμός.
Το όχημα ήρθε στην Ελλάδα μέσω του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκης και έχει παραχωρηθεί στην ΟΣΥ ΑΕ για διάστημα 4 εβδομάδων. Σήμερα το πρωί θα βρίσκεται στο αμαξοστάσιο του Ρουφ και θα πραγματοποιήσει μια μικρή δοκιμαστική διαδρομή, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Οι μπαταρίες υψηλής πυκνότητας και μεγάλης διάρκειας ζωής είναι μπαταρίες ιόντων λιθίου από την οικογένεια LTO (Lithium Titanate). Ο κινητήρας μόνιμου μαγνήτη 230 kW επαρκεί για να ικανοποιήσει τις λειτουργικές απαιτήσεις. Το σύστημα κλιματικού ελέγχου Hispacold, σχεδιασμένο ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές, προσφέρει μια ισορροπία μεταξύ της θερμικής άνεσης των επιβατών και της ενεργειακής βελτιστοποίησης που λαμβάνει η Irizar για το ηλεκτρικό της όχημα.
Η προσβασιμότητα και η ροή των επιβατών ενισχύονται περαιτέρω με έως και τέσσερις συρόμενες πόρτες, το ενσωματωμένο χαμηλό δάπεδο, τη διάταξη καθίσματος, την εσωτερική διανομή με φαρδύ διάδρομο, τη σήμανση στα καθίσματα που προορίζονται για αμαξίδια.