Τον Ιούνιο αναμένεται να υπογραφεί η κύρια σύμβαση για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό με τα μηχανήματα να ξεκινούν δουλειά περίπου 6 με 8 μήνες αργότερα.
Τον Μάρτιο, η «Αττικό Μετρό» υπέγραψε την πρώτη σύμβαση-πλαίσιο για την κατασκευή της γραμμής 4, για την προετοιμασία δηλαδή των σημείων όπου θα κατασκευαστούν οι 15 σταθμοί και τα 9 φρέατά της, ενώ με την έναρξη των εργασιών υπολογίζεται ότι τα εργοτάξια θα παραμείνουν στην πόλη για περίπου 8 χρόνια.
Αυτό ορίζει η σύμβαση, ωστόσο, η ιστορία έχει αποδείξει ότι τα έργα για νέα γραμμή του Μετρό θα διαρκέσουν πολύ περισσότερο.
Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», η όχληση στη λειτουργία της πόλης θα είναι περιορισμένη αν το συγκρίνει κανείς με το μέγεθος του έργου.
Ο λόγος, όπως διευκρινίζει η Καθημερινή είναι ότι οι περισσότεροι σταθμοί θα κατασκευάζονται ως μεικτές κατασκευές, με το τμήμα των αποβαθρών, που φθάνουν σε μήκος τα 80 μέτρα, να διαμορφώνεται με υπόγεια διάνοιξη με συμβατικά μηχανικά μέσα.
Ο υπόλοιπος σταθμός και οι είσοδοι αναμένεται να κατασκευαστούν με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover).
Αποτέλεσμα αυτού είναι τα ανοιχτά ορύγματα να έχουν τη μικρότερη δυνατή επιφάνεια.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού (του 2018), το μεγαλύτερο εργοτάξιο της γραμμής 4 του μετρό θα στηθεί επί της λεωφόρου Βεΐκου, περίπου στο ύψος του κλειστού γυμναστηρίου του δήμου, στο άκρο του Άλσους Βεΐκου.
Λόγω αυτού αναμένεται να κλείσει σε μήκος περίπου 250 μέτρων το ρεύμα από Γαλάτσι προς ΟΑΚΑ, με την κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων να εκτρέπεται στο άλλο ρεύμα της Βεΐκου και στους γύρω δρόμους.
Με τη μέθοδο αυτή του ανοιχτού ορύγματος θα κατασκευαστούν (σε μεγάλο βαθμό) μόλις τέσσερις από τους 15 σταθμούς: στο Κολωνάκι (κάτω από την πλατεία), στην Κυψέλη (στην πλατεία Κανάρη) και–πιο περιορισμένα– στο Γουδή (στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γεωργίου Παπανδρέου και Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου) και στην Πανεπιστημιούπολη.
Στο Γουδή αναμένεται να υπάρξουν αρκετά εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γύρω από τον νέο σταθμό, στη στη συμβολή της λεωφόρου Γ. Παπανδρέου με την οδό Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου.
Στους υπόλοιπους σταθμούς:
- Στο Άλσος Βεΐκου (στη συμβολή των οδών Βεΐκου και Τραλλέων) θα ανοιχθούν δύο ορύγματα εκατέρωθεν της λεωφόρου Βεΐκου, κάτω από την οποία θα κατασκευαστεί ο σταθμός.
- Στο Γαλάτσι, τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας (προέκταση της Βεΐκου) και Πρωτοπαπαδάκη (προέκταση της Γαλατσίου).
- Στην Ελικώνος, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στο παρκάκι που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος.
- Στα Δικαστήρια, το όρυγμα θα δημιουργηθεί στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Στόχος είναι να μη διαταραχθεί η κυκλοφορία στην Ευελπίδων.
- Στην Αλεξάνδρας τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από ένα μικρό παρκάκι στη συμβολή της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Η κυκλοφορία στη λεωφόρο δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.
- Στα Εξάρχεια για την κατασκευή του σταθμού θα καταληφθεί το μεγαλύτερο μέρος της πλατείας και ένα τμήμα της οδού Θεμιστοκλέους.
- Στην Ακαδημία, το όρυγμα θα ανοιχθεί στον πεζόδρομο της οδού Μασσαλίας, δίπλα στο κτίριο της Νομικής. Θα ανοιχθούν επίσης δύο φρέατα (με μικρή κατάληψη χώρου) στη συμβολή της Ακαδημίας με τη Σίνα και τη Ρήγα Φεραίου.
- Στον «Ευαγγελισμό» τα μηχανήματα θα εισέλθουν στο υπέδαφος από το παρκάκι της οδού Ριζάρη, δίπλα στον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3.
- Στην Καισαριανή, το όρυγμα θα ανοιχτεί στο παρκάκι στη συμβολή των λεωφόρων Εθνικής Αντιστάσεως και Βασ. Αλεξάνδρου. Ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως.
- Στα Ιλίσια, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Ινδού, ενώ τα μηχανήματα θα εισέλθουν από όρυγμα στην πλατεία Αόρνου.
- Στου Ζωγράφου, ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την οδό Γ΄ Ορεινής Ταξιαρχίας και το όρυγμα θα δημιουργηθεί σε παρκάκι επί της λεωφόρου Παπάγου.
- Τέλος, το σημείο εισόδου του έτερου μετροπόντικα θα είναι σε πάρκινγκ, πίσω από τον σταθμό Κατεχάκη, οπότε δεν θα υπάρχει ιδιαίτερη όχληση στην κυκλοφορία.