Ουρές από ταξί κατέκλυσαν τη Σπύρου Πάτση με προορισμό το υπουργείο Μεταφορών, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που κήρυξε το ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής).
Η αυτοκινητοπομπή κατευθύνθηκε από το Μεταξουργείο, την πλατεία Βάθης και τη Μάρνης, ανέβηκε την Αλεξάνδρας και έφτασε στο υπουργείο.
Οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί διαμαρτυρήθηκαν, ανάβοντας συμβολικά, κίτρινα καπνογόνα, πατώντας παρατεταμένα τις κόρνες τους.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος μίλησε για «διαπλοκή που προσπαθεί να εισχωρήσει στο επάγγελμα των ταξί» και σημείωσε ότι «ξεκινάμε από σήμερα βγαίνοντας υπέρ της κυβέρνησης και απέναντι σε αυτούς που πιέζουν την κυβέρνηση να αλλοιώσει το επάγγελμά μας, είτε λέγεται ΙΧ, είτε λεωφορειολωρίδες που είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχουν λεωφορειολωρίδες. [...] Ζητάμε να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε γρηγορότερα, πιο άνετα και πιο οικονομικά τον πολίτη που παίρνει το ταξί. Το παίρνει για να πάει γρήγορα στη δουλειά του, ακριβώς στη διεύθυνση που θέλει να πάει, να πάει στο νοσοκομείο γρήγορα».
«Ζητάμε διόρθωση από λάθη που έγιναν στους μικρομεσαίους, όπως και στις ατομικές επιχειρήσεις των ταξί. Πληρώνουν υπερβολικό φόρο που δημιουργεί αδιέξοδο για τη δουλειά μας. Ζητάμε αφορολόγητο, δίκαιη φορολόγηση, ζητάμε να πληρώνουν όλοι. [...] Μας υποχρέωσαν να βάλουμε POS και τα βάλαμε. Οι πολυεθνικές έχουν έρθει στη χώρα μας, πιέζοντας την κυβέρνηση να βάλουν μέσα τα ΙΧ και στόχος είναι να δημιουργήσουν ένα μεγάλο πελατειακό κοινό. Οι Έλληνες ταξιτζήδες δεν είναι πρόβατα. Να μπούμε μπροστά να βοηθήσουμε την κυβέρνηση να απεμπλακεί το επάγγελμά μας από αυτό που ετοιμάζουν άλλοι για εμάς, χωρίς εμάς. Θα στηρίξουμε την κυβέρνηση απέναντι σε οποιαδήποτε πίεση δέχεται» συνέχισε, ο κ. Λυμπερόπουλος.
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ:
- Ελεύθερη είσοδο των Ε.Δ.Χ. Ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας (λεωφορειολωρίδες).
- Να δοθεί λύση στο πρόβλημα της υποκλοπής έργου από εταιρίες με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
- Να σταματήσουν οι παράνομες εκπτώσεις – προσφορές της Uber και της Bolt που παρανομούν σκόπιμα (δεν τηρούν το νόμιμο κόμιστρο που ορίζει η Πολιτεία) και εντείνουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
- Να εφαρμοστεί η τροπολογία που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία (Ν. 4607/2019 άρθρο 75).
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
- Ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
- Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου 12000 ευρώ
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση μας είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Ελεύθερη ταξινόμηση πολυθέσιων Ε.Δ.Χ. Ταξί & μεταχειρισμένων 5ετίας.