Kόντρα μεταξύ Χίου και Ικαρίας έχει προκαλέσει η αβλεψία (;) του οίκου Chanel, που σε διαφήμισή της για το νέο προϊόν περιποίησης προσώπου Blue Serum, -που ενσωματώνει φυσικά συστατικά από τρεις νησιωτικές περιοχές του πλανήτη, όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερα χρόνια, -ονομάζει τη μαστίχα, ένα από τα συστατικά, σχίνο Ικαρίας.
Το λάθος αυτό οδήγησε την Ενωση Μαστιχοπαραγωγών της Χίου να αντιδράσει και να διαμαρτυρηθεί προς τον γαλλικό κολοσσό ζητώντας την άμεση διόρθωση του λάθους -κάτι που προς το παρόν δεν έχει γίνει. Στο νησί πάντως κάποιοι δεν βλέπουν λάθος αλλά σκόπιμη ενέργεια, ώστε η εταιρεία να εκμεταλλευτεί προωθητικά για το νέο της προϊόν τη μακροζωία που παρουσιάζουν οι κάτοικοι της Ικαρίας.
Το νέο προϊόν είναι ορός προσώπου, που περιλαμβάνει συστατικά από τις λεγόμενες «μπλε ζώνες» του πλανήτη, δηλαδή τις περιοχές όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερα χρόνια: Ανάμεσα στα συστατικά αυτά περιλαμβάνονται πράσινος καφές από την Κόστα Ρίκα, ελαιόλαδο από τη Σαρδηνία και μαστίχα Χίου. Μόνο που το τελευταίο αναφέρεται ως «Lentistic from Ikaria, Greece».
«Ο ήλιος είναι παντού εδώ. Μερικοί το αποκαλούν μυστήριο... Είναι, όμως, απλά η ζωή... Ίσως γι' αυτό οι άνθρωποι εδώ ζουν περισσότερο. Η Ελλάδα είναι όλα αυτά. Και τώρα ένα μέρος τους σας αποκαλύπτεται...» επισημαίνεται στο συνοδευτικό βίντεο της καμπάνιας, που περιλαμβάνει πλάνα των μαστιχοχωρίων της Χίου, μαστιχόδεντρα και τη μοναδική στον κόσμο ρητίνη που παράγεται μόνο εκεί, τη μαστίχα. Τα πλάνα ελήφθησαν το καλοκαίρι του 2016 από συνεργείο που έστειλε στη Χίο ο γαλλικός οίκος αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.
«Προφανώς αυτός που επιμελήθηκε την καμπάνια δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με τη γεωγραφία, έμπλεξε τα νησιά ή μπέρδεψε την ιστορία με την Ικαρία, λόγω της φήμης της ως τόπου μακροζωίας. Δεν θέλω να σκεφτώ ότι πρόκειται για κάτι άλλο», σχολίασε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, Γιώργος Τούμπος, ο οποίος μόλις αντιλήφθηκε το λάθος παρενέβη στους υπεύθυνους της Chanel και ζήτησε άμεση αποκατάσταση. Αυτό, όμως, δεν είχε συμβεί μέχρι και χθες.
Οι Ικαριώτες από την πλευρά τους χαίρονται με την εξέλιξη, κάτι που φανερώνουν με εκτενή τοπικά δημοσιεύματα και τίτλους όπως «Υμνος στην Ικαρία από τη Chanel», «Βίντεο της Chanel αποθεώνει την Ικαρία» κ.ά.
«Δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση. Η συνεργασία μας με τη Chanel έχει μια ιστορία από πίσω της και αφορά το συγκεκριμένο πειραματικό προϊόν», ξεκαθάρισε στο «Εθνος» ο Ηλίας Σμυρνούδης, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου.
«Από πέρυσι το καλοκαίρι έκαναν γυρίσματα, πήραν μισό τόνο μαστίχας δοκιμαστικά και επιστρέφουν με στελέχη τους στη Χίο την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να ελέγξουν τις προδιαγραφές των εγκαταστάσεων της Ενωσης, όπου γίνεται η επεξεργασία της μαστίχας» επεσήμανε ο ίδιος και εξήγησε: «Το προϊόν βγήκε πειραματικά στην αγορά και ανάλογα με την ανταπόκριση, ευελπιστούμε σε συνέχιση της συνεργασίας. Τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά, διαβάζουμε θετικά σχόλια από ανθρώπους που το έχουν δοκιμάσει».
Ο κ. Σμυρνούδης είναι ο άνθρωπος που ήρθε σε επαφή με τη Chanel προκειμένου να ζητήσει εξηγήσεις για το λάθος. «Θέλω να πιστεύω ότι έγινε εκ παραδρομής. Αν συνέβη οτιδήποτε άλλο θα μιλάμε ξεκάθαρα για παραπλάνηση του καταναλωτή», σχολίασε, προσθέτοντας πως η δέσμευση της εταιρείας είναι η διόρθωση του λάθους, και η αναγραφή του συστατικού ως «Mastic Gum of Chios» ή «Mastiha of Chios», όπως είναι η διεθνής ονομασία του προϊόντος.
Πηγή: Έθνος
σχόλια