Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: 10 δύτες εργάζονταν σε βάθος 50 μέτρων - Βίντεο και φωτογραφίες

Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: Βίντεο και φωτογραφίες Facebook Twitter
Η LiFO διασφάλισε αποκλειστικό υλικό από τις εργασίες αποκατάστασης της βλάβης στον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης της Αίγινας
0

Επί 11 ημέρες εργάστηκε υποβρυχίως και στην επιφάνεια η ομάδα της αναδόχου εταιρείας του έργου του υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης στην Αίγινα.

Η βλάβη στον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης άφησε την Αίγινα χωρίς νερό σχεδόν επί δύο μήνες, ενώ η αποκατάστασή της χρειάστηκε εντατική εργασία με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και εξειδικευμένα μηχανήματα επί 11 ημέρες, αφού απαιτούσε την επισκευή ενός αγωγού που βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων. Η ομάδα της αναδόχου εταιρείας που ανέλαβε την αποκατάσταση της βλάβης, χρησιμοποιώντας ειδική ομάδα δυτών και επιπλέον καταρτισμένη ομάδα στην επιφάνεια, χρειάστηκε να ξεπεράσει αρκετούς αστάθμητους παράγοντες, προκειμένου να φέρει εις πέρας την επιχείρηση και το νησί της Αίγινας να μπορέσει να υδροδοτηθεί ξανά.

Η LiFO εξασφάλισε αποκλειστικό οπτικό υλικό από τις υποβρύχιες εργασίες, ενώ ο υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας Δημήτρης Κωνσταντινίδης εξήγησε πώς χρειάστηκε να εργαστεί μια ολόκληρη ομάδα διαφόρων ειδικοτήτων, ώστε να επιτευχθεί η αποκατάσταση της υδροδότησης στο νησί.

Δέκα δύτες, ειδικά εκπαιδευμένοι για να εργάζονται σε βάθος 50 μέτρων, 4 μηχανικοί (ένας πολιτικός μηχανικός, δύο τοπογράφοι και ένας μηχανολόγος), ένας ηλεκτρονικός – χειριστής υποβρυχίου οχήματος, ένας εργοδηγός, ένας χειριστής γερανού, επτά μέλη πληρώματος – τεχνίτες βρίσκονταν πάνω στον γερανό που λειτούργησε και ως πλατφόρμα βάσης για το έργο, ενώ στην αποστολή συμμετείχαν επίσης ένα ριμουλκό με τριμελές πλήρωμα και ένα ταχύπλοο σκάφος για λόγους ασφαλείας. Στην αποβάθρα στον Πειραιά, υπήρχε επίσης σε κατάσταση stand by, ένα ασθενοφόρο, ενδεικτικό της επικινδυνότητας και του υψηλού ρίσκου της επιχείρησης.

Όπως εξηγεί στη LiFO ο κ. Κωνσταντινίδης, κάθε ένας από τους ειδικά εκπαιδευμένους δύτες μπορεί να εργαστεί υποβρυχίως, σε βάθος 50 μέτρων επί 12 λεπτά. Ακολουθεί η διαδικασία αποσυμπίεσης, που διαρκεί 45 λεπτά περίπου, ενώ για κάθε έναν δύτη που εργάζεται στον βυθό, υπήρχε ακόμα ένας διαθέσιμος στον γερανό, ώστε να επιχειρήσει εφόσον αυτό χρειαζόταν.

Η επιχείρηση αποκατάστασης της βλάβης στον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης της Αίγινας χωρίστηκε σε τέσσερις φάσεις, ενώ ακολούθησε η φάση των δοκιμών. Όπως εξηγεί στη LiFO ο κ. Κωνσταντινίδης, κατά την πρώτη φάση της επιχείρησης, δεν χρησιμοποιήθηκαν δύτες, παρά μόνο το υποβρύχιο σκάφος ROV και ο γερανός. Κατά τη φάση αυτή, απομακρύνθηκε η προστατευτική επικάλυψη του αγωγού, ώστε να διαπιστωθεί το σημείο ακριβώς της βλάβης και να ακολουθήσει η αποκατάστασή του. Χρειάστηκε ωστόσο να γίνουν διάφορες μετατροπές, επί τόπου, στον γερανό, ο οποίος ακροβολίζεται με ακρίβεια εκατοστού στο σημείο που πρέπει στην επιφάνεια, πάνω από τον αγωγό.

Εκεί για τη λειτουργία του, απαιτείται ευστάθεια, η οποία όμως επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες που δεν μπορούν εκ των προτέρων να αντιμετωπιστούν, παρά μόνο επί τόπου και για τον λόγο αυτό, ο γερανός είναι εξοπλισμένος με συσκευές οξυγόνου, ηλεκτροκόλλησης κλπ, που πράγματι χρησιμοποιήθηκαν. Πρόκειται για μία φάση που μας προβλημάτισε βαθιά, επισημαίνει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Κατά τη δεύτερη φάση της επιχείρησης, δύτες χρειάστηκε να καταδυθούν – ένας, ένας – ώστε να επιθεωρήσουν τον αγωγό, να πραγματοποιήσουν ειδικές μετρήσεις και να βεβαιωθούν για την ευθυγράμμισή του, ώστε να συνεχιστεί το έργο αποκατάστασης: Στην τρίτη φάση του έργου, κατέβηκε με τη γερανογέφυρα ο ειδικός σφιγκτήρας, που επί τόπου δέθηκε, αρχικά, από τους δύτες. Η τέταρτη φάση αφορούσε στο σφίξιμο των ειδικών βιδών που σταθεροποίησαν το εξάρτημα στον αγωγό, μία εργασία που επίσης εκτελέστηκε αποκλειστικά από τους δύτες της ομάδας.

Το έργο εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ολοκληρώθηκε, σε αυτό το στάδιο με την φάση των δοκιμών, όπου ο αγωγός συνδέθηκε με το σύστημα υδροδότησης της Αίγινας. Όπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης, η συσκευή υποβλήθηκε σε πίεση ώστε να διαπιστωθεί εάν παρουσιάζει διαρροές, ενώ ακολούθως υποστηρίχθηκε με την τοποθέτηση αμμόσακων.

Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: Βίντεο και φωτογραφίες Facebook Twitter
Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: Βίντεο και φωτογραφίες Facebook Twitter
Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: Βίντεο και φωτογραφίες Facebook Twitter

Ο υποθαλάσσιος αγωγός ύδρευσης της Αίγινας συνδέθηκε μετά από δύο μήνες με το σύστημα υδροδότησης του νησιού και λειτουργεί από το απόγευμα της Κυριακής 24 Μαρτίου. Αναμένονται οι ειδικές αναλύσεις από τα κρατικά εργαστήρια, ώστε να διαπιστωθεί και η καταλληλότητά του για πόση, ενώ μέχρι τότε κάτοικοι και επισκέπτες το αξιοποιούν για οικιακή χρήση.

 
Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εργαζόμενοι του Allou Fun Park καταγγέλλουν απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα

Ελλάδα / Allou Fun Park: Απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα καταγγέλλουν σωματεία

«Το Σωματείο προειδοποίησε για ζητήματα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια» τονίζουν οι εργαζόμενοι - Η ανακοίνωσή του και το κείμενο του Σωματείου Εμποροϋπαλληλων & Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πειραιά
LIFO NEWSROOM
Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ελλάδα / Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ποιοι και πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες - «Η σύσταση μας είναι ισχυρή, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών» τονίζει ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
LIFO NEWSROOM