Με τιμητική διέλευση πάνω από την Ακρόπολη, λίγο προτού τροχοδρομήσουν στην Τανάγρα, σηματοδοτήθηκε η ένταξη στην 332η Μοίρα «Γεράκι» της Πολεμικής Αεροπορίας των πρώτων έξι Rafale.
Μέχρι το 2023 η χώρα θα παραλάβει συνολικά 24 Rafale ενώ μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση οκτώ Ελλήνων πιλότων και 50 τεχνικών.
Εντυπωσιακά στιγμιότυπα από την άφιξη των Rafale στην Ελλάδα κατέγραψαν οι πιλότοι των Mirage 2000 που τα συνόδευσαν μέχρι την Τανάγρα.
Στο λογαριασμό AegeanDeltas331 στα Social Media, έχουν αναρτηθεί βίντεο και εικόνες από τα 6 Rafale που απέκτησε η Ελλάδα.
Οι φωτογραφίες είναι από διάφορα σημεία της χώρας, από όπου πέρασαν τα μαχητικά.
Καλώς ήρθατε! #AegeanDeltas331 escorting the new #HAF #Rafale !! pic.twitter.com/xLJVA7LVxM
— AegeanDeltas331® (@AegeanDeltas331) January 19, 2022
Στο λογαριασμό έχει ανέβει και ένα βίντεο με την πτήση του πρώτου σχηματισμού των Rafale τη στιγμή που πραγματοποιούν διέλευση πάνω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Η ιστορική πτήση των #Rafale πάνω από την Ακρόπολη, μέσα από το πιλοτήριο των @AegeanDeltas331! Καλοσήρθατε σπίτι σας! pic.twitter.com/vLiBN0wHCp
— Stavros Ioannidis (@st_ioannidis) January 19, 2022
«Πραγματικά πολύ καλοί οι Έλληνες πιλότοι»
Ο «James», όπως είναι το επιχειρησιακό προσωνύμιο του πιλότου για λόγους ασφαλείας, κατεβαίνει από το πίσω κάθισμα του διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους Rafale της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, που μερικές στιγμές πριν «ακούμπησε» για πρώτη φορά σε ελληνικό έδαφος. Για τον 42χρονο Γάλλο πιλότο μαχητικών, το να κατεβαίνει από μία ειδική πτήση με ένα γαλλικής κατασκευής Rafale, την ημέρα που αλλάζει «σελίδα» η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, είναι μια ακόμη ξεχωριστή στιγμή.
Εκπαιδευτής των εκπαιδευτών, «δάσκαλος» των... δασκάλων των χειριστών του μαχητικού της 4.5ης γενιάς που απέκτησε η Ελλάδα, ο χαμογελαστός Γάλλος πιλότος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» για την εμπειρία του από την εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων, οι οποίοι τους περασμένους μήνες πέρασαν από μια απαιτητική διαδικασία εκμάθησης, ενώ μετέφερε και τις εντυπώσεις του από τις ικανότητες τους.
«Οι Έλληνες πιλότοι είναι πολύ καλοί, πραγματικά πολύ καλοί χειριστές!», σχολίασε ο 42χρονος πιλότος, τον οποίο επέλεξε να εντάξει στις τάξεις της η γαλλική εταιρία Dassault Aviation ώστε να εργαστεί ως εκπαιδευτής των «instructors» κάθε πολεμικής αεροπορίας που θα επιλέξει τον συγκεκριμένο τύπο μαχητικού.
Ο άσος των αιθέρων, ο οποίος μεταπήδησε στη συγκεκριμένη -κρίσιμη για τις αεροπορίες που εντάσσουν το ψηφιακής τεχνολογίας μαχητικό στον στόλο τους- θέση, ύστερα από μια μακρά περίοδο στην υπηρεσία των γαλλικών Ενόπλων Δυνάμεων, εξήρε το επίπεδο της «αεροπορικής ευφυίας» των Ελλήνων χειριστών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «η συνεργασία μας στον τρόπο δουλειάς είναι ΝΑΤΟϊκού επιπέδου, "καταλαβαίνουμε" ο ένας τον άλλον πολύ γρήγορα και δουλεύουμε για τη διαδικασία (σ.σ του βέλτιστου χειρισμού των μαχητικών)».
Επάγγελμα: ειδικός πιλότος εκπαίδευσης χειριστών
Ο «James», στο μπράτσο της στολής του, φέρει το ειδικό σήμα που έφεραν κι όλοι οι Έλληνες πιλότοι την ημέρα της άφιξης της πρώτης εξάδας των Dassault Rafale F3-R Standard, ένα aviation patch, όπως ονομάζονται τα σήματα του είδους, που απεικονίζει το σχέδιο ενός μαχητικού με τα εθνόσημα της Ελλάδας, το οποίο μάλιστα δηλώνει πως δεν... αποχωρίζεται, αφού αποτελεί κι ένα σήμα- σύμβολο της πολύμηνης συνεργασίας του με τους Έλληνες πιλότους.
«Το διάστημα για το οποίο συνήθως εκπαιδεύουμε έναν χειριστή είναι κάτι που εξαρτάται από το, τι θα απαιτηθεί. Εκπαιδεύουμε πιλότους που είναι ήδη έμπειροι, οπότε ο στόχος είναι να μάθουν το Rafale, συνεπώς το σύνηθες διάστημα είναι από τέσσερις έως και οκτώ μήνες. Το διάστημα βέβαια είναι και κάτι που εξαρτάται και από το πώς ακριβώς θα χρησιμοποιούν (σ.σ. οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι) το μαχητικό Rafale», εξήγησε ο ειδικός πιλότος εκπαίδευσης, όταν ρωτήθηκε για τον χρόνο μέσα στον οποίο ένας χειριστής μπορεί να «κατακτήσει» τα μυστικά ενός τέτοιου μαχητικού.
«Στην πραγματικότητα υπάρχει ένας καθορισμός των πτήσεων με βάση συμβόλαιο, οπότε δεν τίθεται θέμα περισσότερων ή λιγότερων πτήσεων», σημείωσε, εξηγώντας πως στην περίπτωση των Ελλήνων πιλότων «η εκπαίδευση ήταν κάτι πολύ εύκολο» καθώς «ο τρόπος σκέψης και λειτουργίας (σ.σ «mindset») και ο τρόπος δουλειάς των Ελλήνων ήταν πολύ κοντά στον γαλλικό, οπότε η εκπαίδευση ήταν πολύ εύκολη»
Ο Γάλλος χειριστής, ο οποίος έχει γράψει «4.000 ώρες πτήσης μόνο σε μαχητικά αεροσκάφη», εξήγησε ακόμη πως η εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων έγινε κυρίως «πάνω στη βάση χρήσης του μαχητικού», με σημείο εκκίνησης ακόμη και τα πιο βασικά, όπως το πώς ενεργοποιείται το αεροσκάφος, πώς το χρησιμοποιεί ένας πιλότος και, κυρίως, πώς το χρησιμοποιεί με ασφάλεια. «Η δουλειά μας είναι να δείξουμε πώς το χρησιμοποιούμε, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, σε όλο το φάσμα του Rafale αλλά με ασφάλεια», σημείωσε με έμφαση ο «James" που τόνισε πως από εδώ και πέρα οι Έλληνες πιλότοι είναι έτοιμοι να εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους πάνω στις υπερσύγχρονες «Ριπές».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ