Πρώτη εβδομάδα λειτουργίας καταστημάτων: Τι έσπευσαν να αγοράσουν οι καταναλωτές

Πρώτη εβδομάδα λειτουργίας καταστημάτων: Τι έσπευσαν να αγοράσουν οι καταναλωτές Facebook Twitter
0

Ένας στους τέσσερις εμπόρους στην Αθήνα, είχε πτώση τζίρου πάνω από 50% και συνολικά το 82,8% των καταστημάτων κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα. Μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου.

Αυτό προκύπτει από τηλεφωνική έρευνα που πραγματοποίησε σήμερα ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, για την επαναλειτουργία των καταστημάτων λιανικής, που άνοιξαν τη Δευτέρα 11 Μαΐου, μετά από απραξία δύο μηνών.

Στην ερώτηση ποιο παράγοντα θεωρούν σημαντικότερο, οι έμποροι, για την επιβίωση της επιχείρησης, ένας στους δύο κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους. Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας καταγράφηκε η χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Ο εμπορικός σύλλογος επισημαίνει ακόμη τα εξής: Ήταν αναμενόμενο για την πλειοψηφία των επαγγελματιών να καταγράψει χαμηλούς τζίρους η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων. Για πρώτη φορά στην έρευνα του Ε.Σ.Α δημιουργήθηκε ξεχωριστή κατηγορία που αφορά μονό μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, με συμμετοχή 16,2% επί του συνολικού δείγματος, για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή αντιπροσωπευτικότητα της αγοράς. Τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ' επέκταση οι εργαζόμενοι τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής, συμβάλλουν στην μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση. Η χρήση Μ.Μ.Μεταφοράς επηρέασε αρνητικά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σε σχέση με την περιφερειακά καταστήματα. Τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης και ομορφιάς, είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς. Ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη.

Το δείγμα της έρευνας

 

Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 204 καταστήματα. Το 46,6% των ερωτηθέντων έχουν κατάστημα στο Κέντρο της Αθήνας το 11,3%, έχουν κατάστημα στις περιφερειακές αγορές του Δ. Αθηναίων, το 26,0%, έχουν κατάστημα στις αγορές εκτός Δ. Αθηναίων και το 16,2% των ερωτηθέντων, έχουν μεγάλες επιχειρήσεις με οργανωμένο δίκτυο καταστημάτων στην Αττική.

Αντικείμενο δραστηριότητας είναι: Ενδύματα ανδρικά, γυναικεία, παιδικά, εσώρουχα, γραβάτες, είδη ραπτικής, δερμάτινα, γούνες, υποδήματα, τσάντες, είδη ταξιδιού, αξεσουάρ ένδυσης, είδη γάμου, βαπτιστικά, λευκά είδη, κεντήματα, υφάσματα, υφάσματα επιπλώσεων, είδη σπιτιού, χαλιά, οπτικά, κοσμήματα, ρολόγια, είδη δώρων, τηλεπικοινωνίες - αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη και μεγάλες επιχειρήσεις με οργανωμένο δίκτυο καταστημάτων σε όλες τις περιοχές.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM