Προχωρούν τα έργα του μετρό σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη - Πότε ολοκληρώνονται

Προχωρούν τα έργα του μετρό σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη - Πότε ολοκληρώνονται Facebook Twitter
0

Ο προϋπολογισμός για τα έργα του μετρό που θα πραγματοποιηθούν την επόμενη δεκαετία σε Αττική και Θεσσαλονίκη ξεπερνά τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, ανακοίνωσε σήμερα η Αττικό Μετρό.

Σχετικά με τα εν εξελίξει έργα, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος τοποθέτησε τον ορίζοντα λειτουργίας των πρώτων τριών σταθμών της επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά στο τέλος του 2019 και την ολοκλήρωσή της στο καλοκαίρι του 2021.

Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» το 2024.

Στο πεδίο των έργων της επόμενης δεκαετίας, στην πρώτη γραμμή για την Αττικό Μετρό βρίσκεται η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες. Τα έργο που θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με 8 σταθμούς έχει προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Επίσης, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. με 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, είναι, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Στην ίδια κατηγορία είναι το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, με στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, καθώς και η προμήθεια 6 νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον – Καματερό – Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αναφερόμενος στο σενάριο υλοποίησης των επεκτάσεων της Γραμμής 4 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίμησε τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,86 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,24 δισ. ευρώ θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Στο εν λόγω σενάριο προβλέπεται 35ετής λειτουργία με συνολικά έσοδα 2,5 δισ. ευρώ, μέσα ετήσια έσοδα ύψους 71,4 εκατ. ευρώ και μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λαύριο: Πώς εξιχνιάστηκε η μεγάλη ληστεία στη χρηματαποστολή – Μεταξύ των συλληφθέντων σεσημασμένοι για απαγωγή

Ελλάδα / Λαύριο: Πώς εξιχνιάστηκε η μεγάλη ληστεία στη χρηματαποστολή – Μεταξύ των συλληφθέντων σεσημασμένοι για απαγωγή

Ανάμεσα στους δράστες, όλοι τους Έλληνες, είναι ένα άτομο που είχε απασχολήσει στο παρελθόν για την απαγωγή της κόρης ενός επιχειρηματία και ένας πατέρας με τον γιο του
LIFO NEWSROOM