Kaptan Ismail Hakki: Το απόκοσμο τούρκικο ναυάγιο γερμένο σε κατάλευκη άμμο, στην άκρη της Ελλάδας

Kaptan Ismail Hakki: Το απόκοσμο τούρκικο ναυάγιο γερμένο σε κατάλευκη άμμο, στην άκρη της Ελλάδας Facebook Twitter
0

Εντυπωσιακές εικόνες από το ναυάγιο του Kaptan Ismail Hakki στο Κάβο Μαλιά, κατέγραψε με drone η ομάδα haanity. 

«Πετάμε πάνω από ένα απόκοσμο μα και πανέμορφο τοπίο. Ένα τούρκικο εμπορικό πλοίο, το Καπτάν Ισμαήλ Χακί έχει βυθιστεί κοντά σε ένα από τα πιο επικίνδυνα ακρωτήρια της Ελλάδας, το Κάβο Μαλιά ή Ακρωτήριο Μαλέας.

»Το σημείο όπου έχει «γείρει» για πάντα είναι σκεπασμένο από κατάλευκη άμμο, αποδίδοντας ένα βαθύ τιρκουάζ χρώμα που δίνει ένα μαγευτικό αποτέλεσμα στο ήδη ιδιαίτερο σκηνικό».


«Στον κόλπο της Αγίας Μαρίνας , κοντά στο Κάβο Μαλιά, στη Λακωνία, βορειοανατολικά του ακρωτηρίου Ζόβολο βρίσκεται βυθισμένο το φορτηγό πλοίο "Kaptan Ismail Hakki". Ένα καράβι 30 μέτρων που μετέφερε 578 τόνους σιδηρομετάλλευμα και ένα αυτοκίνητο εποχής. Το πλοίο, για αγνώστους λόγους μέχρι σήμερα, βυθίστηκε στις 30 Ιανουαρίου 1978, σχεδόν 100 μέτρα από την ακτή, σε βάθος 12 μέτρων», εξηγεί ο Κώστας Λαδάς.

Kaptan Ismail Hakki: Το απόκοσμο τούρκικο ναυάγιο γερμένο σε κατάλευκη άμμο, στην άκρη της Ελλάδας Facebook Twitter

Ανήκε στην εταιρεία Deval Shipping Group και πήρε το όνομα του από τον δεύτερο ιδιοκτήτη της εταιρείας Ισμαήλ Χακί ο οποίος, όταν ανέλαβε την εταιρεία το 1952, έφερε μια σύγχρονη εποχή στον τουρκικό εμπορικό στόλο, μετατρέποντας όλα τα ατμόπλοια της εταιρείας του σε ντίζελ. 


Χάρη στη παρατηρητικότητα ενός βοσκού ο οποίος βρισκόταν ακριβώς εκείνη την ώρα, στην Αγία Μαρίνα, δεν υπήρξαν θύματα από το ναυάγιο. Ο βοσκός άναψε φωτιές στη μοναδική αμμώδη παραλία της περιοχής, ώστε να κατευθύνει εκεί τους ναυαγούς, σώζοντας τους έτσι από τη πρόσκρουση τους στα βράχια του Κάβο Μαλιά.

Οι ναυαγοί ως ένδειξη ευγνωμοσύνης προς το βοσκό για τη σωτηρία τους, χάρισαν τη βάρκα τους στους αγρότες της περιοχής .


Σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή Αγία Μαρίνα, και σε ευθεία με το φυσικό ρέμα που έχει δημιουργηθεί στα βράχια από την θάλασσα, βρίσκεται βυθισμένο με την αριστερή του πλευρά στον αμμώδη βυθό το σιδερένιο κουφάρι του πλοίου. Η πρύμνη του «κοιτά» την ξηρά και η πλώρη το ανοιχτό πέλαγος. Το μέγιστο βάθος φτάνει τα 12 μετρα και το ελάχιστο τα 4 μετρα ,κάνοντας το ναυάγιο επισκέψιμο σε αυτοδύτες όλων των επίπεδων, καθώς επίσης και σε ελευθέρους δύτες.


Σήμερα προσφέρει ένα εξαιρετικό θέαμα τόσο από αέρος όσο και για κατάδυση.

 
Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM