Μικρότερες ή και καθόλου ποινές για καταλήψεις σε δρόμους και κτίρια

Μικρότερες ή και καθόλου ποινές για καταλήψεις σε δρόμους και κτίρια Facebook Twitter
11

Xαμηλότερες θα είναι οι ποινές για διατάραξη της ασφάλειας ή παρακώλυση των συγκοινωνιών ή κοινωφελών εγκαταστάσεων, εφόσον η παρεμπόδιση ήταν μικρή σε διάρκεια ή έκταση, σύμφωνα με το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που κατατέθηκε προς διαβούλευση. Επιπλέον προβλέπεται και το ενδεχόμενο ατιμωρησίας αν κριθεί πως η πράξη τελέστηκε για την προάσπιση μείζονος κοινωνικού συμφέροντος. Συνεπώς, αν και δεν γίνεται ευδιάκριτο το ποια είναι τα κριτήρια που ορίζουν το κοινωνικό συμφέρον, ο δικαστής δύναται να κρίνει πως μια κατάληψη το προασπίζει και να μην επιβάλει τιμωρία. 

Στα άρθρα 26 έως 30 του νομοσχεδίου προβλέπεται πως από «Αν από την πράξη δεν προέκυψε δυνατότητα κοινού κινδύνου για ξένα πράγματα ή κινδύνου για άνθρωπο επιβάλλεται φυλάκιση μέχρι έξι μηνών» και πως αν η παρεμπόδιση της λειτουργίας της κοινόχρηστης εγκατάστασης δεν ήταν σημαντική, ιδίως εφόσον δεν ήταν μεγάλης διάρκειας ή έκτασης, επιβάλλεται ποινή φυλάκισης μέχρι έξι μηνών.

Την κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «περί ομαλής λειτουργίας των σχολείων» που κυρώθηκε με τον ν. 2811 του 2000, προανήγγειλε χθες και ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος την χαρακτήρισε «μαθητικό ιδιώνυμο» τονίζοντας πως οδηγεί ανήλικους μαθητές ενώπιον της ποινικής δικαιοσύνης, «μόνο και μόνο επειδή διεκδικούν τα δικαιώματά τους».


Απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γιάννη Γκιόκα, ο οποίος ζήτησε επιτακτικά από τον υπουργό να καταργηθεί άμεσα η «κατάπτυστη αυτή ΠΝΠ που ποινικοποιεί τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών», ο κ. Φίλης ανακοίνωσε ότι είναι στη βούληση του υπουργείου να καταργηθεί άμεσα με νομοθετική ρύθμιση, που θα έρθει στη Βουλή.


«Έχουμε πλήρη διαφωνία με το Μαθητοδικείο. Κι είμαστε έτοιμοι να φέρουμε ρύθμιση, ώστε να καταργήσουμε την ΠΝΠ του μαθητικού ιδιώνυμου. Θέλουμε όμως κάτι περισσότερο, να αναμορφώσουμε συνολικά το πλαίσιο των μαθητικών κοινοτήτων, το εσωτερικό κλίμα και θεσμικό πλαίσιο της μαθητικής ζωής» είπε ο κ. Φίλης, καθώς ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε ότι υπήρξαν και νέα κρούσματα κατατρομοκράτησης των μαθητών και στις τελευταίες κινητοποιήσεις με εισαγγελικό έγγραφο που καλούσε τους διευθυντές των σχολείων να παρέμβουν ώστε να αντιληφθούν οι μαθητές ότι η συμπεριφορά τους συνιστά αξιόποινη πράξη, η οποία διώκεται και τιμωρείται με ποινή από 6 μήνες έως 5 έτη και οι γονείς κατηγορούνται για παραμέληση εποπτείας ανήλικων.


Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας οι κινητοποιήσεις που γίνονται ειρηνικά και χωρίς βία, χρειάζεται να αντιμετωπίζονται με διάλογο, με πειθώ και με κατανόηση κι εφόσον προκύπτουν προβλήματα χαμένων ωρών να συμφωνούνται οι τρόποι αναπλήρωσης ανάμεσα στους δασκάλους, τους μαθητές και τους γονείς. «Αποτελεί σταθερή πεποίθησή μας ότι και ο αγώνας είναι μάθημα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα χαθεί ο κύριος χαρακτήρας του σχολείου που είναι η μόρφωση» τόνισε ο κ. Φίλης.

11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM
ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
..."κι εφόσον προκύπτουν προβλήματα χαμένων ωρών να συμφωνούνται οι τρόποι αναπλήρωσης ανάμεσα στους δασκάλους, τους μαθητές και τους γονείς."Χαχαχα το ανέκδοτο της ημέρας... θα συμφωνούνται οι τρόποι αναπλήρωσης ανάμεσα σε καθηγητές, μαθητές και γονείς. Έτσι θα κάνουν κατάληψη ορισμένοι, θα χάνονται ώρες και έπειτα :Α) Είτε όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά να αναπληρωθούν οι ώρες θα σπάνε το κεφάλι τους, πότε θα γίνει αυτό (στις διακοπές; όταν έχουν αρχίσει τα υπόλοιπα σχολεία ήδη εξετάσεις;;; Τα απογεύματα;;;) και εν τέλει θα την "πληρώνουν" όσοι θέλουν να κάνουν μάθημα , είτεΒ) Δεν θα υπάρχει συμφωνία, λαμβανομένων υπόψη και των ανωτέρω δυσκολιών, αλλά και γενικότερα της δυσκολίας συνεννόησης που την έχουμε οι έλληνες στο πετσί μας (βλ. τι γίνεται και σε συνελεύσεις πολυκατοικιών για πιο απλά πράγματα και με πολύ λιγότερα άτομα) και μετά τι; Δεν θα αναπληρώνονται οι ώρες; Θα χάνεται η χρονιά;Είμαι πολύ περίεργος πως ακριβώς το "σχεδιάζουν" να δουλέψει πρακτικά. Αν και έχω την υποψία ότι δεν υπάρχει κανένας πρακτικός σχεδιασμός, μόνο γενικότητες και στην πράξη θα επικρατήσει το σύνηθες μπάχαλο.Επίσης.... πως ακριβώς θα αποφασίζεται μια κατάληψη σε σχολείο; Τι γίνεται αν αυτοί που διαφωνούν είναι περισσότεροι; Εδώ δεν τίθεται ζήτημα δημοκρατικής νομιμοποίησης αν το πιάσουμε από την πλευρά των δημοκρατικών δικαιωμάτων;Θυμάμαι και τις καταλήψεις στο σχολείο μου όταν ήμουν μαθητής. Κανείς δεν ήξερε για ποιον λόγο κάνουμε κατάληψη, δεν υπήρχε συγκεκριμένο αίτημα παρά οι συνήθεις γενικότητες και φυσικά η κατάληψη αποφασιζόταν και εκτελούνταν με το "έτσι θέλω" από συγκεκριμένες ομάδες παιδιών εντελώς ανίδεων περί βασικών θεμάτων και συνήθως μειοψηφίας (δεν ήταν ότι η πλειοψηφία διαφωνούσε -απλώς δεν ρωτούσε κανένας).Α ρε, τι δημοκραατική χώρα που είμαστε !
Οπότε επειδή στο σχολείο σου δεν ξέρατε τι σας γίνεται,να απαγορευτούν οι καταλήψεις.Φοβερό.Αφού είσαι και δικηγόρος(νομίζω)απορώ αν στέκει νομικά αυτό.
Τον λεγκαλισμό σου κριτικάρω.Δεν συγκρίνω την έξωση με την κατάληψη."Την έξωση από το σχολείο αυτών που θέλουν να μαθητεύσουν από τους καταληψίες έχεις να πεις τίποτα; ή μήπως αφού κάνουν έξωση με λουκέτα με κάλυψη ιδεολογικής καθοδήγησης οι ανήλικοι όλα καλά;"Για τις ελλείψεις στα σχολεία έχεις να πεις τίποτα ή απλά θα συνεχίσεις να μας τσαμπουνάς για την νομιμότητα των καταλήψεων;Αυτοί που θέλουν να μαθητεύσουν πρώτα να κάτσουν να σκεφτούν αν μπορεί να γίνει αυτό με την κατάσταση που ισχύει στην εκπαίδευση.Όσον αφορά την καθοδήγηση που λες,στο παιδί σου(αν έχεις)άμα του λες αυτά που λες και σε μένα,καθοδηγητικό ρόλο παίρνεις.
Η έξωση είναι νόμιμη πράξη.Την επικροτούμε; Πηγή: www.lifo.grΑυτό έγραψα.Να σου μάθω και ελληνικά και αγγλικά;Πάει πολύ.Να ανατρέξετε στην ιστορία του μαθητικού κινήματος στην Ελλάδα και παγκοσμίως.
Το ανέφεραν και άλλοι, αρκούμαι να το επαναλάβω. Η Κατάληψη είναι παράνομη πράξη, είτε γίνεται σε ιδιωτικό χώρο, είτε σε δημόσιο. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΝΕΝΟΣ να κάνει κατάληψη. Ακόμα και αυτό το νομοσχέδιο δεν τολμά να την νομιμοποιήσει αλλά την κρίνει ως παράνομη μεν - ατιμώρητη δε, αν γίνεται για "προάσπιση δημοσίου συμφέροντος" (τρέχα γύρευε πως ερμηνεύεται αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση, ένας ιδιώτης να αποφασίζει από μόνος του πως προασπίζει το δημόσιο συμφέρον με μια κατάληψη)Ως δικηγόρος λοιπόν σου λέω ότι δεν γίνεται να απαγορεύσεις κάτι που ήδη απαγορεύεται.Τώρα το τι σχέση μπορεί να έχει η έξωση με την κατάληψη, δεν μπορώ να το συλλάβω. Η έξωση είναι μια διαδικασία εκτέλεσης που διατάσσεται ΝΟΜΙΜΑ από Δικαστήριο για την προστασία της ιδιοκτησίας ενός προσώπου, που φυσικά την επικροτώ (τελευταία φορά που κοίταξα, είδα ότι ζούμε σε μια ελεύθερη αστική κοινωνία όπου αναγνωρίζεται το δικαίωμα της ιδιοκτησίας και όχι σε κομμουνιστική ή αναρχική - αν άλλαξε κάτι από τότε δικό μου το λάθος), ενώ η κατάληψη είναι μια αυθαίρετη παράνομη πράξη. Ακόμα και αν η κατάληψη έχει αποφασιστεί με συλλογικές διαδικασίες, εξακολουθεί να είναι παράνομη, αφού δεν μπορεί κανένας να αποφασίσει, ατομικά ή συλλογικά να καταπατήσει τον νόμο. Αλλά και στο ηθικό καθαρά κομμάτι να πάμε και να αφήσουμε στην άκρη τον νόμο, σε κανένα σημείο των γραφόμενών σου δεν αναφέρεις οτιδήποτε για τα δικαιώματα όσων δεν θέλουν την κατάληψη. Αυτοί μάλλον "δεν ξέρουν", δεν τους δίνουμε σημασία, "ας κάτσουν πρώτα να διαβάσουν...". Μέχρι τότε θα ακολουθούν αυτούς που "ξέρουν" και έχουν αναλάβει -αυτόκλητα βέβαια- τον ρόλο του σωτήρα τους.Πολλοί σωτήρες μαζεύτηκαν στην Ελλάδα.... να δούμε ποιος θα μας σώσει από τους σωτήρες όμως.
Αυτοί που δεν θέλουν κατάληψη να απευθυνθούν στα συλλογικά τους όργανα.Έχω υπάρξει κι εγώ κατά κατάληψης όσο περίεργο κι αν ακούγεται.Από την άλλη βέβαια,εσείς οι ίδιοι είστε που δεν θέλετε να λειτουργούν συλλογικά όργανα φοιτητών και μαθητών,οπότε τσάμπα συζητάμε.
Ποκοπίκο,αν νομίζεις πως με ενδιαφέρει να υπερασπιστώ αυτούς που αναφέρεις και τα έργα και τις ημέρες τους,πλανάσαι.Απλά δεν μου αρέσει να πατάτε σε περιπτώσεις εκφυλισμού ώστε να απαιτείτε και την "δια ροπάλου" απαγόρευση.Όπου ρόπαλο,βάλε νομικό και κοινωνικό κυνηγητό.Όσο για την ειλικρινή απορία,με το μπαρδόν αλλά δεν φαίνεται το ύφος με το οποίο γράφεις.Περίμενα ατάκα-απάντηση του στυλ "άρα καλείς τον κόσμο να παρανομεί".Και βασικά ναι τον καλώ,όταν αυτό αποφασίζεται με βάση κάποια κριτήρια που δεν έχω καμία όρεξη να κάτσω να τα συζητήσω εδώ και τώρα.Υ.Γ.:Αύριο έχει απεργία.Στην ΠΝΟ υπάρχει απεργία εδώ και κάμποσες μέρες.Ζήτημα χρόνου είναι να την βγάλουν και αυτήν παράνομη,όπως πόσες άλλες.Τώρα κατάλαβες το πρόβλημα μου;Αύριο να κατεβείτε να απεργήσετε.