Μετρό: Οι επεκτάσεις που ακολουθούν- Το επόμενο διάστημα η σύμβαση για τη λεωφόρο Κύμης

σταθμός μετρό Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Μέχρι τα τέλη του χρόνου αναμένεται να προκηρυχθεί η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. 

Παράλληλα, προανήγγειλε ότι το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, ενώ σύντομα θα γίνουν ανακοινώσεις για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο. 

Αναφερόμενος στους 6 σταθμούς της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, σημείωσε ότι αφαιρούν 23.000 αυτοκίνητα από τους δρόμους και συμπλήρωσε πως είναι ένα κομμάτι του σχεδίου έργων στην Αττική, «για να προλάβουμε την κατάσταση πριν οι δρόμοι μας φτάσουν στον κυκλοφοριακό κορεσμό. Μπορεί η κατάσταση στις πόλεις μας να είναι καλύτερη συγκριτικά με άλλες μεγαλουπόλεις διεθνώς, όμως αν δεν δράσουμε σήμερα, σύντομα θα είναι πια αργά. Και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν». 

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η γραμμή 4 του μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους όταν ολοκληρωθεί, κάτι που θα πάρει «επτά με οχτώ χρόνια». 

«Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς και 3,5 χλμ. σήραγγας. Επόμενες επεκτάσεις είναι αυτή προς Γλυφάδα, η επέκταση της Γραμμής 4 από το Γουδί προς το Μαρούσι και από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη, η επέκταση από το Θησείο προς το ΚΠΙΣΝ και τέλος η επέκταση της Γραμμής 1 από Κηφισιά προς την εθνική οδό στη Βαρυμπόμπη», δήλωσε ο υπουργός. 

Επίσης, συνέχισε, προχωρούν οι επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα, Λαύριο και Δυτική Αττική. «Για τα δύο πρώτα, ο διαγωνισμός με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου έχει ξεκινήσει ενώ τις επόμενες μέρες θα βγει στον αέρα και ο διαγωνισμός του τρίτου με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης», συμπλήρωσε. 

Σε ό,τι αφορά στα ειδικά έργα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι «το επόμενο διάστημα» θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. «Σύντομα θα ανακοινώσουμε και το σχεδιασμό μας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο», συμπλήρωσε και προανήγγειλε ότι έρχονται ανακοινώσεις και για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής λεωφόρου Υμηττού, «προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος άξονας σύνδεσης της βόρειας με τη νότια Αθήνα, παρακάμπτοντας το κέντρο και τους επιβαρυμένους άξονες της λεωφόρου Κηφισίας και της λεωφόρου Κηφισού». 

«Περιορισμένες οι αντιδράσεις στα Εξάρχεια» 

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις κατοίκων σχετικά με τον σταθμό του μετρό στα Εξάρχεια, ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για «μάλλον περιορισμένες» διαμαρτυρίες, «σε σχέση με το τι θα φανταζόταν κανείς ότι θα συμβεί». 

«Έχουμε διαπιστώσει ότι κι αυτές οι περιορισμένες αντιδράσεις δεν προέρχονται τόσο από κατοίκους της περιοχής, όσο από μία θορυβώδη μειοψηφία πέριξ των Εξαρχείων, η οποία συνηθίζει να αντιδρά στα πάντα και επιδιώκει να δημιουργεί προβλήματα», συμπλήρωσε και υπογράμμισε ότι το μετρό θα αναβαθμίσει την περιοχή. 

Αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης, είπε πως στόχος είναι να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2023. «Οι κατασκευαστικές εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί κατά 87%. Έχουν ξεκινήσει εντατικά οι δοκιμές σε συρμούς και συστήματα», ανέφερε μεταξύ άλλων για το συγκεκριμένο έργο. 

«Μπορούμε να έχουμε και μετρό και αρχαία. Έτσι, στον σταθμό Βενιζέλου, θα έχουμε ένα "ζωντανό μουσείο". Αλλά και μία σειρά από σημαντικά εκθέματα στους σταθμούς Πλατεία Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι και Φλέμινγκ, καθώς και ένα νέο Μουσείο μπροστά από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, ειδικά για τα αρχαιολογικά ευρήματα του μετρό», συμπλήρωσε. 

Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι είναι στη διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών ο διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων μηδενικών ρύπων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. «Αναμένεται πως έως το τέλος του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συμβασιοποίησης με τους αναδόχους. Τα πρώτα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και λεωφορεία φυσικού αερίου αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023», συμπλήρωσε. 

Ηλεκτρονικό εισιτήριο με tap and pay

Ο υπουργός Υποδομών μίλησε ακόμη για την αναβάθμιση του συστήματος έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με τη μέθοδο tap and pay, μέσω συνεργασίας με τραπεζικά ιδρύματα. «Η τραπεζική κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιείται στο μετρό, στα λεωφορεία και σε όλα τα ΜΜΜ», συμπλήρωσε και σημείωσε ότι η εφαρμογή θα μπορεί να επιλέγει μόνη της το πιο συμφέρον οικονομικά πακέτο που πρέπει να αγοράσει ο επιβάτης. 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ