Η πτώση του αυθεντικού - κατά τα φαινόμενα Πικάσο - στην χθεσινή παρουσίαση της αστυνομίας, ενέπνευσε τα εμπορικά τμήματα μεγάλων brand, που δεν έχασαν την ευκαιρία να διαφημιστούν στα ελληνικά social media, αφήνοντας αιχμές για την ΕΛ.ΑΣ.
Η ανάκτηση του Πικάσο και ενός πίνακα του Μοντριάν που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη πριν 9 χρόνια, συνοδεύτηκε από χειροκροτήματα που, λίγο αργότερα, έδωσαν την θέση τους στην αμηχανία, εξαιτίας της μεταχείρισης που έτυχε το έργο του Ισπανού Ζωγράφου.
Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ έπιασαν τους πίνακες με τα γυμνά τους χέρια, εικόνα που διόλου δεν συνάδει με τον λεπτεπίλεπτο τρόπο και τα απαραίτητα βαμβακερά γάντια που βλέπουμε στους πλειστηριασμούς μεγάλων οίκων. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο γερμένος Πικάσο γλίστρησε και έπεσε από το έπιπλο στο πάτωμα, μπροστά στον τηλεοπτικό φακό.
Η πτώση έγινε Νο1 θέμα συζήτησης στο ελληνικό Twitter και το Facebook αλλά δεν έμεινε εκεί, αφού ακόμα και μεγάλα διεθνή μέσα, όπως το BBC, σχολίασαν τον πεσμένο πίνακα βάζοντας την είδηση στις πρώτες σελίδες τους.
Και την σκυτάλη πήραν λίγο αργότερα πασίγνωστα brands, όπως το Πλαίσιο και τα IKEA, που εμπνεύστηκαν από το πεσμένο «Γυναικείο κεφάλι» στις σημερινές διαφημίσεις τους.
«Στηρίζουμε ό,τι έχει αξία. Βρες βάσεις TV από 13” έως 90”» έγραψε το Πλαίσιο στο Instagram αλλά στην φωτογραφία, στην θέση της flat screen φιγουράριζε το πολύτιμο έργο που ο Πικάσο είχε δωρίσει στον ελληνικό λαό.
Τα IKEA πάλι προτίμησαν μία πιο αφαιρετική προσέγγιση και έβαλαν ένα απλό στήριγμα κάδρου, με τον τοίχο βαμμένο σε χρώμα από την παλέτα του πίνακα. «Ιδέες δίνουμε. #picasso #oops»
Αρκετοί σχολίασαν πως από την παρουσίαση των έργων έλειπε κάποιος εκπρόσωπος της πινακοθήκης, επισημαίνοντας πως «οπουδήποτε αλλού» θα έδινε το παρών ο υπεύθυνος της συλλογής και, έστω, ένας συντηρητής.