Ελάχιστα φαίνεται πως έχει επηρεάσει το lockdown την κίνηση στην Αττική, καθώς καθημερινά είναι τα προβλήματα στους δρόμους σε ολόκληρη την περιφέρεια, κυρίως δε στο κέντρο της Αθήνας.
Η εικόνα στους δρόμους δεν συνάδει με την επιβολή αυστηρών μέτρων κατά του κορωνοϊού ενώ συγκριτικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο της ίδιας περιόδου του 2019, η μείωση που καταγράφεται ανέρχεται μόλις στο 15,4%.
Τα σχετικά συμπεράσματα προκύπτουν από στατιστικά στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών (ΔΙΔΙΜΥ).
Η εικόνα είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με το πρώτο lockdown.
Συνολικά η μεγαλύτερη μείωση φαίνεται να καταγράφεται σε κεντρικές Λεωφόρους, όπως η Πανεπιστημίου η Μεσογείων και η Συγγρού.
Αντίθετα οι δρόμοι με την περισσότερη κίνηση είναι η Λ. Κηφισού, η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και η Κηφισίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που παραθέτει η Καθημερινή, κατά τη διάρκεια του 2ου lockdown η κυκλοφορία καταγράφει αύξηση κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου lockdown.
Στο 2ο lockdown, η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 15,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχε πανδημία.
Η αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο lockdown έδειξε ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και τα ποσοστά μείωσης ή αύξησης της κυκλοφορίας ανάλογα με τη την χρονική περίοδο.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Πανεπιστημίου (77,3% μείωση), η Πατησίων – Αλεξάνδρας (μόλις 3,8%-9,8% μείωση) και η Μεσογείων – Συγγρού (έως και 59,8% μείωση)
Επίσης από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι τέσσερις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά οδικές αρτηρίες είναι η Λ. Κηφισού η οποία έχει τον μεγαλύτερο ημερήσιο φόρτο, ακολουθεί η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και τέλος η Λ. Κηφισίας.
Δείτε αναλυτικά όλα τα στοιχεία ΕΔΩ.