Εξηγήσεις για το πώς μπλέχτηκαν οι άγκυρες των πλοίων στο λιμάνι της Ραφήνας έδωσε ο πλοίαρχος Θεοχάρης Τσουκαλάς, επισημαίνοντας πως είναι ένα σύνηθες φαινόμενο.
«Αναγκαστικά εδώ και 30-35 χρόνια το λιμάνι της Ραφήνας χρησιμοποιείται ως συνδετικό λιμάνι της Αττικής με τις Κυκλάδες, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικά λιμάνι», είπε αρχικά ο πλοίαρχος μιλώντας στην ΕΡΤ και συμπλήρωσε πως «τα πλοία έχουν μεγιστοποιηθεί ως προς τις διαστάσεις τους».
Αμέσως μετά είπε ότι «αν πάτε μια ήρεμη ημέρα θα δείτε το ένα πλοίο δίπλα στο άλλο, εκτεθειμένα σε οποιοδήποτε καιρό “σκάσει” εκείνη την ώρα. Όταν τα πλοία αγκυροβολούν, οι άγκυρες είναι δίπλα δίπλα. Από τη στιγμή που φεύγει ένα πλοίο μόνο του, είναι πιο εύκολο να πάρει την άγκυρα επάνω. Εγώ δεν ξέρω αν αυτή τη στιγμή έφυγαν και τα τρία μαζί. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο».
Αναφορικά με το λιμάνι της Ραφήνας, ο πλοίαρχος είπε πως δεν είναι λειτουργικό και πως χρειάζεται επιμήκυνση του κυματοθραύστη. Το συνέκρινε μάλιστα με το λιμάνι του Λαυρίου λέγοντας πως «είναι ένα λιμάνι ασφαλές, με υποδομή κατάλληλη, με χερσαίο χώρο μεγάλο, με προβλήτες κανονικές. Εκείνο είναι λιμάνι. Της Ραφήνας όμως όχι».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στους κινδύνους που υπάρχουν στο λιμάνι της Ραφήνας σε περίπτωση που δεν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. «Ακόμα και σύγκρουση πλοίων», υπογράμμισε ο πλοίαρχος.
Με πληροφορίες από ΕΡΤ