Την κατασκευή ποδηλατοδρόμων στην Αττική, συνολικού μήκους άνω των 100 χιλιομέτρων, προανήγγειλε η κυβέρνηση, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου, στην εκδήλωση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.
Ο πρωθυπουργός παρουσιάζει αυτή την ώρα την εθνική στρατηγική με ορίζοντας δεκαετίας, στο πλαίσιο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και του κυβερνητικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Στόχος είναι η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου, για την αναψυχή, την άθληση αλλά και στις εμπορευματικές μεταφορές (πχ delivery) αλλά, όπως τονίστηκε, αυτό προϋποθέτει χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό που είναι φιλικός προς το ποδήλατο.
Ένα από τα σχέδια που έχουν εκπονηθεί αφορά στη σύνδεση, μέσω ποδηλατόδρομου, του σταθμού Μετρό στην Κατεχάκη με την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη. Σχεδιάζεται η επέκταση αυτού του άξονα προς το Καλλιμάρμαρο και το κέντρο της Αθήνας, ώστε να συνδεθεί τελικά με τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά - Φάληρο, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων (μέσω της κατασκευής του τμήματος Γκάζι - Κηφισιά.)
Ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος από το Νέο Φάληρο ως τη Βούλα
Κομβικό έργο αποτελεί ο ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος μήκους 22 χιλιομέτρων που θα κατασκευαστεί κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανάπλασής του, ο οποίος θα συνδέει το Νέο Φάληρο με τον Φλοίσβο, το Παλαιό Φάληρο, τον Άλιμο, τη Γλυφάδα και τη Βούλα.
Αθηναϊκή Ριβιέρα 70 χιλιομέτρων
Με το έργο αυτό θα εξασφαλιστεί, σε βάθος χρόνου, πρόσβαση σε όλο το παραλιακό μέτωπο για τους πολίτες της Αττικής. Οι παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί θα προχωρήσουν στο πλαίσιο μιας συνολικής προσέγγισης ανάπλασης της περιοχής του παραλιακού μετώπου και των οκτώ παράκτιων Δήμων, με το σχέδιο να περιλαμβάνει έργα υποδομών και διαμόρφωσης περιβάλλοντος.
Το έργο θα έχει συνολική έκταση περίπου 70 χλμ. Το αστικό κομμάτι θα αποκτήσει ενιαίο ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, ενώ για το υπόλοιπο, από τη Βουλιαγμένη ως το Σούνιο, μήκους 48 χλμ., προβλέπεται αναμόρφωση της διαδρομής με ενιαία ανάπλαση.
Το δίκτυο των ποδηλατόδρομων θα ενισχυθεί με την εκπόνηση σχεδίου που αφορά στην κατασκευή ποδηλατικού άξονα, ο οποίος θα κινείται σε μεγάλο βαθμό παράλληλα με την παλιά σιδηροδρομική γραμμή Αγ. Ανάργυροι - Λαύριο, ουσιαστικά συνδέοντας το νοτιοανατολικό άκρο της Αττικής με τα βορειοδυτικά.
Αρχής γενομένης από τον Ιούλιο του 2021 θα «τρέξει» πρόγραμμα διάθεσης κοινόχρηστων ποδηλάτων, συμβατικών και ηλεκτρικών, σε συνεργασία με 80 Δήμους. Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Ταυτόχρονα, υπάρχουν κίνητρα για την ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου από τους πολίτες αλλά και τους τουρίστες. Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» επιδοτεί κατά 40% την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, ενώ στο εξής οι εταιρείες τουρισμού, διανομών και ενοικίασης δικύκλων θα μπορούν να προμηθεύονται για τους υπαλλήλους ή τους πελάτες τους μέχρι και 10 ποδήλατα, με πριμοδότηση έως και 800 ευρώ για καθένα.
Το «Ελληνικό» και το πάρκο που θα είναι στραμμένο προς την θάλασσα
«Αυτό το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα βήμα-βήμα αρχίζει και γίνεται πράξη» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας ειδική αναφορά στην επένδυση του Ελληνικού, που αφορά ταυτόχρονα τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου το οποίο και αυτό θα είναι στραμμένο προς την θάλασσα.