Κεραμέως: Αγγλικά και γυμναστική από το νηπιαγωγείο - Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές

Κεραμέως: Αγγλικά και γυμναστική από το νηπιαγωγείο - Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές Facebook Twitter
3

Εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής στα νηπιαγωγεία από την επόμενη σχολική χρονιά προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ενώ αλλάζει επίσης ο τρόπος που θα γίνονται οι εκδρομές.

Οι εξαγγελίες της Νίκης Κεραμέως προκάλεσαν προβληματισμό σχετικά με το αν θα ενισχυθούν τα νηπιαγωγεία με ειδικότητες εκπαιδευτικών Γυμναστικής και Αγγλικής Γλώσσας, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα, καθώς ο νηπιαγωγός αναλαμβάνει την οργάνωση του αναλυτικού προγράμματος.

Επιπλέον, η εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο θα διεύρυνε τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, που ειδικότερα στην Πρωτοβάθμια παρουσιάζει μεγάλες ελλείψεις.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, η εισαγωγή των παραπάνω θεματικών δεν θα γίνει με ειδικότητες εκπαιδευτικών. Το αναλυτικό πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία βασίζεται στην ολιστική προσέγγιση διάφορων θεματικών και δεν προσομοιάζει σε μάθημα, αλλά σε διαφορετικές διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη διάδραση, βιωματικές διαδικασίες και άλλες δραστηριότητες, όπως μουσική και ζωγραφική.

Αντιδράσεις από ΔΟΕ

«Στο νηπιαγωγείο δεν υφίστανται διακριτά αντικείμενα μάθησης, αλλά πλαίσια ανάπτυξης δραστηριοτήτων που είναι αναπτυξιακά κατάλληλα και αποτελεσματικά για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας», υποστήριξε σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, ενώ η ΔΟΕ σε μια αναλυτική ανακοίνωση θέτει ζητήματα όχι μόνο πρακτικά αλλά και παιδαγωγικά.

«Με αυτόν τον τρόπο η πρώτη γνώση γίνεται κατακερματισμένη γνώση και παραγκωνίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ σχετικά με το ενδεχόμενο εισαγωγής ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο.


Συνεχίζοντας θέτει και παιδαγωγικά ζητήματα για την εισαγωγή των παραπάνω θεματικών, σημειώνοντας ότι «σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Στα προγράμματα σπουδών του νηπιαγωγείου δεν υπάρχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα. Για αυτόν το λόγο, το νηπιαγωγείο στελεχώνεται μόνο από νηπιαγωγούς Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και όχι και από άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών».

Κεραμέως: Αγγλικά και γυμναστική από το νηπιαγωγείο - Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές Facebook Twitter

Αλλαγές στις εκπαιδευτικές εκδρομές/μετακινήσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο

Υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και την αρμόδια υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη η υπουργική απόφαση που προβλέπει το νέο πλαίσιο που διέπει την οργάνωση και διεξαγωγή σχολικών εκδρομών.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

- Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εσωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά πραγματοποιούνται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

- Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εξωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, παρά μόνο του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

- Η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της τελευταίας τάξης των Λυκείων μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε περισσότερες από μία χώρες του εξωτερικού αντί μόνο σε μία χώρα του εξωτερικού.

• Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις στο πλαίσιο:

α) εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (προγραμμάτων περιβαλλοντικής, αγωγής υγείας, πολιτιστικών κ.λπ.) πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό, και αυξάνεται η διάρκειά τους έως τριών -αντί για δυο- εργάσιμων ημερών ή έως πέντε -αντί τεσσάρων- ημερών, εάν συμπεριληφθούν έως δύο αργίες.

β) του Αναλυτικού Προγράμματος, πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό.

- Προβλέπεται η σύμπραξη-συνεργασία σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών/τριών με σχολεία και άλλης Διεύθυνσης, ακόμη και διαφορετικών Περιφερειακών Διευθύνσεων, αντί με σχολεία της ίδιας μόνο Διεύθυνσης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Ελεύθερος Τύπος

Ελλάδα
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM
ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Φαινομενικά μία θετική είδηση...ειδικά για όσους δεν είναι εκπαιδευτικοί ή δεν έχουν παιδιά/μαθητές. Αλλά όχι. Ειναι ψιλοπεριττά (έλεος, τα αγγλικά διδάσκονται πόσα χρόνια στα επόμενα σχολεία, ας κοιτάξουν εκεί να βελτιώσουν το επίπεδο που όλα τα παιδιά όλων των ηλικιών θεωρούν την ώρα των Αγγλικών ώρα για παιχνίδι....και τέλος να γίνει επιτέλους αποφοιτώντας απ το Λύκειο έστω να σου έχει δοθεί η ευκαιρία για απόκτηση δωρεάν ενός πτυχίου επιπέδου Β2 Lower, το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας ας πούμε, έτσι για να ενισχυθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου αλλά σιγά μη το κάνουν!) , δεν χρειάζονται στο Νηπιαγωγείο βασικά. Καποιες μικροβελτιώσεις ας γίνουν και να δώσουν έμφαση οι Νηπιαγωγοί Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Εδώ πέρα απ ότι βλέπουμε μάλλον κάποιες ειδικότητες πιέζουν να μπουν και στο Νηπιαγωγείο... Μια χαρά λειτουργεί σε γενικές γραμμές το Ελληνικό Νηπιαγωγείο, σκοπός του είναι η Αγωγή άλλωστε, η συμπεριφορά και το παιχνίδι, ας φροντίσουν απλώς να υπάρχει πάντα επαρκές προσωπικό, μην κλείνουν μικρές μονάδες στην επαρχία αναγκάζοντας νήπια να πάνε μακρυά και ερημώνοντας χωριά (καλό θα ήταν να επανιδρυθούν κάποια ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, δεν κοστίζουν πολύ και συχνά το κόστος μαθητικης μετακίνησης κοστίζει παραπάνω απ ότι να υπήρχαν και 1-3 εκπαιδευτικοί στα σχολεία αυτά). Οι ειδικότητες και προγράμμα σπουδών με βάση συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα δεν εχουν θέση, η ΔΟΕ παραδόξως ασκεί σωστή κριτική αυτή τη φορά. Παιχνίδι θέλουν τα παιδιά και διάφορες βιωματικές δράσεις να μαθαίνουν. Είναι που είναι το Λύκειο προθάλαμος Πανεπιστημίου, ας μην είναι και το Νηπιαγωγείο προθάλαμος.... Δημοτικού! Η Κεραμέως ας ασχοληθεί με πιο σημαντικά πράγματα διότι ως τώρα οργάνωση και ιδιαίτερη σπουδή έχει επιδείξει σε ορισμένα συγκεκριμένα θέματα που την καιούν όπως είναι η ιδιωτική εκπαίδευση, τα Κολλέγια, τα του "Θρησκευμάτων" και άλλα γνωστά.
Τελικά, οι συντεχνίες και ο διαχρονικός και διακομματικός εναγκαλισμός τους με την οπισθοδρόμηση είναι ένα από τα μεγάλα βάσανα αυτής της χώρας. Ούτε βοτσαλάκι να μην ταράξει την ευτυχία της ακίνητης λιμνούλας τους..