Σε συντηρητική κατάσχεση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Maersk Launceston το οποίο εμβόλισε το ναρκοθηρευτικό Καλλιστώ προχώρησε το ελληνικό δημόσιο με την αιτιολογία της πρόκλησης βλάβης του Δημοσίου.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η συνεργασία μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας με το Υπουργείο Άμυνας οδήγησε σε ασφαλιστικά μέτρα.
Το πλοίο κατασχέθηκε προσωρινά μέχρι την 9η Νοεμβρίου. Τότε ορίστηκε η νέα δικάσιμος για την υπόθεση. Η εγγυοδοσία που ορίστηκε από τη διαδικασία των ασφαλιστικών για να αφεθεί νωρίτερα το πλοίο νωρίτερα ανήλθε στο ποσό ρεκόρ για τα ναυτιλιακά δικαστικά χρονικά των 40 εκατ. δολαρίων.
Η υπόθεση βρίσκεται στη διαδικασία έρευνας με καταθέσεις. Σημειώνεται ότι το πολεμικό πλοίο μεταφέρθηκε πριν λίγες μέρες στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας από δύο ρυμουλκά, καθώς η σύγκρουση με το φορτηγό το έκοψε στα δύο.
Πέρα από την έρευνα του Λιμενικού Σώματος (Λ.Σ.) για τις συνθήκες του ατυχήματος, αλλά και του Π.Ν. για τις ευθύνες του κυβερνήτη του «Καλλιστώ», στρατιωτικοί κύκλοι επαναφέρουν στην επιφάνεια τη συζήτηση για την αναγκαιότητα εξεύρεσης ενός νέου ναυστάθμου, καθώς ο νυν δημιουργήθηκε προ σχεδόν 135 ετών, σε εποχές που η ευρύτερη περιοχή δεν παρουσίαζε αυτή την εμπορευματική κίνηση. Πλέον ο Πειραιάς είναι στα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης σε εμπορευματική κίνηση.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, τα πρώτα στοιχεία της προανάκρισης που διενεργείται από το Λ.Σ., φαίνεται ότι κατά τον απόπλου στη γέφυρα του φορτηγού πλοίου υπήρχε πλοηγός, όπως προβλέπεται. Όταν ο πλοηγός αποβιβάστηκε, το φορτηγό έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων, εντός των προβλεπόμενων ορίων. Το εκτοπίσματος σχεδόν 70.000 τόνων του «Maersk Launceston» μείωσε στη συνέχεια την ταχύτητα μέχρι και στους πέντε κόμβους, επιχείρησε ελιγμό και έπεσε στο ναρκοθηρευτικό του Π.Ν. (εκτοπίσματος περίπου 700 τόνων), το οποίο βρισκόταν εν πλω και, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, ο κυβερνήτης του επίσης έκανε προσπάθεια να αποφύγει το φορτηγό.
Τελικά, παρά τις προσπάθειες αποφυγής, στις 07.30 το πρωί το φορτηγό διαπέρασε το ναρκοθηρευτικό προτού σταματήσει. Από τα 27 άτομα πληρώματος του «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν ελαφρά μόνο δύο, γεγονός το οποίο αποκαλύπτει ότι η επικείμενη σύγκρουση είχε προβλεφθεί και είχαν όλοι μεταφερθεί στο πρωραίο τμήμα.