«Θύμα» της πανδημίας του κορωνοϊού έπεσε και η παραδοσιακή κλήρωση του Κρατικού Πρωτοχρονιάτικου Λαχείου που μετρά 93 χρόνια.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της «Ελληνικά Λαχεία ΑΕ», λόγω των τρεχουσών συνθηκών σχετικά με τον Covid-19 και τη λήψη προληπτικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας Υγείας και του δημοσίου συμφέροντος, η 1η και 2η κλήρωση του 2021 ματαιώνονται.
Σημειώνεται ότι ματαιώθηκαν επίσης, η 46η, 47η, 48η, 49η, 50ή, 51η και 52η κλήρωση, ενώ αναβλήθηκε η 250ή έκδοση του Εθνικού Λαχείου.
Παράλληλα, για τις 12 Ιανουαρίου (19:00) μετατίθεται η 45η κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου, όπως και η 1η ειδική κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου, που θα γίνει στις 22 Ιανουαρίου (19:00).
Το Πρωτοχρονιάτικο Λαχείο, γνωστό και ως Κρατικό Λαχείο Κοινωνικής Αντίληψης, θεσπίστηκε το 1967, σε αντικατάσταση του «Λαχείου Συντακτών».
Κυκλοφορεί μια φορά το χρόνο, τον Δεκέμβριο, και κληρώνει την τελευταία ημέρα του χρόνου. Κάθε γραμμάτιο κοστίζει 5 ευρώ.
Τα γραμμάτια του Λαχείου κυκλοφορούν σε σειρές των 100.000 γραμματίων που κάθε μια φέρει αριθμούς από 1 ως 100.000. Κάθε χρόνο τυπώνεται σε σειρές των 100.000 γραμματίων. Μοιράζει στους τυχερούς άνω του 55% των ακαθαρίστων εισπράξεών του.
Τα Καθαρά Έσοδα από αυτό το λαχείο παραχωρούνται στο Κράτος. Το κέρδος του Μεγάλου Λαχνού (του πρώτου αριθμού που κληρώνεται και αντιστοιχεί σε ένα γραμμάτιο) είναι γνωστό και ανέρχεται στα 2.000.000 ευρώ.
Το κέρδος όλης της πεντάδας που συμπεριλαμβάνει τα κέρδη του πρώτου λαχνού ανέρχεται σε 3.000.000ε ευρώ.
Η ιστορία του Πρωτοχρονιάτικου Λαχείου
Το Πρωτοχρονιάτικο Λαχείο ξεκίνησε το 1928 ως «Λαχείο Συντακτών», το οποίο εκδιδόταν από την Ένωση Συντακτών και μοίραζε διαμερίσματα, μαγαζιά, αυτοκίνητα, χρήματα, ακόμα και πολυκατοικίες, ενώ η έκδοσή του δεν σταμάτησε ούτε κατά την περίοδο της Κατοχής.
Το μόνο διάστημα που καταργήθηκε η κυκλοφορία του ήταν επί Χούντας το 1967 και επανακυκλοφόρησε μετά την πτώση της, ως Πρωτοχρονιάτικο λαχείο.
Έκτοτε, κυκλοφορεί μια φορά το χρόνο, τον Δεκέμβριο, και κληρώνει την τελευταία ημέρα του χρόνου.
Με πληροφορίες από «Ελληνικά Λαχεία ΑΕ» και ΕΣΗΕΑ