Πέτσας: Η εγκατάλειψη των λιμενικών υποδομών οδήγησε στον αποκλεισμό της Σαμοθράκης

Πέτσας: Η εγκατάλειψη των λιμενικών υποδομών οδήγησε στον αποκλεισμό της Σαμοθράκης Facebook Twitter
EUROKINISSI
4

Απάντηση στις επικρίσεις τις αντιπολίτευσης για την κατάσταση που επικρατεί στη Σαμοθράκη, επιχείρησε να δώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κ. Πέτσας απέδωσε τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της Σαμοθράκης στην εγκατάλειψη των λιμενικών υποδομών του νησιού, σημειώνοντας πως τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των επιχωματώσεων από φερτά υλικά στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, με αποτέλεσμα τα μεγαλύτερα πλοία να μην μπορούν να εκτελέσουν δρομολόγια προς τη Σαμοθράκη, καθώς δεν θα μπορούσαν να δέσουν στο λιμάνι.

Όπως σχολίασε ο ίδιος, η αποκατάσταση των προβλημάτων είναι ζήτημα «μερικών χιλιάδων ευρώ» εκφράζοντας την απορία του που δεν είχε επιλυθεί νωρίτερα. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι τόσο η αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχει προκαλέσει ο αποκλεισμός όσο και η αποκατάσταση των λιμενικών υποδομών, θα συζητηθούν στην ευρεία κυβερνητική σύσκεψη που θα γίνει το πρωί της Δευτέρας στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν οι Υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

Η Σαμοθράκη έμεινε χωρίς πλοίο από την περασμένη Κυριακή, λόγω των βλαβών στα δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία ΣΑΟΣ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ που τη συνέδεαν με την Αλεξανδρούπολη. Έτσι τη γραμμή ανέλαβε να εξυπηρετήσει το επιβατηγό ΖΕΦΥΡΟΣ, ενώ επιστρατεύτηκε και το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ από την γραμμή Καβάλας - Κεραμωτής (για τις μεταφορές οχημάτων και φορτηγών που δεν μπορούσε να μεταφέρει το ΖΕΦΥΡΟΣ). Όμως ΑΝΑΞ και ΖΕΦΥΡΟΣ διέκοψαν τα δρομολόγια τους μετά το απαγορευτικό εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών (με ανέμους 7-8 μποφόρ) μέχρι το πρωί της Τετάρτης.

Κυβερνητικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το επιβατηγό - οχηματαγωγό «AZORES EXPRESS» δεν έλυσε το πρόβλημα, παρότι το πλοίο εκτέλεσε κανονικά το δρομολόγιο, εξαιτίας των προβληματικών λιμενικών υποδομών της Σαμοθράκης που μαζί με τον κακό καιρό καθιστούσαν άκρως επικίνδυνη την προσέγγιση του πλοίου. Το Υπουργείο Ναυτιλίας επιστράτευσε το ταχύπλοο καταμαράν «ANDROS JET» για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη ενώ στο νησί παρέμεναν εκατοντάδες αποκλεισμένοι επισκέπτες.

Τις προηγούμενες ημέρες καταγράφηκαν σοβαρές ελλείψεις σε τρόφιμα, φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης εξαιτίας του αποκλεισμού ενώ και ο τουριστικός κλάδος δέχθηκε σοβαρό πλήγμα, από το «κύμα» ακυρώσεων που ακολούθησε. 

 
Ελλάδα
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγνωστοι βανδάλισαν το «Τρενοτεχνείο» του Νίκου Καλογερόπουλου

Ελλάδα / Άγνωστοι βανδάλισαν το «Τρενοτεχνείο» του Νίκου Καλογερόπουλου

Ο Νίκος Καλογερόπουλος έχει δημιουργήσει τον χώρο τέχνης «Τρενοτεχνείο» στην Κυπαρισσία - Οι δράστες κατέστρεψαν μουσικά όργανα, τραπέζια, καρέκλες, αντικείμενα και προκάλεσαν ανυπολόγιστες ζημιές
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Ο αποκλεισμός της Σαμοθράκης οφείλεται κατά κύριο λόγο ότι το νησί εξυπηρετούνταν από απαρχαιωμένα, προβληματικά πλοία, τα οποία, απ' ο,τι κατάλαβα, έπλεαν καθαρά από συνήθεια. Μάλιστα, αν δεν κάνω λάθος, ο πλοιοκτήτης τους (ο οποίος για πολλά χρόνια ενέμετο πολύ μεγάλο μέρος των άγονων γραμμών), προτού γίνει ξαφνικά εφοπλιστής, εξασκούσε ένα εντελώς διαφορετικό και πρωτότυπο επάγγελμα: στέλεχος του πολιτικού επιτελείου του Μητσοτάκη πατρός...
Τελικά, έκανα και ένα λάθος :ο Φώτης Μανούση δεν ήταν το επιτελείο του Μητσοτάκη αλλά του Κούβελα :"Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης από τη Νίκαια, ο κ. Μανούσης, παλαιό κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, κάποια στιγμή βρέθηκε στο πλευρό του κ. Σωτήρη Κούβελα στη Θεσσαλονίκη, στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Σύμφωνα με παλιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας "Το Βήμα", για πρώτη φορά το όνομα του κ. Μανούση ακούστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 όταν ο κ. Κούβελας εξελέγη δήμαρχος Θεσσαλονίκης για να χρίσει τον στενό συνεργάτη του γενικό γραμματέα του δήμου της συμπρωτεύουσας. Οι κομματικές μετοχές του κ. Μανούση όμως απογειώθηκαν όταν ο κ. Κούβελας, ακολουθώντας το παράδειγμα του τότε δημάρχου Αθηναίων κ. Μιλτιάδη Εβερτ, αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού αρχικά και του δημοτικού τηλεοπτικού σταθμού TV 100 στη συνέχεια.Κατά την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, ο κ. Κούβελας αναλαμβάνει διάφορα υπουργικά πόστα, μεταξύ των οποίων και υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος αναλαμβάνει ο κ. Φώτης Μανούσης, ο επί σειρά ετών στενός συνεργάτης και εξ απορρήτων του νέου υπουργού.Οταν τερματίζεται η υπουργική θητεία του κ. Κούβελα ο κ. Μανούσης προχωρεί στην ίδρυση του τηλεοπτικού σταθμού New Channel στην Αθήνα. Στη Θεσσαλονίκη η ίδρυση του νέου σταθμού από τον κ. Μανούση γίνεται δεκτή με καταγγελίες δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης για την τύχη πολλών μηχανημάτων του δημοτικού τηλεοπτικού σταθμού TV100. Οι καταγγελίες αυτές δεν αποδείχθηκαν ποτέ.Στα τέλη του 1999 ο κ. Μανούσης πουλά τον τηλεοπτικό σταθμό New Channel στον εκδότη κ. Μιχάλη Ανδρουλιδάκη αντί μερικών δισ. δραχμών. Εκτοτε τα ίχνη του χάνονται για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να επανεμφανιστεί γύρω στο 2003 στην ελληνική ακτοπλοΐα, αυτή τη φορά ως ιδιοκτήτης της εταιρείας ΣΑΟΣ με έδρα τη Σαμοθράκη." "Για μια διετία τουλάχιστον ο κ. Μανούσης «ψάχνει» τη νέα δραστηριότητά του στην ακτοπλοΐα και το όνομά του έρχεται στο προσκήνιο της ακτοπλοϊκής πιάτσας όταν εκεί γύρω στο 2003 εμφανίζεται να προχωρεί σε ένα μπαράζ αγοράς πλοίων. Εχοντας αναλύσει σωστά τα μελλούμενα «βλέπει» ότι σύντομα η Νέα Δημοκρατία θα είναι κυβέρνηση, κάτι που γίνεται πραγματικότητα το 2004, οπότε και είναι έτοιμος να παίξει το χαρτί της κομματικής του ταυτότητας διεκδικώντας την παρουσία του στις άγονες γραμμές του Ανατολικού Αιγαίου στην αρχή και σε λίγο στις άγονες γραμμές όλου του Αιγαίου.Πολύ σύντομα εντάσσεται στην κατηγορία των «πρωταθλητών των κρατικών επιχορηγήσεων», μια κατηγορία τα ηνία της οποίας κρατά ο Κεφαλλονίτης εφοπλιστής κ. Αγούδημος. Οι επιδοτήσεις που ελάμβανε ο κ. Μανούσης για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ξεπερνούσαν ετησίως τα 8,3 εκατομμύρια ευρώ.Με τις επιδοτήσεις αυτές ο κ. Μανούσης αγόραζε πλοία τα οποία δρομολογούσε στις άγονες γραμμές για να λάβει νέες επιδοτήσεις και να αγοράσει νέα πλοία. Αυτό όμως δεν του αρκούσε. Ηθελε και κάτι παραπάνω. Ετσι προχωρεί στην εξαγορά της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρείας Γκάλης. Η εταιρεία Γκάλης απορροφά τη ΣΑΟΣ και ακολούθως αλλάζει όνομα και μετονομάζεται σε… ΣΑΟΣ.Για να αποκομίσει οφέλη από αυτή την κίνηση ο κ. Μανούσης χρειάζεται και άλλα πλοία αλλά και άλλες επιδοτήσεις – και τα χρειάζεται γρήγορα. Μοιραία η επιχειρηματική επιθετικότητά του και η βαθιά ριζωμένη μέσα του πεποίθηση ότι η κομματική του ταυτότητα, οι «πλάτες» του και ο κύκλος του αρκούν για να πάρει αυτό που θέλει τον φέρνουν σε τροχιά σύγκρουσης με άλλες εταιρείες του κλάδου, όπως η Agoudimos Lines του κ. Μάκη Αγούδημου, που και αυτές διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της άγονης γραμμής.Την περίοδο εκείνη επιδοτήσεις άγονης γραμμής έδιναν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το υπουργείο Αιγαίου. Ο κ. Μανούσης είχε καταφέρει να ελέγχει τη ροή των επιδοτήσεων από το ΥΕΝ, αλλά δεν μπορούσε να πετύχει το ίδιο και στο υπουργείο Αιγαίου, με τον τότε υπουργό Αιγαίου κ. Αριστοτέλη Παυλίδη να ακολουθεί μια άλλη πολιτική στη διανομή του κρατικού χρήματος, η οποία ως φαίνεται δεν του άρεσε.Οι καθυστερήσεις που καταγράφονται στην απορρόφηση του δημόσιου χρήματος, άλλοτε διότι μεσολαβούν δικαστικοί αγώνες μεταξύ του κ. Μανούση και άλλων εφοπλιστών της ακτοπλοΐας και άλλοτε διότι τα δύο υπουργεία καθυστερούν να απορροφήσουν από τον κρατικό προϋπολογισμό και να προωθήσουν στις δικαιούχες εταιρείες τις επιδοτήσεις, προκαλούν σωρεία προβλημάτων ρευστότητας στις εταιρείες του κλάδου της ακτοπλοΐας που ζουν από τις επιχορηγήσεις αυτές.Για τον κ. Μανούση όμως το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο διότι αφενός υπάρχουν πλοία που έρχονται για λογαριασμό της ΣΑΟΣ και απαιτούν ρευστό για να καταστούν ενεργά και αφετέρου η εικόνα που δείχνει η εταιρεία στο Χρηματιστήριο με τις πολύ χαμηλές αποδόσεις προκαλεί ερωτηματικά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η οποία τελικά αποφασίζει στις 4 Απριλίου 2006 να θέσει τη μετοχή της ΣΑΟΣ σε επιτήρηση – κατάσταση στην οποία βρίσκεται ως σήμερα.Από τότε η ΣΑΟΣ έχει βρεθεί πολλές φορές σε δεινή οικονομική κατάσταση. Επίσης πολλές φορές άφησε απλήρωτους επί μήνες τους εργαζόμενους οι οποίοι συχνά διεκδίκησαν τα δεδουλευμένα τους με δικαστικό και απεργιακό αγώνα φέροντας ξανά στο προσκήνιο την εταιρεία ΣΑΟΣ, και για άλλη μια φορά για αρνητικό λόγο."
@ ΜαυρόγατοςΑυτό είναι που θεωρώ εγώ δημοσιογραφία.Το "έχουν πρόβλημα τα καράβια" ή "ο υπουργός είπε αυτά" είναι αναμετάδοση του ΑΠΕ. Δεν είναι πρωτότυπη δημοσιογραφική δουλειά.Μέχρι η Επιτροπή Ανταγωνισμού να σταματήσει να ασχολείται με το μαλλί της κας Θάνου και αρχίσει να έχει απορία για τις τιμές των καυσίμων στα ελληνική νησιά, για την εμπορία αλκοολούχων στα ελληνικά νησιά, για τις κρατικές επιδοτήσεις σε παρατρεχάμενους πολιτικών προσώπων και πάρα πολλά άλλα,αν η Αρχή καταπόλεμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες αρχίσει να κοιτάει τα εμβάσματα που έχουν φύγει έξω τα τελευταία 15 χρόνια,αν το ΣΔΟΕ κάνει ντου σε όλα τα δικηγορικά γραφεία και ιατρεία, υδραυλικούς και ηλεκτρολόγους,τότε θα αρχίσουμε να μιλάμε επί της ουσίας,αν τα ΜΜΕ αρχίσουν κάποτε να δημοσιοποιούν ρεπορτάζ/έρευνα και όχι "άρθρα γνώμης" ή copy-paste-google translate από τον παγκόσμιο ιστό (στα οποία έχουμε πήξει).Μέχρι τότε όλοι (εμού συμπεριλαμβανομένου και πρωτοστατούντος) είμαστε καφενειακοί αναλυτές.